Gå til innhold

Freeloader - Mest sannsynlig ubrukelig om ikke lenge.


dimetho

Anbefalte innlegg

Dette er nok ingen april-spøk :dontgetit:

 

Freeloader, som bruker et sikkerhetshull i Wii-systemet for å utrette det den gjør (la forbrukeren kjøre utenlandske spill på sin Wii), vil mest sannsynlig, om ikke lenge, bli ubrukelig.

 

Nintendo har allerede gitt ut en oppdatering som tetter sikkerhetshullet Freeloader bruker (patch 3.2E for oss i EU), men er enda ikke aktivert. Det vil si, har man 3.2E den dag i dag, så kan man bruke Freeloader. Når Nintendo aktiverer denne delen av patchen derimot, fungerer ikke Freeloader lengere.

 

 

 

... However, the Freeloader, which has been shown to use that exact hole, will likely provoke a reaction from Nintendo soon. They already fixed the bug on 2008-03-21, but only in the newest, not yet used kernel, or IOS (every application runs with a fixed IOS version, for backward compatibility). So far, no application uses the new IOS37, where the bug is fixed, but it shows that they are aware of this issue and fixed their code. They can of course still patch the old IOSs as well, they just need to retain compatibility. My guess is that their next update will contain such an update, making the Freeloader (and besides, our RSA-signature-based homebrew hacks, like a homebrew channel) unusable.

 

...

 

To make this clear: There is nothing against exploiting a vulnerability, if you can support that morally and legally. But this is, and that’s obvious, a vulnerability which WILL BE FIXED more or less immediately, leaving users with something which doesn’t work anymore. And while nobody can look into the future, I don’t think that a Nintendo patch is really such an inplausible reaction.

 

Kilde: http://debugmo.de/?p=61

(Teksten quoted er bare et utdrag fra en lengere artikkel)

(Og tro meg, de gutta som står bak den, vet hva de holder på med)

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ahh, jeg husker denne tidlige april-spøken :)

 

Dette er ingen april-spøk.

 

Artikkelen ble skrevet March 24, 2008, og oppdateringen fra Nintendo kom ikke på 1. april.

Eneste "spøken" er ønsketenkingen til Freeloader-fanskaren, dessverre. :dontgetit:

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar

Fordi det ble bekreftet at det var det.

 

(Dog, kan Nintendo garantert stoppe freeloadern om de vil)

 

Edit: Får legge til link da kanskje

http://n-europe.com/news.php?nid=11627

 

Update: WiiBrew have admitted that the reportedly blocking of the Freeloader is in fact a "hilarious" April Fool's joke (it's Easter Sunday, or March 23rd, in case you didn't know). The widespread panic and paranoia caused by the clever editor of the WiiBrew page was all for nothing. Readers, you may sleep soundly tonight in the knowledge that this whole thing has been debunked.
Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Fordi det ble bekreftet at det var det.

 

(Dog, kan Nintendo garantert stoppe freeloadern om de vil)

 

Bekreftet?

 

Vis kilde om bekreftelse, så skal jeg legge meg svar.

Er ingen spøk, denne nyheten er postet i flere seriøse wii-underground-communities, hvor den eneste refereransen til "april-spøk", var at det ikke var en april-spøk.

 

Tror du ikke på meg? Greit, her har vi flere kilder, fra før 1. april.

 

http://wiinewz.com/forums/nintendo-news/67...ii-hacking.html

 

Og ikke minst denne:

 

DO NOT UPDATE YOUR Wii!!!

 

On March 21st, Nintendo added a new version of the Wii firmware -- IOS37 -- to the Wii update servers. This version of the firmware has a fixed signature-checking function.

 

When a title (game, channel, etc) starts, it tells the system menu (using a field in the TMD) what version of the IOS it needs to run on -- to support this, the Wii stores all previous firmware versions. (For most Wiis, this will be IOS9, IOS11, IOS13, IOS15, IOS17, IOS20, IOS21, IOS30, IOS31, IOS33, IOS34, IOS35, IOS36, and now IOS37).

 

As of March 22nd, no software uses IOS37 -- the System Menu currently uses IOS30. An updated System Menu will likely use the new IOS37.

 

What does this mean?

 

* Until the system menu is updated to use IOS37, it will have no effect.

 

* Once the system menu is updated to use IOS37, "Trucha-Signed" discs -- or channels -- will stop working, as will the Freeloader disc.

 

* At that point, "homebrew channels" would be considered "invalid" by the system. The consequences of this are unclear, but that could potentially prevent the Wii from booting.

 

* Other versions of IOS are not affected.

 

* The Twilight Hack is unaffected.

 

Kilde: http://wiinewz.com/forums/nintendo-news/67...e-your-wii.html

 

Så er nok ingen "april-spøk", nei.

Lenke til kommentar
Fordi det ble bekreftet at det var det.

 

(Dog, kan Nintendo garantert stoppe freeloadern om de vil)

 

Edit: Får legge til link da kanskje

http://n-europe.com/news.php?nid=11627

 

Update: WiiBrew have admitted that the reportedly blocking of the Freeloader is in fact a "hilarious" April Fool's joke (it's Easter Sunday, or March 23rd, in case you didn't know). The widespread panic and paranoia caused by the clever editor of the WiiBrew page was all for nothing. Readers, you may sleep soundly tonight in the knowledge that this whole thing has been debunked.

 

Tror det du refererer til er spøken om at 3.2 faktisk blokerte Freeloader, noe som ikke skjedde. Dog, det er ikke samme saken jeg refererer til. Og ingenting anngående dette ble det opplyst om på wiinewz / andre kilder.

 

Jeg står på mitt, det er ikke snakk om en april-spøk.

Lenke til kommentar

For videre bekreftelse, er det allerede informasjon om denne saken på wiibrew. April-spøken du prater om, er noe helt annet.

 

Denne saken, omhandler at Nintendo kan aktivere en patch som tetter igjen sikkerhetshullet Freeloader bruker.

- Once the system menu is updated to use IOS37, "Trucha-Signed" discs -- or channels -- will stop working, as will the Datel FreeLoader disc. This has been confirmed.

 

- To sum all this up, the update will NOT break anything. The latest update does not actually use IOS37, so updating will be safe until a future update is released.

Kilde: http://wiibrew.org/index.php?title=IOS37

Lenke til kommentar
Hvordan kommer denne patchen da? Den kommer selv om jeg ikke oppdaterer?

 

Patchen er i 3.2E for oss her i Norge. Den delen som blokker Freeloader er ikke aktivert enda, men blir nok aktivert ved neste oppdatering til Nintendo. Den oppdateringen vet vi ikke hvordan kommer.

Lenke til kommentar
Hvordan kommer denne patchen da? Den kommer selv om jeg ikke oppdaterer?

 

Patchen er i 3.2E for oss her i Norge. Den delen som blokker Freeloader er ikke aktivert enda, men blir nok aktivert ved neste oppdatering til Nintendo. Den oppdateringen vet vi ikke hvordan kommer.

Helt latterlig at det er sånn, må være det mest amatør-messig jeg har vært borti. Greit at de ikke vil at Wii skal være sonefritt, men å ødelegge for oss som har kjøpt både spill og freeloader. Det er rett og slett kvalmt. Får ikke lyst til å støtte ett slikt selskap. Men det må jeg, fordi jeg elsker spillene de lager. Men hater i blant hvordan de behandler oss europeere :mad:

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Helt latterlig at det er sånn, må være det mest amatør-messig jeg har vært borti. Greit at de ikke vil at Wii skal være sonefritt, men å ødelegge for oss som har kjøpt både spill og freeloader. Det er rett og slett kvalmt. Får ikke lyst til å støtte ett slikt selskap. Men det må jeg, fordi jeg elsker spillene de lager. Men hater i blant hvordan de behandler oss europeere :mad:

 

Vel, for å se på det fra en annen vinkel, så handler det om at Nintendo prøver å hindre at et selskap skal tjene store penger på et sikkerhetshull i produktet deres.

 

Når Nintendo har en agenda om at deres system ikke skal være sonefri, så må de forholde seg til det.

 

Og akkurat der er jeg enig med deg, den agendaen Nintendo kjører, om at spill absolutt ikke skal være sonefrie, er idiotisk. Særdeles i kombinasjon med den lange forsinkelsen europa har på endel spill (brawl f.eks).

Lenke til kommentar

Jeg hopper ikke til noen konklusjoner før Brawl faktisk ikke virker på Wii-en min. Og jeg har ikke tenkt å oppdatere Wii-en min før jeg har spilt Brawl i en god del timer uansett. Jeg har lest det alle har sagt her, og det finnes ingen konkrete bevis på at Nintendo vil, eller kan blokkere Freeloadern.

 

Jeg ber ikke til høyere makter.

 

EDIT: Det er også tull at Datel/codejunkies fraskriver seg alt ansvar. De har lovet på tro og ære at hvis Freeloadern blir gjort ubrukelig av Nintendo, skal de sende nye freeloadere til alle som har kvittering e.l. uten ekstra kostnader. Selv om det kan ta litt tid før de finner en ny "glitch"

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Dette er helt sant! på x6.no hadde de et nettmøte med Kirsti Danielsen fra Bergsala. og jeg spurte om den ville bli blokket. og hun sa at det ville den nok: Er sjansen stor for at dere kommer til å blokkere Freeloader?

Ja, sjansen er nok stor for det. så det er bare å innse det. :( uheldigvis

Lenke til kommentar
, og det finnes ingen konkrete bevis på at Nintendo vil, eller kan blokkere Freeloadern.

 

Respekterer det du sier, men når du sier at det ikke er noen konkrete bevis på at Nintendo vil, eller kan blokkere Freeloader, så tar du veldig feil.

 

Patchen er allerede gitt ut, IOS37 som er i patch 3.2E patcher hullet som Freeloader bruker, den er bare ikke aktivert enda.

 

Så Nintendo kan så absolutt blokkere Freeloaderen. De har bare ikke aktivert patchen enda.

 

Edit: Og jeg vil veldig gjerne se kilden på det du skriver om at Datel shipper ut ny versjon av Freeloader, når Nintendo aktiverer patchen. Det nyheten har jeg ikke lest noen steder.

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar
, og det finnes ingen konkrete bevis på at Nintendo vil, eller kan blokkere Freeloadern.

 

Respekterer det du sier, men når du sier at det ikke er noen konkrete bevis på at Nintendo vil, eller kan blokkere Freeloader, så tar du veldig feil.

 

Patchen er allerede gitt ut, IOS37 som er i patch 3.2E patcher hullet som Freeloader bruker, den er bare ikke aktivert enda.

 

Så Nintendo kan så absolutt blokkere Freeloaderen. De har bare ikke aktivert patchen enda.

 

Edit: Og jeg vil veldig gjerne se kilden på det du skriver om at Datel shipper ut ny versjon av Freeloader, når Nintendo aktiverer patchen. Det nyheten har jeg ikke lest noen steder.

 

Har ikke aktivert den enda???! Gi meg en eneste grunn til at Nintendo ikke skulle aktivert dette med en gang, hvis den fantes. Faktisk kommer jeg på en grunn når jeg skriver dette selv :O dessverre.

 

 

Nintendo kan være så onde å la freeloadern funke med updaten i starten for at folk med freeloadere skal krype ut av hia sine, og installere updaten. Men da må de virkelig være onde!

 

 

Trenger ingen kilde på det med at du får ny freeloader. Det har vært policyen deres helt fra starten av, blir et hull tett finner de nytt. Det står på hjemmesidene deres eller hvor som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...