Heilage Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei. Jeg har en Samsung 32" fra M8-serien. Fra DVD-spilleren bruker jeg HDMI inn til TVen, men jeg vil helst ha lyden på surroundforsterkeren som er av litt eldre modell (Nakamachi AV-9 for de som er interessert). For øyeblikket har jeg bare to høyttalere koblet til, så en RCA-kobling holder fint. Problemet er at jeg ikke får lyden fra TVen og inn på forsterkeren. Jeg har koblet audio-ut fra TVen og inn i forsterken. Jeg tror problemet ligger i TVen, jeg får ikke sendt lyden videre. Noen som har noen råd? (Manualen ga meg forøvrig ingenting) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Du har sjekket at du har koblet riktig (audio out over scartene)...? Gjelder det bare ved bruk av DVD via HDMI eller mangler lyden også ved vanlig TV-sending? Kjenner ikke eksakt denne modellen, men i lydmenyen har du et valg Intern lydutkobling (Internal mute på engelsk). Har du prøvd å aktivere dette? Lenke til kommentar
maasoey Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Du har sjekket at du har koblet riktig (audio out over scartene)...?Gjelder det bare ved bruk av DVD via HDMI eller mangler lyden også ved vanlig TV-sending? Kjenner ikke eksakt denne modellen, men i lydmenyen har du et valg Intern lydutkobling (Internal mute på engelsk). Har du prøvd å aktivere dette? På min 22" er det ikke audio out i det hele tatt, forutenom 3,5mm i siden. Ser litt teit ut, ser på TV og har en kabel stikkende ut på sia Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Du har sjekket at du har koblet riktig (audio out over scartene)...?Gjelder det bare ved bruk av DVD via HDMI eller mangler lyden også ved vanlig TV-sending? Kjenner ikke eksakt denne modellen, men i lydmenyen har du et valg Intern lydutkobling (Internal mute på engelsk). Har du prøvd å aktivere dette? Velger jeg internal mute så forsvinner all lyd, selv ved riktig modus på forsterkeren. Har prøvd alle tre tilgjengelige SCART-lydkoblinger bakpå TVen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Har prøvd alle tre tilgjengelige SCART-lydkoblinger bakpå TVen. Jeg var kanskje litt upresis i spørsmålet mitt.... Du er sikker på at du har koblet til audio out? Det er flere liknende kontakter der. Hvis du ser på vanlige TV-sendinger, får du da lyd ut til forsterkeren? En måte å omgå problemet på er jo å koble lyden direkte fra DVD-spilleren til forsterkeren. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Har prøvd alle tre tilgjengelige SCART-lydkoblinger bakpå TVen. Jeg var kanskje litt upresis i spørsmålet mitt.... Du er sikker på at du har koblet til audio out? Det er flere liknende kontakter der. Hvis du ser på vanlige TV-sendinger, får du da lyd ut til forsterkeren? En måte å omgå problemet på er jo å koble lyden direkte fra DVD-spilleren til forsterkeren. Sistnevnte prøvde jeg aller først, men spilleren hadde ikke noe valg for å sende lyden separat. Jeg skal se om jeg har koblet riktig i forhold til analog ut. EDIT: Selv ikke å koble spesifikt analog ut hjalp. Endret 18. april 2008 av Marley Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 DVD-spiller uten lydutgang er da rimelig sært... Regner med at du kjenner forsterkeren din så godt at du har koblet riktig på den og valgt korrekt på inngangsvelgeren. Og hvis du da ikke får lyd fra TV-ens audio out uansett kilde så må det nok være noe galt med TV-en. Og da har ikke jeg flere forslag.... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Joda, DVD-spilleren har analog-ut. Men jeg fant ikke noe valg for å gi lyden din i menyene til DVD-spilleren. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 DVD-spillere gir jo vanligvis lyd ut uansett. Det er jo bare å koble en kabel fra audio ut på DVD-spilleren til en ledig inngang på forsterkeren. Bare for å prøve så kan du jo legge i en musikk-CD i DVD-spilleren for å bruke den som CD-spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå