reppysølv Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Går i 10ende og ble trekt opp i Norsk prøvemuntlig og kan forberede meg helt til tirsdag. Har ikke peiling om hva jeg skal gjøre så håpet å få litt hjelp fra dere Her er oppgaven: PRØVEMUNTLIG - NORSK OBLIGATORISK DEL Hovedmoment fra L-97: Elevene skal arbeide med norsk språk- og litteraturhistorie fra 1850 til i dag, og ordne kunnskapen sin om sentrale norske forfattere i perioden. Fordype seg i noen forfattere, hva de var opptatt av, og hvordan de skrev. Lese om livet deres og lage et bilde av forfatterne og samtida. Stikkordsliste: -Forfattere fra ulike perioder fra Dikken Zwilgmeyer til Bjørg Vik -Kjærlighet og svik -Kvinneroller i nyere tid KVINNENE I LITTERATUREN Ta utgangspunkt i kvinnelige forfattere og deres forfatterskap VALGFRI DEL -Å lese Du kan ta utgangspunkt i ei bok du har lest å presentere dem. -Lyrikk som våpen Du kan ta utgangspunkt i lyrikken i perioden 1940 - 1945 -Film Gjør rede for film som sjanger. Stikkord: Oppbygging av filmen, kamerabruk, "bilder", redigering - klipp, lyd,farger og lys osv. bruk gjerne en film du har sett for å vise eksempel. Noen som kan gi meg noen tips eller noe sånt please? Vi får bruke PowerPoint til hjelpemiddel Endret 18. april 2008 av Repuls3d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå