MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Heisann Jeg kjøpte meg ny pc for et par måneder siden, men nå har jeg begynt og få problemer... Jeg mister plass på harddisken, helt uten videre. Jeg har kjørt veldig mange forskjellige virusscannere, men ingen finner et lite sniff av et virus. Jeg har også formatert PC-en, men viruset (det jeg tror) er der enda. Kan noen av dere hjelpe meg med å fjerne denne dritten? Takk på forhånd Endret 18. april 2008 av Skagen Utbedret emnetittel. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kan du faktisk SE at du diskplassen minker mens du ikke gjør noenting? Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Ja, si hvis jeg for eksempel bare ser på tv mens PC-en er på , så kan jeg faktisk miste plass... Det pleier å skje.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hvilket operativsystem. Hvor store er harddisken(e) og hvor mye plass "mister" de? Skal du få et fornuftig svar må du komme med nødvendige opplysninger. Ingen av oss har tilgang til din maskin. Husk at System restore tar plass (skult fil). Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vel da kan du sjekke med feks Process Explorer etter hvilke prosesser som forbruker I/O aktivitet Lenke til kommentar
forumser Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 har et par forslag: du kan enten prøve å innstalere AVG antispyware, Ad-Aware 2007 og/eller spybot 2007 hvis du ikke finner noe virus og dette er et såpass stort problem ville jeg prøvd å innstalere programvaren på nytt Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har Windows Vista Home Premium, 500 gb harddisk [465 etter å ha installert Vista] Jeg har bare brukt sån cirka 12 gb plass, men det står at jeg har 420gb igjen nå. Det er plagsomt hvis det skal fortsette. Men jeg har hørt noen snakke om en orm, som ikke går vekk i formatering... Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Vel da kan du sjekke med feks Process Exploreretter hvilke prosesser som forbruker I/O aktivitet Hva går det programmet der utpå da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Er nok ikke virus, men midlertidige filer + pagefile Last ned og kjør CCleaner Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Er nok ikke virus, men midlertidige filer + pagefile Last ned og kjør CCleaner Det har jeg prøvd for LEENGE siden skal jeg si deg... Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Herlighet:D det er vel ikke en viss mulighet for at formatet på harddisken er grunnen? om du har en 500 gb harddisk, betyr det ikke at du har 500 gb plass. Du kan for eksempel ha 465gb av den harddisken igjen... + operativsystem og diverse andre ting... ikke noe og bekymre seg om... OMG Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Herlighet:D det er vel ikke en viss mulighet for at formatet på harddisken er grunnen? om du har en 500 gb harddisk, betyr det ikke at du har 500 gb plass. Du kan for eksempel ha 465gb av den harddisken igjen... + operativsystem og diverse andre ting... ikke noe og bekymre seg om... OMG Men skal bare ta et eksempel, her om dagen skulle jeg skrelle poteter xD da mistet jeg 4 gb på dem 10 minuttene lixm, er ikke akkurat det beste som skjer... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Er nok ikke virus, men midlertidige filer + pagefile Last ned og kjør CCleaner Det har jeg prøvd for LEENGE siden skal jeg si deg... Du skal det ja.. Du får heller lete litt med SpaceMonger da vettu. Hvis du ikke har gjort det også for LEEENGE siden? Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Er nok ikke virus, men midlertidige filer + pagefile Last ned og kjør CCleaner Det har jeg prøvd for LEENGE siden skal jeg si deg... Du skal det ja.. Du får heller lete litt med SpaceMonger da vettu. Hvis du ikke har gjort det også for LEEENGE siden? Den skal jeg prøve Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Stikkord her er nok tempfiler, system restore, pagefile, cache, osv. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Det kan være systemgjenoppretting som er synderen. Den tar jo opp mer plass hver gang den oppretter et gjenopprettingspunkt. Deaktiver, og så reaktiver systemgjenoppretting, så skal du se at du får tilbake plassen (men mister gjenopprettingspunktene!)! Edit: Argh! tormoddf slo meg på målstreken! Endret 18. april 2008 av insolvent Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Det kan være systemgjenoppretting som er synderen. Den tar jo opp mer plass hver gang den oppretter et gjenopprettingspunkt.Deaktiver, og så reaktiver systemgjenoppretting, så skal du se at du får tilbake plassen (men mister gjenopprettingspunktene!)! Edit: Argh! tormoddf slo meg på målstreken! Er egentlig ikke pc freak, men hvor kan jeg skru av og på de systemgjenoppretningsfilene? Lenke til kommentar
MineraliZeD Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 [quote name='Mineral Lenke til kommentar
forumser Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Kanskje hvis du har en backup du ikke vet om? da kan du jo bruke det dobbelte av det du tror Endret 18. april 2008 av forumser Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Hvis det han sier er sant: At diskplassen minker mens han ikke gjør noe ville jo dette faktisk utelukket både sidevekslingsfilen, system gjenoppretting,caching og temp lageret. Forøvrig bør du ikke fjerne Systemgjenoppretting---om du har en 500gb disk er dette mer en nok plass, innholdet er dessuten komprimert. Endret 18. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå