remi-a Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kjøpte en creative zen mp3 spiller som skulle brukes opp mot ubuntu. Tenkte jeg skulle prøve å installere programvaren gjennom wine selv om jeg viste at dette ikke var nødvendig. Dette ble da mindre vellykket. Neste gang jeg starter maskinen er alle mapper og filer i /home/bruker mappa på skrivebordet. Om jeg klipper dem ut og limer dem i brukermappa sjer de ingen ting. Hvis jeg kopierer dem fra skrivebordet til brukermappe blir det lagt en ekstra kopi på skrivebordet samt i brukermappe. Hvis jeg sletter de fra skrivebordet slettes de også fra brukermappa. Hvordan kan jeg få fjernet alle mapper og filer fra skrivebordet uten å slette de fra brukermappa? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Man kan stille dette tilbake i gconf-editor, men det er antageligvis lettere å installere gtweakui. Der kan du sette tilbake så hjemmemappa ikke vises på skrivebordet Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Jeg fant ikke ut av det i gconf-editor, men gtweakui var ikke til hjelp. Problemet er ikke at selve hjemmemappa ligger på skrivebordet, men at alt innholdet ligger på skrivebordet. Blir fort uoversiktelig med 10-12 mapper og en del filer som man aldri bruker liggende på skrivebordet da jeg i utgangspunktet bare har de monterte sambamappene på skrivebordet. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Når du har installert gtweakui kan du gå til System > brukervalg > gteakUI - nautilus Der har du et valg som heter use home folder as desktop. Da er den nok kryssa av. Det skal den ikke være. Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Use home folder as desktop er ikke krysset av. Har prøv å krysse av den for så å fjerne krysset igjen uten at det hjalp. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Du kan jo prøve å legge .nautilus mappa i papirkurven å se om det hjelper. Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Fjernet .Nautilus mappa uten at det ble serlig bedre. Forskjellen er at nå er alt sortert, mapper først og filer etterpå. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Worst-case så kan du jo slette gnome-configurasjonen din.. Btw: Har du en "Desktop"-mappe i hjemmemappa di? Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Har ingen Desktop mappe nei. Den andre brukeren på maskinen har både Desktop og Skrivebord mappe. Installasjonen ble i utgangspunktet gjort på engelsk, men etter en gjorde jeg om til norsk og derav både Desktop og Skrivebord. Prøvde å opprette både en Skrivebord og en Desktop mappe samt slettet .nautilus mappen uten at det hjalp. Er kanskje en spessiel metode for å opprette disse mappene? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Nei tror ikke det egentlig er noe spess med dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå