-Shark- Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Da jeg kjøpte bil stod telleren på 260 000 km. Mistenker at selgeren brukte den som sin egen før jeg overtok den. Hva skal jeg gjøre? 260 000 er jo en bruktbil, og vell så det. Det er vel i alle fall ikke snakk om nybil her? Kanskje du har noen nuller for mye? Lenke til kommentar
Muku Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Jeg tror mattekunnskapene dine skrangler litt. 20,2 km tur/retur blir 40,4 km, altså så mangler det fortsatt 3,60km.. Hvor har dem blitt av? jeg synes heller ikke magne og Hallgeir var så flinke med klargjøringa. Det var faktisk en liten ripe i støtfangeren.. Fy og fy!!! men til gjengjeld fikk vi gratis : 2 liter olje, førstehjelpsveske, navigasjon til 3000 kr, nøkkelring med handlevognmynt, kaffekopp... Dette er bra service av Magne... :!: Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Nye bilen som jeg kjøpte nylig sto på 18 km da jeg fikk den og forklaringa på den var att de hadde kjørt å fylt bensin og sjekka litt om alt var i orden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Da jeg kjøpte bil stod telleren på 260 000 km. Mistenker at selgeren brukte den som sin egen før jeg overtok den. Hva skal jeg gjøre? Priceless! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 VW har forresten et "robottårn" som levere bilene til eierene uten en km på telleren, men dette er jo i tyskland Så det på Discovery for en liten stund siden Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 VW har forresten et "robottårn" som levere bilene til eierene uten en km på telleren, men dette er jo i tyskland Så det på Discovery for en liten stund siden Så det jeg å. Ganske imponerende. Lenke til kommentar
kjetilgrindheim Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 VW har forresten et "robottårn" som levere bilene til eierene uten en km på telleren, men dette er jo i tyskland Så det på Discovery for en liten stund siden Skulle akkuratt til å skrive det samme eg og....Litt fancy det greiene der:P Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror mattekunnskapene dine skrangler litt. 20,2 km tur/retur blir 40,4 km, altså så mangler det fortsatt 3,60km.. Hvor har dem blitt av? jeg synes heller ikke magne og Hallgeir var så flinke med klargjøringa. Det var faktisk en liten ripe i støtfangeren.. Fy og fy!!! men til gjengjeld fikk vi gratis : 2 liter olje, førstehjelpsveske, navigasjon til 3000 kr, nøkkelring med handlevognmynt, kaffekopp... Dette er bra service av Magne... :!: 3,60 er kjøring ut av fabrikken, av lastebilen osv Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror bilen min hadde omtrent 20 km på telleren da jeg fikk den. Jeg synes det virket som en passende distanse for diverse forflytning og prøvekjøring ifm. klargjøring. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Min hadde utrolig nok ikke gått mer enn 7km. når jeg hentet den... Vet vel ikke om dette akkurat bør være noe postivit dog... da det kan se ut som om de har vert litt slappe med prøvekjøringen (så lenge telleren ikke ble skrudd tilbake da) En ny bil funker vel som den skal i stort sett de fleste tillfeller, men det kan jo hende dem hadde funnet noen fillefeil, ved å prøvekjørt litt mere... Uansett.. har hatt bilen i ganske nøyaktig 1 år nå, og har kun hatt en fillefeil (i mine øyne). Var bare en brudd i ledningen til turbotrykksføleren, som gjorde at en lampe lyste i dashbordet, samt litt nykking under gasspådrag. Dette ble sef. fikset på garantien. Ellers så er jeg vannvittig godt fornøyd med bilen så langt! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Min hadde utrolig nok ikke gått mer enn 7km. når jeg hentet den... Vet vel ikke om dette akkurat bør være noe postivit dog... da det kan se ut som om de har vert litt slappe med prøvekjøringen (så lenge telleren ikke ble skrudd tilbake da) En ny bil funker vel som den skal i stort sett de fleste tillfeller, men det kan jo hende dem hadde funnet noen fillefeil, ved å prøvekjørt litt mere... Uansett.. har hatt bilen i ganske nøyaktig 1 år nå, og har kun hatt en fillefeil (i mine øyne). Var bare en brudd i ledningen til turbotrykksføleren, som gjorde at en lampe lyste i dashbordet, samt litt nykking under gasspådrag. Dette ble sef. fikset på garantien. Ellers så er jeg vannvittig godt fornøyd med bilen så langt! Stod ikke bilen din to døgn på verkstedet før de fant "fillefeilen"? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Min hadde utrolig nok ikke gått mer enn 7km. når jeg hentet den... Vet vel ikke om dette akkurat bør være noe postivit dog... da det kan se ut som om de har vert litt slappe med prøvekjøringen (så lenge telleren ikke ble skrudd tilbake da) En ny bil funker vel som den skal i stort sett de fleste tillfeller, men det kan jo hende dem hadde funnet noen fillefeil, ved å prøvekjørt litt mere... Uansett.. har hatt bilen i ganske nøyaktig 1 år nå, og har kun hatt en fillefeil (i mine øyne). Var bare en brudd i ledningen til turbotrykksføleren, som gjorde at en lampe lyste i dashbordet, samt litt nykking under gasspådrag. Dette ble sef. fikset på garantien. Ellers så er jeg vannvittig godt fornøyd med bilen så langt! Stod ikke bilen din to døgn på verkstedet før de fant "fillefeilen"? Jo..... ? Jeg kan jo ikke noe for at dem brukte så lang tid på og finne et lite brudd... Vil påstå at brudd på en ledning er en fillefeil ja... Hadde det faktisk vert turbotrykksmåleren som hadde tatt kvelden, så hadde saken vert helt annerledes. Brudd på en ledning er da ingen stor feil.... synes vertfall ikke jeg da... Det er værre med de S-max'ene jeg har hørt om som må bytte svinghjul osv. for å fjerne vibrasjoner... Dette kaller jeg stor om ikke en gedigen feil. Jeg hadde også en Golf 2002 1.6 (kjøpt helt ny) som det var mange alvorlige feil med. Bla. så røyk koilene hele 6 ganger på 3 år. Noe som resulterte i at jeg måtte kjøre rundt med 3 sylindere... Men som sagt.. brudd på en ledning... næh... Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Uten at jeg skal gå inn på kvaliteten til VW (har to nye folkevogner hjemme, og skal selv kjøpe meg Passat snart) så vil jeg ikke kalle et brudd i en ledning for en fillefeil. Er få ting som er så vanskelig å finne frem til som ledninger som tuller, og når du får dette på en ny bil så tyder det jo på enten svært dårlig valg av ledning, eller dårlig trekking av ledningene slik at det ligger å gnager på isolasjonen. Når slikt skjer når bilen enda er såpass ny så vet du jo ikke om det kanskje ligger flere dårlige ledninger som kommer å biter deg bak når garantien er utgått. HAr dessverre sett kostnadene og problemene med dårlig ledningstrekking litt for mange ganger, dog ikke så mye på biler. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Uten at jeg skal gå inn på kvaliteten til VW (har to nye folkevogner hjemme, og skal selv kjøpe meg Passat snart) så vil jeg ikke kalle et brudd i en ledning for en fillefeil.Er få ting som er så vanskelig å finne frem til som ledninger som tuller, og når du får dette på en ny bil så tyder det jo på enten svært dårlig valg av ledning, eller dårlig trekking av ledningene slik at det ligger å gnager på isolasjonen. Når slikt skjer når bilen enda er såpass ny så vet du jo ikke om det kanskje ligger flere dårlige ledninger som kommer å biter deg bak når garantien er utgått. HAr dessverre sett kostnadene og problemene med dårlig ledningstrekking litt for mange ganger, dog ikke så mye på biler. Vel.. jeg VET at det egentlig ikke var noe feil fra fabrikk i dette tilfellet. Uten at jeg kan gå nærmere inn på det her og nå Jeg forsvarer ikke VW på noen måte... har nettopp fortalt om Golfen jeg hadde. Så i praksis har jeg eeegentlig ikke harr problemer med Touran'en overhodet. Bruddet på ledningen det er snakk om er med stor sannsynlighet fra noe annet. Men dette kan jeg dessverre ikke si så mye om.. da jeg vet Møller og andre ansatte i VW systemet tråler nettet rundt for å finne noe man kan ta kundene sine på for å slippe unna garanti. Noe mer sier jeg ikke om den saken Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Har du tuklet med turboen på bilen din og fått reperasjonen det dekket av forhandleren ? Dette er vel svindel ? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) *klippeklippe* Hysj da, ingen vits å rope så høyt. I tillegg, er det en ledning som er gått av så er det ikke vanskelig å se for en mekaniker. Så hvis ledningen var tuklet med (noe som ingen har sagt), så vil mekanikeren nesten helt sikkert sett dette og skjønt det. Hvilket da heller tyder på god service hos forhandleren som altså har valgt å ikke lage en stor sak av det. Godt gjort vil no jeg si. Edit: jeg redigerte bort det i sitatet ettersom jeg regner med at du også blir å innse at det var en tullete påstand du kom med, også blir du å slette eller gjøre den om, og da blir det jo dumt at det fortsatt står i quoten min. Endret 3. mai 2008 av Explorer Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Så det du prøver er å si at du tuklet med noe, men ikke gjorde det eller hva? Du gjør deg ikke så lett forståelig der.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Så det du prøver er å si at du tuklet med noe, men ikke gjorde det eller hva?Du gjør deg ikke så lett forståelig der.. Tror vi lar den saken ligge jeg Er uansett ikke relevant for det tråden faktisk handler om.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå