Gå til innhold

Laptopen bruker strøm i ventemodus

Anbefalte innlegg

Dersom jeg lukker igjen min laptop, eller setter den i ventemodus via start-menyen er den tom for strøm neste gang jeg skal bruke den :/

Selv om jeg har fulladet batteri når jeg lukker pcen, er den tom for strøm neste dag. ARGH! Er det noe jeg kan gjøre med dette eller må jeg sende inn? Mye koster sånt å fikse tro? (har ingen papirer på pcen dessverre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja...? Den står jo på, derfor bruker den strøm!

men altså, jeg har 3 laptoper. Når jeg lukker igjen lokket på de 2 andre så har de like mye strøm når jeg lukker de opp igjen neste dag. det er da ikke vanlig at pcen går tom for strøm på lik måte som om den skulle stått åpen og på når den er lukket eller? det er kun denne ene pcen jeg har det problemet med. de andre sparer strøm når jeg lukker de eller setter de i ventemodus.

Lenke til kommentar
De fleste laptoper skal jo egentlig skru av harddisken når du lukker igjen, og lagre data til du starter maskinen igjen etter å ha vært i dvalemodus.. Kanskje du har rota med noen innstillinger for å gjøre sånn at laptopen står på når du lukker lokket?

nei, den har vært sånn fra den var ny. Nå har jeg formatert den, og den er fortsatt sånn :/

Lenke til kommentar

Har du sjekka strauminnstillingene om det er mogeleg å endre? Dvalemodus er den som slår PC-en heilt av på min. Sleep held litt liv i PC-en.

Du kan sikkert velge sjølv kva modus PC-en skal innta når lokket legges ned.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Sjekk instillingene på strøminstillinger..

Der kan du krysse av for kva du vil skal være på,

og kva som skal skru seg av når du ikke bruker PC-en like mye.. :roll:

Hva skal den stå på dersom jeg vil at den ikke skal bruke strøm når jeg lukker igjen lokket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...