Muku Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Søstera mi hentet sin splitter nye Golf Stv idag. Bilen er vi fornøyd med, men det vi la merke til var at km-standen sto på 44 km. Er ikke det litt for høyt? Da jeg henta min Golf stv i november sto den på 16 km. Selgeren sa at det var normalt innenfor 0-50 km.. Stemmer det? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ja- ganske normalt det. Bilen flyttes fra båt til bil, til båt etc etc. Altså transport. Deretter skal den prøvekjøres av bedriften før den blir gitt ut- dette inngår i nybilklargjøring. Under prøvekjøring skal man sjekke det meste som oppførsel, støy, motoren blir varm- alt det som er relativt. Lenke til kommentar
EnTrønder Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Tror forhandler har mulighet til å nullstille dersom det er under 50-100km. Men pga tidspress under klargjøring så blir nok dette lett glemt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Vi i bertel O steen, har i alle fall ikke den muligheten. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Min kilometerteller sto på 500km uten at jeg tenkte noe særlig over det. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Vi i bertel O steen, har i alle fall ikke den muligheten. Det skal kunne gjøres på Mercedes-Benz, Peugeot og de andre merkene er jeg usikker på, men ved bruk av Star Diag. så skal man kunne tilbakestille km.stand om den ikke har gått over 50 km. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Sist eg var på bilhandel fekk me tilbod om nokre tusen i ekstrautstyr for å kjøpe ein bil som var prøvekjørt rundt 40km. Å tilbakestille teljaren blir jo heilt feil, den skal jo indikere kor langt motoren er gått,er den gått 40km så er den gått det, ikkje 0km. Lenke til kommentar
Muku Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Jeg ville uansett ikke akseptert at noen skulle tukle med kilometertelleren min. Har bilen gått 44 km så har den gått 44 km. Men uansett så syne jeg det er for mye. Nybil som har gått 500 km er ikke nybil. Det blir en demobil. Altså brukt. Der har nok noen lurt deg . Men du har jo alle garantiene som nybil så da skal jo alt være greit. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg ville ikke brydd meg om 44 km. Det er ingen ting. Og hva skulle poenget være med å nullstille? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 44 km er et godt stykke da. Det er litt mer enn opp og ned fra semitraileren og inn og ut av fraktebåten. Jeg tipper selgeren benyttet bilen som privatbil før din søster overtok den. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Som privatbil? 44km er jo ingenting! Ut av båten, bort til andre enden av stor parkeringsplass, tilbake samme veien og opp på trailer, ned fra trailer og inn til klargjøring, prøvetur hvor man oppdager en minor ting som må rettes på, ny prøvetur. Vips, så har man de 44 km. En annen mulighet er at det er ettermontert ekstrautstyr på bilen som av en eller annen grunn ikke kunne gjøres hos forhandler, og så har man kjørt bilen noen km til et verksted for å få gjort jobben. Skjer ikke så ofte - men det kan faktisk skje hvis de har kapasitetsproblemer internt og prioriterer å levere bilen til avtalt tidspunkt. Jeg ville uansett ikke hisset meg opp over noen få km som det her er - men noe særlig mer enn 50 km synes jeg ville være rart. Lenke til kommentar
otis Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det jeg ser at ingen reagerer på, som riktignok ikke hører med til tråden 100%, men det er jo at de som evt. flytter bilene på og av toget/lastebilen. De starter jo opp bilene og lar de så på tomgang alt ifra 1 min til sikkert 30 min, før de flyttes videre på. Betyr det ingenting? Jeg bare lurer...? Jeg har observert dem her i Trondheim, nede på Dora, for de som evt. lurte på det. Men nå det gjelder sakens kjerne, så hadde jeg vel kanskje spurt selger om hvorfor det 44 km før salg, og sikkert slått meg til ro med at han kom en slik forklaring som dsgf kom med, tror jeg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hva betyr 30 minutter på tomgang for en gjenstand som lever i 15 til 20 år? hender de står på tomgang i flere timer på lastebilen de blir utkjørt fra kaia med, antagelig har de hvert tome for strøm så de lar den gå og lade opp batteriet. Betyr jo ikke en dritt igrunn. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Om en bil står på tomgang teller den ikke en meter bare for å nevne det Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Motoren går rundt, men den er ikkje i inngrep. Eit alternativ er at bilen har blitt brukt som demobil nokre ganger. Eg prøvekjørte ein bil 10-15 minuttar og kjørte rundt 2 mil, den hadde gått 4km før eg prøvde. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hva er dette å diskutere egentlig? I mine øyne en ikke-sak. En bil er en bruksgjenstand som faktisk er laget for at motoren skal gå og at bilen kan kjøres. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Grunnen til at bilen har gått såpass langt er at sønnen til Hallgeir, lederen på klargjøring har slitt med falsk krupp de siste ukene, noe som har gjort at Hallgeir har måttet være hjemme. Uten Hallgeirs jernhånd blir gutta på klargjøring slappe, og jobber ikke like fort. Dermed hoper det seg opp, og når tiden kom for å levere din søsters Golf, hadde de rett og slett ikke tid. Magne på salg prøvde å få Hallgeir tilbake, men han kunne bare ikke kommer ifra. Utveien var da å sende bilen på klargjøring hos forhandleren i nabobyen, som ligger 20,2km unna. Sånn... Problemet løst. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Vi hentet en splitter ny Mercedes ML320 i Tyskland sist helg og da sto kilometerstanden på 84km. Som andre har nevnt så er det en del småkjøring til og fra båten, av og på osv... Det er også vanlig at verkstedet/butikken tester bilen litt før den leveres (slik er det ihvertfall i Tyskland). Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Begge gangene jeg har kjøpt en ny bil stod telleren mellom 40 og 60 km. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Da jeg kjøpte bil stod telleren på 260 000 km. Mistenker at selgeren brukte den som sin egen før jeg overtok den. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå