Gå til innhold

Finnes det gratis eller rimelig alternativ til Nokia Maps

emrossel

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt N82 (fikk den i går). Har lastet ned Nokia Maps 2.0 fra nokia/betalabs og maploader versjon 1.3, hvilket i og for seg fungerer greit selv om kartene har sine mangler.

Jeg lurer derfor på om det finnes bedre kartalternativer (gratis eller så billig som mulig) og hvor det også følger med stemmestyring.

Jeg har notert map24 (ren karttjenste)og så har jeg funnet nav4all.com. Noen som har erfaring med sistnevnte?

Oppsummert: Ønsker gode kart og stemmestyring så billig som mulig uten abonnement og med eller minimalt behov for datatrafikk ved benyttelse.

Noen som har forslag??

Endret av emrossel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nav4 all og amaze gps er jo gratis , men de bruker jo serverbaserte kart slik at det blir litt datatrafikk, tror det ikke finnes noe gratis alternativ med nedlastbare kart, da kart og vedlikehold av kart er ganske kostbart. Men brukte nav4 all i danmark en uke og det kostet meg ikke mer enn en femtilapp da.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt N82 (fikk den i går). Har lastet ned Nokia Maps 2.0 fra nokia/betalabs og maploader versjon 1.3, hvilket i og for seg fungerer greit selv om kartene har sine mangler.

Jeg lurer derfor på om det finnes bedre kartalternativer (gratis eller så billig som mulig) og hvor det også følger med stemmestyring.

Jeg har notert map24 (ren karttjenste)og så har jeg funnet nav4all.com. Noen som har erfaring med sistnevnte?

Oppsummert: Ønsker gode kart og stemmestyring så billig som mulig uten abommement og med eller minimalt behov for datatrafikk ved benyttelse.

Noen som har forslag??

Takk for svar.

Dersom man skal betale litt - hva er da beste program om man skal kjøre i mer "grisgrendte" strøk. Ser nemlig at nokiamaps ikke er særlig bra når man kommer ut i distriktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...