hobgoblin Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 og hva med AT&T? eller er dem eid av en av disse allerede? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 De er vel eget selskap notert på børsen som de fleste andre selskaper er. Lenke til kommentar
janoverp Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Netcom og Telenor kan blir franske???? Snakk om dårlige overskirfter. Det blir selvfølgelig bare en av de hvis det blir noe av oppkjøpet fra Orange i det hele tatt. Så en mere korrekt overskrift ville jo vært "NetCom eller Telenor kan bli franske" Dette i seg selv er lite sannsynlig også. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Så lenge begge selskapene har statlig eierskap på over 50% så skjer ikke det med det første. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Her er en liste over de største telefonselskapene i verden. Den er ikke helt ny, så regner med at China mobile har passert AT&T. http://www.knowledgebase-script.com/demo/article-542.html Lista hos Wikipedia mener China Mobile er de største, og setter AT&T på en tiende plass. Telenor er på plass 8 og Orange på plass 7 Tror de regnet ut i fra antall kunder her. Endret 18. april 2008 av jadz Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Men det der er går på antall abbonnenter, listen min går vel sannsynligvis da jeg ikke vet bedre men sannsynligvis mer på børsverdi eller omsetning. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har ikke noe tro på at samme selskap får lov til å kjøpe både netcom og telenor. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har ikke noe tro på at samme selskap får lov til å kjøpe både netcom og telenor. Tror ikke de kommer til og kjøpe begge. Men hvem bestemmer egentlig dette? Kjøper de f.eks Telenor, så er det vel ingen som kan nekte dem og kjøpe teliasonera etter på? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Da trer nok konkurranseloven inn og de må i alle fall selge en av sine norske datterselskap for å lov til å drive videre. Med kontroll over Netcom, Chess og Telenor har man nærmest monopol her til lands. Ganske imponerende at Telenor er verdens åttende største teleoperatør. Viser at vi kan få til mer enn å utvinne olje her til lands... Endret 18. april 2008 av kilik Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Så da måtte de solgt NetCom ja .. konkuranseloven er teit, men bra. Jeg ble også imponert over at Telenor lå så høyt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Uansett så tror jeg ikke France Telecom har råd til å kjøpe opp telenor, prisen blir minst 200milliarder og med dagens lånemarked blir det omtrent umulig. Haha? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Uansett så tror jeg ikke France Telecom har råd til å kjøpe opp telenor, prisen blir minst 200milliarder og med dagens lånemarked blir det omtrent umulig. Haha? Hva 'haha?'? hehe.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Men skyhøy rente og mangel på penger, skal det godt gjøres å låne så mye penger. Samt om investeringen er så bra at France Telecom klarer å tjene inn det de har brukt, altså om de kommer til å tjene inn investeringen. Lenke til kommentar
Tommeh72 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Men skyhøy rente og mangel på penger, skal det godt gjøres å låne så mye penger. Samt om investeringen er så bra at France Telecom klarer å tjene inn det de har brukt, altså om de kommer til å tjene inn investeringen. Min spådom er enkel her: de lar være å gå for Telenor og Telia Sonera. Da har man igjen NetCom som de kjøper og får dermed en fot innenfor det norske markedet. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Men skyhøy rente og mangel på penger, skal det godt gjøres å låne så mye penger. Samt om investeringen er så bra at France Telecom klarer å tjene inn det de har brukt, altså om de kommer til å tjene inn investeringen. Min spådom er enkel her: de lar være å gå for Telenor og Telia Sonera. Da har man igjen NetCom som de kjøper og får dermed en fot innenfor det norske markedet. Det er TeliaSonera som eier Netcom. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Men de har mulighet til å kjøpe opp kun netcom, tror ikke konkurransemyndighetene har noe imot det. TeliaSonera eier netcom, chess og nextgentel i Norge. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Men de har mulighet til å kjøpe opp kun netcom, tror ikke konkurransemyndighetene har noe imot det. TeliaSonera eier netcom, chess og nextgentel i Norge. Dette er så lite sannsynlig, TeliaSonera eier 100% i alle selskapene og vil nådig gi slipp på selskaper som faktisk får inn penger. Føler mer at Network Norway sine selskaper er mer utsatt. Teliasonera: http://en.wikipedia.org/wiki/Teliasonera Revenue ▲ SEK 96.3 billion (2007) Net income ▲ SEK 20.3 billion (2007) Employees 31,292 (2007) Telenor: Revenue ▲ 91.1 billion NOK (2006) Operating income ▲ 18.3 billion NOK (2006) Net income ▲ 15.9 billion NOK (2006) Employees 35,800 For min del ser det ut som om TeliaSonera er en mer lønnsom bedrift, liker flerkulturelle selskaper som har rotfeste i flere land. Venter nesten på at Telenor må frasi seg Telenor Jara, så får vi se hvem som kommer seirende ut på bredbåndsmarkedet. Endret 19. april 2008 av Samcki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg