Gå til innhold

Hvilken bank har det mest lønnsomme VISA-kortet?

2bb1

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med Bank Norwegian og Kaupthing Bank ? Alså nettbanken deres og kundeservice?

Jeg har vært borti Nordea og nettbanken deres for bedrifter er ikke noe å skryte over.

SR-Bank er helt håpløse når det gjelder kundeservice!

Skandiabanken har vært helt topp til tider, men mangler et par små ting.

Men jeg er på utkikk etter en bank nr to....Skandia og en til? Noen som har noen bra erfaringer? Må være en bank med bra nettbank og ikke noe årsgebyr på visa kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig alt dette maset frem og tilbake om at "jeg har X, er jo ikke så verst da" (har egentlig ikke peiling). :shrug:

Det han spurte om var hva som er det mest lønnsomme VISAkortet, og der er vel svaret enkelt:

Gebyrfritt + best innskuddsrente

http://www.finansportalen.no/ forteller oss at pr. dags dato er det Norwegian Bank med 6.3& innskuddsrente, uten at man trenger å binde noe som helst. At folk engang vurderer disse gamle utsugerne DnB, Nordea osv er beyond me. Dette er banker som lever på apati og naivitet blant kundene sine, og ikke er interessert i å konkurrere i det hele tatt med mindre kundene forlater dem. Og det er det tydeligvis fremdeles folk som er dum nok til å ikke gjøre... Er det rart verden går til helvete når folk f.eks fremdeles VURDERER DnB og Telenor, jeez... skulle tro enkelte hadde begynt å skjønne tegningen nå snart. Så snart du snur ryggen til blir du tatt i ræva av disse børsnoterte statsmonopolene. :wallbash:

Så sant. så sant !

Lenke til kommentar

Bank Norwegian har en veldig god kundeservice. En når meget kjapt igjennom med tlf, og mailene blir kjapt besvart. Nettbanken er meget enkel og funksjonell. Har vært kunde hos BN siden januar og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har "DnB Student" nå, og på sparekontoen er det et maksimaluttak jeg kan gjøre (10-12, husker ikke helt). Men er det noe maksimalinnskudds-grense? Eller kan jeg bare pøse så mye penger jeg vil inn på kontoen - så mange ganger jeg vil? :hmm:

Lenke til kommentar

Problemet med nettbankene er jo den dagen du må sette inn penger/cash, da må du jo betale gebyr for å få gjort dette i en filial som selvsagt tar gebyr fra personer som ikke er kunde i filialen.

Det samme gjelder når du skal løse ut en utbetalingsblankett feks fra nav eller skattemyndighetene + når du skal løse ut en sjekk.

også til mitt lille bidrag til trådens tema:

Alle de store bankene tilbyr i dag HELT gratis visa kort, Sparebank 1 SR-bank , sparebanken vest, storebrand osv er eksempler på dette.. Problemet er at mange kunder faktisk ikke er klar over det.

Har selv jobbet 10måneder i SR-bank i 40% stilling når jeg studerer så mja..

Joda du får bedre innskuddsrente i nettbankene , men for de som faktisk må i en filial en gang i blant er det jo svindyrt med nettbankene.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

jojo ser den, er i samme situasjon selv... Men fy fader så mange rotekopper jeg har innom banken hver bidige dag for å gjøre simple ting de klarer på egen hånd, evt klarer seg uten.

Hvordan er det med huslån og slike i disse nettbankene steingrim? noe å anbefale?

ps: sjekk er det faktisk mange som bruker.. eller det heter vel egentlig bankremisse..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil absolutt anbefale trådstarter å se nærmere på Bank2 sitt Classic debet-kort.

Kortet koster ingenting å skaffe seg, og de tar ingen gebyrer for bruk av kortet, verken hjemme eller i ulandet. Spesielt om du vil komme til å bruke kortet i utlandet er det mye å spare på dette alternativet, da de fleste andre tar så mye som 25 kroner i gebyr for å ta ut penger i utenlandske minibanker.

På deres hjemmeside setter de opp en betingelse om at du må ha 15 000,- stående inne på brukskontoen. Dette kjenner jeg meg ikke igjen i, da jeg sjelden har mer enn 2-3000 stående inne, uten at de noen gang har klaget på det =)

Link til Classic-kortet til Bank2: http://bank2.no/B2Holding/Templates/Normal...?epslanguage=EN

Lenke til kommentar
På deres hjemmeside setter de opp en betingelse om at du må ha 15 000,- stående inne på brukskontoen. Dette kjenner jeg meg ikke igjen i, da jeg sjelden har mer enn 2-3000 stående inne, uten at de noen gang har klaget på det =)

Det står vel at det gjelder ved utstedelse av kortet. Hvor mye du har på konto etter dette er din sak. Forøvrig skal jeg ikke uttale meg om dette er en absolutt regel, eller om de er litt fleksible med tanke på akkurat det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet om man kan dra til en rådgiver hos Nordea og opprette en check-in konto hos dem, selv om jeg er 17. Blir 18 om 4 uker, så det hadde vært fint om jeg fikk både kreditt-kort og debet-kort når jeg blir 18, og alt arbeid for Nordea er gjort. Så slipper jeg å vente til jeg blir 18 år med fikse papirarbeidet og vente på at ting skal skje.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Prøver meg med en liten oppfrisking av denne tråden :grin:

Når man bestiller et VISA-kort fra banken (i dette tilfellet Skandiabanken) må man betale en årspris på 250 kroner. Hvor blir det av disse pengene? Er dette penger banken må betale for å kunne sette VISA-logoen på kortet? Er det for å dekke produksjonen av kortet? I flere banker får man et MasterCard automatisk når man melder seg inn i ulike kundeprogram (les DnB Nor), her er det ingen slik årspris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...