Gå til innhold

The Conduit - endelig et Wii-FPS med OK grafikk


kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke for store forhåpninger til The Conduit, men utvikleren har et par OK spill bak seg(Hunter: The Reckoning til Xbox), og mange GC og Wiispill bak seg, så nå som de for første gang på lenge jobber med originalt materiale kan det jo mot formodning bli spennende. Hittil ser verken techdemoen eller spillet veldig imponerende ut, men ikke dårlig heller. Og techdemoen har mange av effektene som man har sett på GC og Wii, men langt mer enn man har sett på en og samme tid, så kanskje den kan komme Wiiutklivere til nytte.

 

Personlig tror og håper jeg Brothers in Arms til Wii kommer til å ha godt av alle utsettelsene og ha et bedre kontrolloppsett en det man har sett tidligere til FPS på Wii, siden de sa at hovedoppsettet deres kommer til å være at stick'en kontrollerer bevegelse og synsfelt, mens pekeren kun kontrollerer siktet(Ikke hvilken rettning man ser). Litt som en slags blanding av Metroid Prime GC og Wii uten lock-on, eller som Resident Evil 4 Wii men med at man kan bevege seg mens man skyter. Fordelen er langt større nøyaktighet med skytingen, man slipper problemene med at man må holde pekeren på skjermen hele tiden(Som både kan være litt stressende og som tuller alt til når man av en eller annen grunn tar pekeren av skjermen under spillet og alt spinner rundt), det blir enklere å implementere brku av motion-sensoren på Wiimote'n, og at det blir enklere å utforske miljøene utenfor kamp på grunn av at man kan bare slappe av og bruke tommelstick'en. Så at The Conduit skal basere kontrollene sine på Metroid Prime 3 og Medal of Honor Heroes 2 er i min bok ikke positivt. Tror det er mye mer rom for innovasjon med andre kontrolloppsett.

 

Tror også at man kommer til å høre om spill fra id og Valve før året er omme, samt Factor5, og selvfølgelig Capcom og Square-Enix, så å bli den mest teknisk avanserte 3rd-party utvikleren for Wii tror jeg de kommer til å ha vansker med enn om The Conduit viser seg å se fantastisk ut i bevegelse.

 

Edit: Begynnelsen slettet, siden jeg leste feil....

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Jeg er forsåvidt enig. Når nintendo lager spillene selv ser det som oftest bra ut, men dette er på grunn av at nintendo er smarte og kjenner hardwaren sine begrensninger. Er det noen som har sett et nintendo spill med realistiske miljø med ordentlige mennesker? Trukke det.

Ja, Geist.

 

Og techdemoen har mange av effektene som man har sett på GC og Wii, men langt mer enn man har sett på en og samme tid, så kanskje den kan komme Wiiutklivere til nytte.

Den har veldig mange som vi ser på 360/PS3 faktisk. Dette er akkurat hva TEV finnes i Wii for. Techdemoen er bare i et lite rom, ikke rart de slenger på med effekter her. Uansett hadde ikke Factor 5 problemer med å få slike effekter i stort omfang i Rogue Leader på GC. De brukte mange effekter vi ennå ikke har sett før eller siden, selv fra Nintendo. Dette er fordi Factor 5 er meget flinke med å tukle med maskinvaren.

 

Denne motoren burde være et spark bak til stort sett alle utviklere på Wii til nå. Det viser at man kan uten spesiell investering og tid, få til effekter som vi ser i dagens moderne spill på Wii.

Lenke til kommentar
Den har veldig mange som vi ser på 360/PS3 faktisk. Dette er akkurat hva TEV finnes i Wii for. Techdemoen er bare i et lite rom, ikke rart de slenger på med effekter her. Uansett hadde ikke Factor 5 problemer med å få slike effekter i stort omfang i Rogue Leader på GC. De brukte mange effekter vi ennå ikke har sett før eller siden, selv fra Nintendo. Dette er fordi Factor 5 er meget flinke med å tukle med maskinvaren.

 

Denne motoren burde være et spark bak til stort sett alle utviklere på Wii til nå. Det viser at man kan uten spesiell investering og tid, få til effekter som vi ser i dagens moderne spill på Wii.

Tja, den har ingen effekter jeg kan se fra Xbox360 eller Ps3, hvis man ser bort fra de effektene som man også så på forrige generasjon(Ps2, GC, Xbox). Men de fleste effekter "folk flest" assossierer med "next-gen" er jo faktisk effekter som også ble brukt mot slutten av forrige generasjon. TEV teknologien, som du vet også er på GC, er rimelig allsidig og effektiv i rette hender, så ja, jeg er basically enig med deg.

 

Men selvom techdemoen ei et lite rom, forventer jeg faktisk å se in-game grafikk som er bedre enn det på Wii før dens livstid er omme, f.eks fra Factor5.

 

Forhåpentligvis vil denne og andre engines gi et spark i stumpen til utviklere, ja. Er spent på å se hva det blir til når utviklere begynner å forstå Wiikontrollene og lage helstøpte AAAtitler til Wii.

Lenke til kommentar

Det som er populært nå er vel parallax mapping, noe som burde være mulig med TEV også, siden den er programmerbar. Men effekter som soft shadowing er også noe som ganske nylig tok av. Men det som såklart skiller Wii fra de to andre konsollene er såklart begrensninger i hvor mange effekter som kan visest på en gang.

 

Ser ut som alle venter på hva Factor 5 kan gjøre med den ekstra kraften i Wii :)

 

Forhåpentligvis vil denne og andre engines gi et spark i stumpen til utviklere, ja. Er spent på å se hva det blir til når utviklere begynner å forstå Wiikontrollene og lage helstøpte AAAtitler til Wii.
Problemet er ikke viljen til utviklere, men utgiverene som heller vil ha enkle, muntre og lavbudsjett-titler.
Lenke til kommentar
Forhåpentligvis vil denne og andre engines gi et spark i stumpen til utviklere, ja. Er spent på å se hva det blir til når utviklere begynner å forstå Wiikontrollene og lage helstøpte AAAtitler til Wii.
Problemet er ikke viljen til utviklere, men utgiverene som heller vil ha enkle, muntre og lavbudsjett-titler.

Jeg tror det er mange problemer. At ikke utgivere vil ha annet enn enkle lavbudsjettstitler tror jeg er en ukorrekt overforenkling. De lider nok ennå av at de veddet på feil hester, men de fleste er nok godt begynt med mange forskjellige innfallvinkler til hvordan å kapre sin andel av Wiimarkedet. Men mindre spill tar mindre tid å lage enn digre storbudsjettspill, og når fler og fler av de ekte AAAtitlene tar over 2 år lage så er det klart at det vil ta sin tid. Det er lett å undervurdere hvor lang tid det tar for store selskaper å reorganisere sine store investeringer for å tilpasse uventede bevegelser i markedet og hvor lang tid det faktisk tar å lage spill.

 

Dessuten skal man ikke se bort fra at enkle spill enkelt og greit er en bedre måte for utviklere å finne ut ordentlige måter å bruke Wiikontrollene på, og det vil ta lang tid å finne fram til nye måter å spille de episke spillene vi har lært oss å forvente fra andre konsoller.

 

Å plassere gammel spillmekanikk på første kontrolsystem som funker, slik det ser ut High Voltage vil gjøre med The Conduit, og slik f.eks Nintendo gjorde med Zelda, er nok ikke løsningen for å lage AAAsuksesser med sammenlignbare salgstall til de store hittene på de andre konsollene(Med mindre spillet har Zelda i tittelen og er et launchspill, selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Syns virkelig grafikken i den tech-demoen sugde slappe sokker. Det minner meg om demoene av Serious Sam for mange år siden. Den gangen var det imponerende, men ikke idag. Ja, det var jo ganske pent vann, og lyset fra den lampa var jo fett, men ellers ropte det DATAGRAFIKK mot meg hele tiden. Mulig de kunne redda seg inn med bedre artwork, men slik det er nå har jeg liten tro på at Conduit blir spillet som skal vise frem hva Wii duger til. Kan jo være spillet blir underholdende uansett, sier ikke noe på det, men grafikkmessig ser det heller labert ut.

Lenke til kommentar

Objekter som snurrer rundt i 3d med lys som går over det, er ikke akkurat så utrolig imponerendes. Husker dinosauren på Playstation demo discen som kom med når Playstation ble lansert, den var imponerendes i den tiden. Dette vi ser her er jo bare et kamera som suser inn og ut, og kunne sannsynligvis blitt gjort på gamecube også.

Lenke til kommentar
Syns virkelig grafikken i den tech-demoen sugde slappe sokker. Det minner meg om demoene av Serious Sam for mange år siden. Den gangen var det imponerende, men ikke idag. Ja, det var jo ganske pent vann, og lyset fra den lampa var jo fett, men ellers ropte det DATAGRAFIKK mot meg hele tiden. Mulig de kunne redda seg inn med bedre artwork, men slik det er nå har jeg liten tro på at Conduit blir spillet som skal vise frem hva Wii duger til. Kan jo være spillet blir underholdende uansett, sier ikke noe på det, men grafikkmessig ser det heller labert ut.

 

Hehe, serious sam av alle spill :p

 

Tja, Twilight Princess overgikk alle forventninger når det gjaldt det grafiske og jeg klassifiserer det som mye bedre grafisk sett (gjennomført) enn f.eks Oblivion.

 

Kanskje det er bare meg men TP imponerte heller ikke noe spesielt i grafikk, og oblivion er bare oppskryt.

Lenke til kommentar

Tviler på at vi får se stort bedre grafikk på Wii enn Gamecube. Det er litt ekstra kraft, men forstår det slik at det meste av denne brukes til kontrollsystemet. Tror samtlige av konsollens spill hadde kjørt på en Gamecube uten problemer.

 

Når det er sagt synes jeg grafikken god nok for eventyr og partyspill, som er Nintendos fokus. Skal man ha siste generasjons grafikk får man det på PS3 og/eller 360, samt PC.

Lenke til kommentar
Hehe, serious sam av alle spill :p

Jo, men husker du ikke da de viste fram Serious Engine? Da viste de fram litt mørke rom i et tempel-ish, med basseng her og der og fakler til å lyse opp. Alt med et litt cartoon-ish look. Samme greia her, og omtrent likt teknisk sett... Syns nå jeg da...

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Tviler på at vi får se stort bedre grafikk på Wii enn Gamecube. Det er litt ekstra kraft, men forstår det slik at det meste av denne brukes til kontrollsystemet. Tror samtlige av konsollens spill hadde kjørt på en Gamecube uten problemer.

 

Når det er sagt synes jeg grafikken god nok for eventyr og partyspill, som er Nintendos fokus. Skal man ha siste generasjons grafikk får man det på PS3 og/eller 360, samt PC.

Heller tvilsomt. Wii har noe Gamecube absolutt ikke har nok av, minne. Selv om Factor 5 klarte å få ut enormt mye ut av GameCube ville de klart langt mer ut av Wii. Spesielt med tanke på bump maps, detaljer og antall objekter på skjermen.

Lenke til kommentar
Jeg så det tidligere i dag, og det ser ut til å være/bli blant den beste grafikken til Wii. Det viser jo bare hvor sløve mange utviklere har vært, og dette kommer ikke til å bli det beste Wii kan prestere heller.

 

Håper andre utviklere lærer av det.

 

Selv om noen klarer å få fram bra grafikk, betyr ikke det at alle kan det. Konsollene i dag kan sikkert få bittelitt bedre grafikk enn de har nå, men problemet er at de som lager det ikke har helt lært seg å bruke maskinen til det fulle.

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
psj, grafikken er ikke så god nei=P alle nintendo spillene ser mye bedre ut, smash, mario, warioland... um.. metriod.. um... anywayz=P

 

 

Føler jeg kommer lovlig seint inn i denne diskusjonen, menmen pyttsann.

Ikke for å høres ut som en grafikk på wii-apologist, men vi har da sett gang på gang at skjermbilder av Wii-spill ikke gir noe inntrykk av grafikken når man ser spillet i bevegelse på sin egen skjerm. Kan ta Metroid Prime 3 som eksempel. Husker jeg synes det så nesten dårligere ut enn MP1 og 2 på Gamecube, men da jeg fikk spilt det var det noe av det beste jeg har sett på Wii så langt. Absolutt en av de få spillene som viser at Wii ligger over PS2 og Xbox grafikkmessig. Har også troen på at The Conduit skal se skikkelig bra ut når man får sett det i bevegelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...