Gå til innhold

Blande brikker med forskjellig størrelse?

moko

Anbefalte innlegg

Rigg:

ABIT KN8 UltraA

AMD 64 3700+

Powercolor ATI X1800XT 512MB

1024 MB RAM (PC3200)

Windows XP Pr0f3ss1on4l

Selv om pcen er ganske gammel, så tror jeg jeg kan få bedre ytelse ved å kjøpe mer ram? (noen andre synspkt.? / kommentarer?)

Spørsmålet mitt: Går det glatt å kjøpe 2x1024 av den samme typen RAM som jeg har fra før? (har 2x512 fra før).

Endret av moko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2gig er minimum jueg vil annbefale å ha for noen maskin. under dette så kan det fort bli litt treg respons (selv om det neppe vil hjelpe så fryktleig i spill, dersom det er det du sikter mot).

I utgangspunktet så skal det ikke være noe problme å mikse sammen forskjellige RAMbrikker. Det skjer i ny og ne at hovedkortet ikke liker det, men sjansene for at det fungerer bra er nok rimelig høye.

-Stigma

Lenke til kommentar

Er det Windows XP du har på den?

I så fall trur eg ikkje du vil få den store merknaden ved å doble kapasiteten. Etter min erfaring går lasting litt kjappare, men totalt sett kan eg ikkje påstå at eg merka det så veldig.

Med Vista kan det være ein anna sak, det har eg på ein PC med 2GB minne, og sjølv den går treigt. No er det ofte sånn at kjappare maskin ikkje hjelper stort når Windows XP/Vista har bestemt seg for å være treg.

Lenke til kommentar
Er det Windows XP du har på den?

I så fall trur eg ikkje du vil få den store merknaden ved å doble kapasiteten. Etter min erfaring går lasting litt kjappare, men totalt sett kan eg ikkje påstå at eg merka det så veldig.

Med Vista kan det være ein anna sak, det har eg på ein PC med 2GB minne, og sjølv den går treigt. No er det ofte sånn at kjappare maskin ikkje hjelper stort når Windows XP/Vista har bestemt seg for å være treg.

blir det gode hastighet vis du har 3 gb ramp vista ????på spill og nedlasting?

Endret av KONGEN17
Lenke til kommentar
Rigg:

ABIT KN8 UltraA

AMD 64 3700+

Powercolor ATI X1800XT 512MB

1024 MB RAM (PC3200)

Windows XP Pr0f3ss1on4l

Selv om pcen er ganske gammel, så tror jeg jeg kan få bedre ytelse ved å kjøpe mer ram? (noen andre synspkt.? / kommentarer?)

Spørsmålet mitt: Går det glatt å kjøpe 2x1024 av den samme typen RAM som jeg har fra før? (har 2x512 fra før).

Eg holdt på å si at alt kan oppgraderes der eg :)

Mere ram vil hjelpe.

Raskere prosessor vil hjelpe (sjølv om det ikkje er lett å få tak i s939 lenger)

Bedre skjermkort vil hjelpe.

Men da er spørsmålet om du ikkje skal kjøpe nytt hovedkort, ram og prosessor aktuelt. Det spørs litt kor mye du vil bruke, men du behøver ikkje bruke mye penger på en oppgradering du vil merke godt. 1500kr er nok for hovedkort, dobbelkjerne prosessor og 2GB ram. Så kan du bytte skjermkort senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...