Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Må man bruke P-piller, hvis ikke prevensjon?

Vaniljee

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt sex to ganger med typen min, men den første gangen (rett etter menstrusjon) måtte vi gi oss etter en liten stund, siden jeg var for trang, men den andre gangen sprutet han i meg. Vi brukte ikke kondom og jeg har ikke kjøpt p-piller, og nå er jeg kvalm og vondt i magen, er det mulig at jeg har blitt gravid?:/

i alle fall, går det an å gå på p-piller etter så lang tid, eller er det for sent nå? Hvis jeg i det hele tatt må gå på det da? :/

Hilsen en usikker jente..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrepiller kan tas inntil 72 timer etterpå. Dess tidligere de tas, dess sikrere er det at de fungerer.

P-piller vil ikke ha noen virkning i etterkant. Ta kontakt med legen din, eller helsestasjon for ungdom for mer informasjon. du kan også få kjøpt graviditetstester på apotek.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_vaniljee_*
Når "spruta han i deg"? Jeg mener, hvilken dag i menstuasjonssyklusen?

Det var 2 dager etter mensen... Men tør ikke kjøpe graviditetstest da..flaut:/

Har ikke gått på p-piller enda heller. Koster det noe på helsestasjonen?

Lenke til kommentar

Sjansen er liten for at du har blitt gravid, men man skal aldri si aldri. Er du forstatt kvalm?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_vaniljee_*

Sjansen er liten for at du har blitt gravid, men man skal aldri si aldri. Er du forstatt kvalm?

Ja, er dessverre det.. :/ Hva koster en sånn test? Flaut og kjøpe en da..uff:P Hva bør jeg gjøre liksåm?..

Lenke til kommentar

Det er langt flauere å plutselig oppdage at magen vokser.

Å kjøpe en slik test er ikke flaut eller noe i praksis. Du aner ikke hvor mye rare medisiner mot ulike greier de på et apotek må gi ut. En test koster under 200,- tenker jeg.

Du går til apoteket og sier at hei, jeg skal ha en slik test.

P-piller må du ta via legen din om jeg ikke er helt på tur. Er du over 16 så har han taushetsplikt ovenfor foreldrene dine.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_vaniljee_*

Greit, ser først om mensen kommer når den skal, hvis ikke kjøper jeg en test. Har nesten ikke penger nå, så vet ikke helt om jeg har råd heller.. Vi hadde det forresten dagen etter mensen var slutt, vet ikke om det har noe å si jeg..

Hva gjør jeg hvis den er positiv?...

Lenke til kommentar

Ja, er dessverre det.. :/ Hva koster en sånn test? Flaut og kjøpe en da..uff:P Hva bør jeg gjøre liksåm?..

Ta en test og bli ferdig med det!

Det er bare å gå på apoteket, plukke ned en fra hylla og betale i kassa. Jeg garanterer at de som jobber der ikke tenker over det. En test vil jeg tro koster 100 - 200 kr.

Edit: Skulle den mot alle odds være positiv, så ta kontakt med fastlegen din snarest.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Greit, ser først om mensen kommer når den skal, hvis ikke kjøper jeg en test. Har nesten ikke penger nå, så vet ikke helt om jeg har råd heller.. Vi hadde det forresten dagen etter mensen var slutt, vet ikke om det har noe å si jeg..

Hva gjør jeg hvis den er positiv?...

Det enkleste for ditt eget sinn i forhold til å tenke på hva du skal gjøre og ikke gjøre, og å gå rundt og vente osv...det er å bare ta en test.

Værre er det faktisk ikke.

Kvalme osv i forbindelse med graviditet oppstår forøvrig etter hva jeg vet ikke bare noen uker etter "uhellet" :).

Lenke til kommentar
Gjest Guest_vaniljee_*

Takk takk folkens:) Skal jeg gjøre;)

Og etter sexen har jeg begynt å klø sånn i underlivet, det klør og svir.. håper ikke det kan være noe smitte eller noe..:p

Lenke til kommentar

Moralen er: Sex er teit, ikke gjør det :p.

Jeg tror en del av dette her kan være mentalt hos deg, placeboeffekt rett og slett :). Det letteste er bare å ordne opp, selv om det er flaut å gå på apoteket. Og skaff deg p-piller. Da kan du ha et sex-liv uten å måtte bekymre deg altfor mye.

Lenke til kommentar

En legetime inkludert graviditetstest kommer til å koste deg mindre enn 200,-. Det bør du spandere på deg, langt billigere enn å få en unge!

Sjansen for å bli gravid to dager etter mensen er veldig, veldig liten. Og som det ble sagt, så tenker du sikkert såpass mye på at du "er" gravid, slik at du tolker alle tegn som graviditet. Vet hvordan det er, når tanken først melder seg. Og den kommer ikke til å forsvinne før du tar en test.

Mens du er hos legen kan du også få ham til å skrive ut en resept på p-piller til deg da vettu, så slipper du å bekymre deg mer for det. Kan jo også teste deg for klamydia f. eks, slik at du også utelukker det..

I mellomtiden kan du jo få kjæresten din til å bruke kondom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...