von-schnellfahrer Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei, Jeg leser i mange av forumets emner at 40D blir heller anbefalt kontra 450D... Men er brukervenligheten lik på disse kameraene, eller er 450D hakket enkler på bruke for førske gangs kjøpere? Takker for svar.. Lenke til kommentar
murra Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei, Jeg leser i mange av forumets emner at 40D blir heller anbefalt kontra 450D... Men er brukervenligheten lik på disse kameraene, eller er 450D hakket enkler på bruke for førske gangs kjøpere? Takker for svar.. Kanskje gå for 450D da denne er billigere og kjøpe en ekstra linse i stedet? Første gangs kjøper selv av et 400D og er strålende fornøyd med det. Går du pro senere vil du ha et nytt speilrefleks uansett så begynn i det små sier jeg! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Nå vet ikke jeg hva murra legger i 'Går du pro senere.. ', men det er uansett ikke mye hold i den setningen. 40d er et solid verktøy både for de som har foto som levebrød (pro) oss amatører. 40d er på ingen måte noe 'vanskeligere' kamera å bruke enn xxxD serien. Tvert i mot. Jeg føler meg mye mer komfortabel med tommelhjul for innstillinger enn det knappe-helsike som er på f.eks 450d. Men det har med hva man er vant til. I alle fall, det er på ingen måte noen grunn til å frykte at 40d er vrient å bruke. Du kan kjøre full point'n'shoot om en det vil. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei, Jeg leser i mange av forumets emner at 40D blir heller anbefalt kontra 450D... Men er brukervenligheten lik på disse kameraene, eller er 450D hakket enkler på bruke for førske gangs kjøpere? Takker for svar.. Spørs på hvor ivrig du er på å lære, egentlig. Det skal ikke mange timene med en grei fotobok til for å lære det grunnleggende om eksponering, og når du kan det så har det egentlig lite å si hvilket kamerahus du har. De viktigste tingene å ha kjennskap til er samspillet mellom blender, lukkertid, lysfølsomhet (ISO) og hvitbalanse (spesielt når du tar jpeg). Hvis du helst bare vil sette kamerahuset på auto og ta bilder i jpeg, så er det antagelig greiest med et hus på intronivået. Men du trenger ikke mange timene til å lære deg litt mer avansert teknikk, og da er det like enkelt å bruke et dyrere hus. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 kjøpte selv nettop 400D, som for all del er et godt kamera, men fikk ganske fort ønske om noe litt vassere, for min del først og fremst på ISO, og ergonomi, så tror nok det blir et 40D eller kansje til og med et brukt 5D. bare jeg for solgt 400D'et mitt, 450 måtte jo selvfølgelig komme 1 uke etter at jeg hadde kjøpt 400 xD Lenke til kommentar
brk Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Angrer ikke ETT sekund egentlig på at jeg kjøpte meg 30D som første kamera. Jeg hadde prøvd et 350D av en kompis og jisses hvor lite det var i forhold. Selv om jeg er fullstendig newbie innen foto merker jeg hvor kjekt tommelhjulet er feks. Eneste jeg har vært litt i tvil på er værbestandigheten i kameraet. Vel, Jeg tør mer etter å ha lagt inn et par poster og Ville valgt 40D om jeg hadde råd, Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg ser heller ikke noen som helst grunn til å velge XXXD fremfor 40D, siden 40D har full dame-med-hatt modus, og bruksmessig er hode og skuldre over billighusene. Det er utelukkende økonomiske årsaker til å velge et kjipo-hus. (men hvordan proffer (altså de ekte) orker å slepe rundt på et kamera med programhjul fatter jeg ikke - det er en uting). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå