TwiiK Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei. Begynte å spille litt Halo 3 igjen da Heroic map pack ble gratis. Alt fungerte bra. Så kom Legendary map pack ut og de gangene vi (er 2 xboxer i huset) har spilt siden den tid har det lagget konstant. Latencyen kan vise, gult, grønt, fullt grønt eller whatever, men det lagger uansett. Er ikke vanlig lag heller. Ting hakker rundt omkring og folk kan plutselig forflytte seg 3-4 meter i en lagspike. Det er rett og slett umulig å spille. Skyter man f.eks med wraith så går ikke skuddet smooth fra wraithen til treffpunktet, men hakker slik at man bare ser det på 1-2 punkter i lufta. Ble litt irritert og satte i Halo 2 og det går silkesmooth i forhold. Ingen lag og det tar 1 sekund å finne games i motsetning til de 10 minuttene det tar å finne et game i Halo 3. Noen som har opplevd/opplever det samme eller vet hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
10000 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hei, jeg kan ikke hjelpe deg, men du har min dypeste sympati. Innlegget ditt er en perfekt beskrivelse på hva jeg opplever. En rett og slett humørknusende stor latency. Venner jeg spiller med har ikke dette problemet i samme grad som meg. Jeg har bra intenettforbindelse, med bedre ping enn mine venner, iflg. speedtest.net - men altså mye, mye verre forhold på Xbox live. Et mislykket forsøk på å løse problemet var å tilordne 'Xbox live' til min speedtouch-router på siden speedtouch.lan - uten at det hjalp. Innstillingen 'Prefer good connection' hjalp litt de første dagene etter at autoupdaten kom, men det hjelper ikke merkbart lenger i mitt tilfelle. Det at andre jeg kjenner, her i Norge, ikke har dette problemet, gjør at jeg tror det må finnes en løsning. Har bare ikke funnet den ennå. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Virker som du har samme router som oss da. Har en SpeedTouch 585 fra NGT, vi. Den skaper stadig problemer med strict NAT både for pcen og xboxen, men jeg har aldri før hatt slik irriterende lag i Halo 3. Hadde bestemt meg for å kjøpe en ny router til huset, men flytter nok til høsten så gidder ikke. Får dermed ikke sjekket om det ville ha utbedret problemet eller ikke. Skal sies at vi spilte litt i morrest og da gikk alt bra. Veldig bra ping, selv i BTB. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 jeg endte opp med og deaktivere helle brannmuren i men SpeedTouch ruter fra ngt for og ikke få Strikt nat , ruteren bare ikke ville åpne de ønskede portene . jeg og de fleste jeg spiller med opplever helt forferdelig latency problemer fortiden , og det er mye mere iriternede en synelig lag , synelig lag er en ting , da vet man at det er noe galt , men med latency ser man ikke noe og vet heller ikke hvor mye treghet man må forholde seg til . er utrolig plagsomt og bli skutt gjennom vegger , og se , selv om man hadde over halv helse når man dukket inn i skul . faktisk selv når vi spiller på coustom games er det problematisk til tider , og det er for ha XBL ikke velger rett host . Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Har samme problemet selv Lagger hele tiden. Disconnecter ofte også å i nesten hvert eneste kamp så blir det svart skjerm på et random tidspunkt hvor det bare står "starting game" eller "connecting to host" selv om de andre på laget mitt fortsatt kan spille. Hører de går rundt å skyter å ofte sier de: "I think that XtaZ dude just lagged out" EDIT: Er fortsatt litt laggete innimellom men er blitt kvitt de største problemene Spørst om det bare var noen problemer hos ISPen min som nå er blitt fikset Endret 23. april 2008 av XtaZ Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Spilt en del matchmaking i modes med 6-8 spillere i den siste tiden og det har gått veldig bra. BTBer fortsatt et helvete, men noe fungerer i alle fall. Litt trist da alt fungerte jo så jævlig bra da Halo 3 kom ut og da synes jeg det ofte var 5 ganger så mange online som nå. Edit: Natt til fredag var det helt helvete. Rett og slett umulig å spille noe som helst. Prøvde vel 10-20 games etter at jeg opprinnelig skrev dette innlegget og var bare 6-7 som i hele tatt startet og de lagget noe så helt sykt. Endret 25. april 2008 av TwiiK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå