Gå til innhold

Hvilken bank har det mest lønnsomme VISA-kortet?

2bb1

Anbefalte innlegg

... for mitt bruk.

Vet ikke helt om det har så mye med saken å gjøre, men dette vil kortet bli brukt mest til:

1. Kjøp av varer i butikk

2. Kjøp av varer på internett

3. Nettbank (og også overføring av penger mellom VISA og sparekonto)

4. Uttak i minibank

5. Uttak i utlandet

Så en sånn "Check In" reklame fra Nordea i går, og det så ut som et veldig bra tilbud for ungdom mellom 18 og 28 år (så nesten for bra ut til å være sant?).

Men uansett, noen som har noen kloke innspill på hvilken bank det er mest gunstig å ha konto i? (Altså VISA-kort + sparekonto + nettbank).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... for mitt bruk.

Vet ikke helt om det har så mye med saken å gjøre, men dette vil kortet bli brukt mest til:

1. Kjøp av varer i butikk

2. Kjøp av varer på internett

3. Nettbank (og også overføring av penger mellom VISA og sparekonto)

4. Uttak i minibank

5. Uttak i utlandet

Så en sånn "Check In" reklame fra Nordea i går, og det så ut som et veldig bra tilbud for ungdom mellom 18 og 28 år (så nesten for bra ut til å være sant?).

Men uansett, noen som har noen kloke innspill på hvilken bank det er mest gunstig å ha konto i? (Altså VISA-kort + sparekonto + nettbank).

Kikk på Skandiabanken. Jeg har brukt kortet mitt til de nevnte ting, både i Norge og utlandet. Har ennå ikke betalt en krone i gebyr, annet enn VISA årsavgift, men det er ikke banken som får.

Lenke til kommentar

Okei. Hvordan fungerer det med skandiabanken da?

Glemte nemlig å nevne at jeg kunne tenkt med DnB-Nor, Nordea eller Sparebanken, siden det er disse jeg har i fysisk form lokalt hos meg (kan vel være greit med lokal kundeservice).

Finnes det kanskje en test en plass, hvor dette emnet er testet? Tenker da på gebyrer på VISA-kortet og rente på sparekontoen (og eventuelt andre smålumskheter/gebyr)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt skandiabanken siden 2004 og er storfornøyd! :D

Overføringer mellom spare/bruk/etc-konto går på sekundet.

Det negative med skb er at for å i det hele tatt få bankkort må du ha god kredittvurdering, eller på bestillingstidspunktet ha 15 000 NOK på konto (snål løsning, men men)

Edit: Skandiabanken har også vunnet flere kredittkorttester. Har alltid opplevd kort ventetid og imøtekommende kundeservice :) I motsetning til andre banker, som forresten kan sammenlignes med rådhus :-P

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Ok, så det er eneste kravet - at man har 15000kr tilgjengelig idét kontoen opprettes? (Og at man må være over 18 år).

Grunnen til at jeg kunne tenkt meg lokal bank, er at jeg ofte setter inn fysiske penger. Altså kontanter. Hvordan kan dette gjøres om jeg har Skandiabanken? :) Utenom usikkerheten rundt innsetting av penger virker Skandiabanken som et meget bra alternativ!

Lenke til kommentar

Ikke idet kontoen opprettes, men idet bankkort tildeles for første gang.

Å sette inn penger må gjøres gjennom en annen bank, på samme måte som hvis du skulle betalt ei regning i banken. De fleste banker tar som regel et (skyhøyt!!!) gebyr for å gjøre dette.

Du får nok heller gjemme svartepenga dine under puta. :D

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Haha, idét jeg hadde skrevet innlegget tenkte jeg på at ordet "svartepenger" ville komme i neste svar! Men nei, er nok ikke noen svartepenger. :)

Men uansett, er det ingen av bankene DnB, Sparebanken Vest eller Nordea som leverer VISA uten gebyrer og tull? :)

Lenke til kommentar

Jo, Nordea leverer vel gebyrfri banktjeneste gjennom Check-In programmet.

Her finner du prisliste for Check-In programmet (er en pdf fil fra Nordeas hjemmesider)

Jeg ville seriøst vurdert dette hvis du faller innenfor den gruppen som Nordea her henvender seg til.

Du har i tillegg til de produktene du nevnte, også mulighet for MasterCard (ca 10 000 kroner i kreditt) og Check-In lån (opp til 100 000 kroner) hvis du måtte ha behov for dette.

Edit: Har ikke et vondt ord å si om Skandiabanken (er selv kunde der) men hvis du ønsker å sette inn mye penger er det kanskje bedre å ha en fysisk bank å henvende seg til. Hvis ikke kan det bli fryktelig dyrt i lengden

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar

Bruk Skandiabanken, har selv gjort det i mange år, bruker også den lokale banken til å få inn lønn , og sette inn kontanter i, overfører så i nettbanken til Skandiabanken og betaler regninger derfra, GRATIS!!

Det at du må ha penger på kontoen før du får kort er bare tull!!

Trenger ikke penger på kontoen i det hele tatt, men det er jo greit å sende dit noen slik at en får brukt kortet!!

Eneste gebyret i Skandiabanken er VISA årsgebyr (250,-)

Lenke til kommentar

Dersom du har ei ålreit kredittvurdering trenger du ikke å ha ei krone på konto.

Men dersom du feks er 18 og er oppført med maks 700kr/inntekt eller no i året må du ha disse pengene for å stille en slags rar garanti.

Dette gjaldt hvertfall da jeg skulle bestille kort for noen år tilbake. Forhåpentligvis har de endret det nå :)

Lenke til kommentar

Her finner du prisliste for Check-In programmet (er en pdf fil fra Nordeas hjemmesider)

Jeg ville seriøst vurdert dette hvis du faller innenfor den gruppen som Nordea her henvender seg til.

Du har i tillegg til de produktene du nevnte, også mulighet for MasterCard (ca 10 000 kroner i kreditt) og Check-In lån (opp til 100 000 kroner) hvis du måtte ha behov for dette.

Edit: Har ikke et vondt ord å si om Skandiabanken (er selv kunde der) men hvis du ønsker å sette inn mye penger er det kanskje bedre å ha en fysisk bank å henvende seg til. Hvis ikke kan det bli fryktelig dyrt i lengden

Ja, jeg faller innenfor denne gruppen. Og betingelsene var vel ganske gode. Eneste jeg "stusset" på var at jeg må betale 2kr hver gang jeg bruker kortet i butikk. Det er nemlig ofte jeg bruker kortet ganske mange gange daglig i butikk, og da kan denne utgiften bli ganske stor over tid. Må innrømme at det frister mer og mer med Skandiabanken. Har jo alltids sparebørse til kontantene :hmm:

Bruk Skandiabanken, har selv gjort det i mange år, bruker også den lokale banken til å få inn lønn , og sette inn kontanter i, overfører så i nettbanken til Skandiabanken og betaler regninger derfra, GRATIS!!

Det at du må ha penger på kontoen før du får kort er bare tull!!

Trenger ikke penger på kontoen i det hele tatt, men det er jo greit å sende dit noen slik at en får brukt kortet!!

Eneste gebyret i Skandiabanken er VISA årsgebyr (250,-)

Hvordan gjør du det da? Har en lønningskonto i f.eks. Nordea, og logger på Nordea-nettbanken og "betaler" pengene til Skandiabank-kontoen din?

Dersom du har ei ålreit kredittvurdering trenger du ikke å ha ei krone på konto.

Men dersom du feks er 18 og er oppført med maks 700kr/inntekt eller no i året må du ha disse pengene for å stille en slags rar garanti.

Dette gjaldt hvertfall da jeg skulle bestille kort for noen år tilbake. Forhåpentligvis har de endret det nå :)

Er student, men tjener betydelig mer enn 700kr i året. Uansett, om de skulle kreve denne garantien så er ikke det noe problem.

Hjertelig takk for hjelpen til nå! Bare å svare i vei om dere har flere synspunkter/anbefalinger! :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg faller innenfor denne gruppen. Og betingelsene var vel ganske gode. Eneste jeg "stusset" på var at jeg må betale 2kr hver gang jeg bruker kortet i butikk. Det er nemlig ofte jeg bruker kortet ganske mange gange daglig i butikk, og da kan denne utgiften bli ganske stor over tid. Må innrømme at det frister mer og mer med Skandiabanken. Har jo alltids sparebørse til kontantene :hmm:

Hvor har du det fra at du må betale 2 kr for bruk i butikk? Prislisten sier jo klart og tydelig at det er gratis både i Norge og i utlandet...

Lenke til kommentar

Jeg er også student og jeg har Postbanken sitt visakort:)

Som student betaler jeg ingen gebyrer, heller ikke noe årsgebyr (tror jeg i allefall). Som studentkonto er vel postbanken også blitt kåret som beste studentkonto. Tror heller ikke jeg betaler noe avgift når jeg overfører penger via nettbank.

Nå virket ikke postbanken.no sine sider så helt sikker er jeg ikke på infoen jeg formidler her :) Men er jo verdt en titt.

Lenke til kommentar

Nei, ser at DnB sine sider også er nede. Så får se litt senere/i morgen om det er mulig å komme seg inn :)

Hvor har du det fra at du må betale 2 kr for bruk i butikk? Prislisten sier jo klart og tydelig at det er gratis både i Norge og i utlandet...

Ja, jeg ser nå at jeg så under "ordinær pris", men jeg skulle jo sett under "Check-in"-pris, og der står det 0 kroner ja :)

Men om jeg likevel skal opprette en konto i Sparebanken Vest / Nordea, da er det vel ikke noen vits å ha Skandiabanken i tillegg? Eller er det noen gebyrer jeg har oversett i de to bankene som Skandiabanken ikke har?

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er aktuelt, men Fokus bank sitt kredittkort 365 direkte er bra, der får du 3,65 rabatt når du handler på utvalgte steder, og det er gebyrfritt. (Men det er Mastercard)

Cresco Car også er bra, med 4% rabatt på bensin. Jeg har dette kortet og er fornøyd med det, og dette er Visa.

Snakker vi om "lønnsomme" kredittkort, så må da disse to være bra?

Endret av AjaMaja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...