Hagforce Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Hei Hvordan kan jeg oppnå følgende Skal flytte alt over fra en server til en annen. Alle rettigheter etc må jeg holde inntakt. Vil gjærne pakke alt som en fil på kilde server, for så og overføre denne. Deretter gjenopprette en og en mappe, eller flere på mål server. Noen gode tips Endret 18. april 2008 av Hagforce Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Sånn rent bortsett fra fysisk å flytte disken over, så kan du sjekke ut 4.4 i signaturen min. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Dette ser nyttig ut ja. Men kanskje ikke helt det jeg var ute etter denne gangen. Skal installere et system fra grunnen. Men vil overføre mye. Vil derfor ta med alt relevant fra den gamle serveren (web områder, mail boxer etc). Men hvordan beholde rettigheter, eier etc på alt? Kan en bruke tar? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ja du kan ivareta rettigheter. Om du untarer en backupfil : (pass på å stå i root katalogen) tar -x -p --overwrite -v --file= -x extract -p preserve file permissions Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Takker takker. Hvordan tar jeg backup på gammel server? Jeg må selvfølgelig beholde mappestrukturen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå