Gå til innhold

XFX GeForce 9800 GTX 512MB DDR3 XXX - Støy ?

kenzuke

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å ser på ny PC til tungt arbeid og noe spilling.

I og med at man fortsatt hiver seg rundt en å anna helg med kompiser til gaming, så er det greit å bare peise på med tanke på skjermkort i tillegg til det andre.

Noe jeg er ganske opptatt med i dette kjøpet, er at PCen skal være så stillegående som overhodet mulig.

Noe jeg virkelig hater er skjermkort som bråker. Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med dette skjermkortet? Støymessig. Når det gjelder ytelse, regner jeg med at det er helt OK, så det er ikke så viktig. Er mer opptatt av at jeg ikke skal få et komponent som ligger å hyler etter luft, når jeg har valgt andre komponenter med omhu for at akkurat dette ikke skal skje.

PCen brukes mye som mediacenter i stua, og jeg er rimelig lei av at man hører den jeg har nå over nesten hele leiligheta ...

XFX GeForce 9800 GTX 512MB DDR3 XXX hos Komplett.no

Edit:

Jeg har bygd en PC med dette skjermkortet, og er veldig fornøyd med både ytelse/støy. Hvis det kortet jeg lurer på å kjøpe klarer å holde like lavt støynivå som 8800GTS Alpha-Dog over, så er jeg storfornøyd.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

slenger meg på her jeg også! min nybygde pc har jeg greid å få temmelig stillegående nå, sett bort fra et helikopter av et 7600GT kort fra XFX. men kjøleren på 9800GTX-kortet SER jo temmelig lik ut til det 8800GTS-kortet du henviser til da.. og de sier jo at de kortene er temmelig like, sett bort fra smådetaljer, blant annet høyere klokking.

men ja, er jo en DEL folk her inne som har 9800GTX. støyer det?

Lenke til kommentar

Bra at det er flere som lurer på samme sak, så får man kanskje svar :) Om du, >>frodo, får tak i et skriv som kan sammenligne støyen fra dette i dB mot 9800GTX kortet, så har vi jo også svar :)

Tok en rask runde på google på en mnd siden, men fant ingen faktaark.

Jeg kan i hvert fall understreke at dette kortet ikke bråker i det hele tatt. Kun under oppstart at det suser avgårde på full RPM, for å så roe seg ned til lite eller ingen lyd etter ca 30sek.

Lenke til kommentar
9800 GTX er stillegående sammenlignet med f.eks 8800GT, men ikke så stille som f.eks ATI 3870, man hører det godt under load - men som sagt ikke i nærheten av støvsuger´n (8800GT)

Viser ikke skalaen over at 8800 GT er det mest stillegående kortet av de testede kortene?

Lenke til kommentar

Joda - noen av dem, men jeg har hørt flere som hviner som ei gammal kjerring så fort det blir litt belastning - henger ofte sammen med temp. i kabinettet - 8800GT har jo som regel single slot kjøling og pusher ikke lufta ut som 9800 GTX gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...