Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Freeloader - Mest sannsynlig ubrukelig om ikke lenge.

dimetho

Anbefalte innlegg

Har ikke aktivert den enda???! Gi meg en eneste grunn til at Nintendo ikke skulle aktivert dette med en gang, hvis den fantes. Faktisk kommer jeg på en grunn når jeg skriver dette selv :O dessverre.

Kan quote en forklaring til deg jeg, fra en ganske god artikkel om dette sikkerhetshullet.

Piracy is morally wrong — developers need to eat, too. However, I don’t expect this to persuade everyone, so I will also offer a more pragmatic reason. Nintendo’s primary motive in patching security holes is strictly financial — in the same way that releasing firmware patches is dangerous for us because it requires careful testing, releasing firmware patches is expensive for Nintendo because it requires careful testing on their part, too. Consequently, they will not bother to fix bugs until they cause specific, identifiable monetary loss on their part.

We saw this with IOS37, which I believe was a reaction to Datel’s Freeloader. However, Nintendo has never bothered to activate IOS37 — why? I think it’s because they were specifically trying to prevent / discourage Datel from pressing discs for US and Japanese Wiis. All of the PAL discs have already been made, and Datel has already spent all of the money they need to spend to sell those discs. At this point, they will continue to sell the discs they made because they have nothing to lose by doing so — and when IOS37 comes, they will try to deal with it however they can.

Kilde: http://hackmii.com/2008/04/thanks-waninkoko/

Trenger ingen kilde på det med at du får ny freeloader. Det har vært policyen deres helt fra starten av, blir et hull tett finner de nytt. Det står på hjemmesidene deres eller hvor som helst.

Jo, jeg trenger en kilde på det for at jeg skal tro det. Link meg policyen som forteller oss dette, hvis du mener du har den.

Edit: Annbefaler forresten de som skriver her å lese de artiklene jeg linker til som kilde, ettersom det er mye bra lesestoff der, og som er ganske gode til å gi en forståelse om hva som skjer bak kulissene .

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...