Gå til innhold

Photoshop CS3- Begynnerhjelp

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske ny bruker av bildebehandligsprogrammer, og har nettopp gått over fra Lightroom til Photoshop CS3. Jeg må si at jeg skjønner nesten ingen ting, det er så mye mer avansert og komplisert! :dontgetit:

Jeg får ikke engang til å importere bilder :blush:

Kan noen gi meg litt grunnleggende "step-for-step"-hjelp, eller forklare hvor jeg kan finne det?

Takk for all hjelp jeg måtte få! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen importering i Photoshop, på samme måte som i Lighroom. Photoshop er kun en mye, mye mer avansert og komplisert Develope-modul, hvor du jobber med ett og ett bilde av gangen.

For å åpne et bilde: File --> Open

Og derfra blir det første du må lære deg å jobbe med layers. Så kan du gå videre til lys/kontrast/farge-justering ved hjelp av Levels, Curves, Color Balance og Channel Mixer. Derfra kan du lære deg å bruke filtre, som f.eks. Unsharp Mask og Gaussian Blur. Så kan du gå videre til manipulasjon og retursjering ved hjelp av Clone Stamp, Patch Tool og Healing Brush.

Alle disse er avanserte verktøy som man må lære seg grundig! Du forstår nå at å lære seg Photoshop er en tidskrevende og vanskelig prosess.

Dessuten er tråden feilpostet, sjekk ut dette forumet.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Lightroom er ment å brukes sammen med f.eks. Photoshop. Lightroom er en et program for å organisere og utføre etterbehandling av bilder, mens Photoshop er et avansert bildebehandlingsverktøy for å utføre avansert etterbehandling og manipulering av bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...