Gå til innhold

luftkjølingsett eller vannkjølingsett

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problem til å forstå i internet om luftkjølingsett og vannkjølingsett. Jeg trenger råd fra dere som har erfaring av luft/-vannkjølingsett som passer min hovedkort for å dempe ned til kjøling.

Min hovedkort::

Jeg har MSI 7345 socket 775 (http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodtestreport&prod_no=1261&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=#menu)

Prossesor:

Prossesor: Intel Core2 Quad CPU Q6600 er normal uten aktiv temperatur: kjerner 1-4 snitt 38c varmegrader, CPU 37c varmegrader ;CPU diode 65c varmegrader; CPU omgivelse 52c varmegrader med original Intel luftkjøling.

Prossesor: Intel Core2 Quad CPU Q6600 er normal uten aktiv temperatur: kjerner 1-4 snitt 80c varmegrader, CPU 75c varmegrader ;CPU diode 65c varmegrader; CPU omgivelse 52c varmegrader med orginial Intel luftkjøling.

Kraftigere sjakkmotor med Intel med 4 kjerner er snitt 80c varmegrader med original Intel luftkjøling. Jeg synes at det er for varmt og er frykt for å smelte hovedkort. Jeg kan ikke justere overklokking nå pga for varmt, med Intel luftkjøling er ikke god nok. Derfor jeg vil ha å kjøpe god kjøligere for å dempe ned varmegrader formål jeg vil øke overklokking senere.

Hva er best luftkjølingsett og vannkjølingsett som dere anbefaler meg å kjøpe den som gir veldig lav varmegrader f.eks 0.5c som kan justere overklokking?

Da dere kan gi meg informasjon hva jeg skal gjøre og god kjøpe den riktig kjølingsett eller vannkjølingsett. Jeg håper at jeg får svar fra dere. Tusen takk for svaret og på forhånd!

Mvh

Torbjørn Reidar Johansen

Endret av Lillemester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling er ikke for alle - det er ikke så enkelt å montere og krever også vedlikehold.

Kjøp den beste luftkjøleren som finnes i dag (og som er mulig å få inn i de fleste kasser), nemlig Thermalright Ultra 120 Extreme, velg ei brukbar 120mm vifte til den og vær fornøyd ;-)

Thermalrightkjøleren er like bra, og i mange tilfeller bedre enn "enkle" vannkjølingsett.

Lenke til kommentar

helt enig med perulv2 her... sykt bra kjølere:P hehe

har selv det med 1 delta på:p og det funker sykt bra.... på idle temp ligger jeg rett over rom temp:P og ikke mer enn kanskje 10 over rom temp når jeg bruker orthos for og få full load så er stor fornøyd med den:P

men hvor stor plass har du, den er ganske stor liksom

og foresten hvor stille vil du ha det og kanskje det hadde vært greit og f.eks. bytte ut en eller flere kabinet vifter?

Lenke til kommentar
Vannkjøling er ikke for alle - det er ikke så enkelt å montere og krever også vedlikehold.

Kjøp den beste luftkjøleren som finnes i dag (og som er mulig å få inn i de fleste kasser), nemlig Thermalright Ultra 120 Extreme, velg ei brukbar 120mm vifte til den og vær fornøyd ;-)

Thermalrightkjøleren er like bra, og i mange tilfeller bedre enn "enkle" vannkjølingsett.

Hei!

Tusen takk for svaret! Det høres veldig lett ut. Men jeg finner ikke Thermalright Ultra 120 Extreme i Google norge. Hvordan kan jeg bestille den?

Kan du finne den og hvor har du kjøpt den?

Når jeg har fått adresse av deg da jeg bestiller den! :thumbup:

Med vennlig hilsen

Torbjørn

Lenke til kommentar
I forhold til vannkjøling som trådstarter lurer på så er en Thermalrightkjøler bare barnemat å montere.

Det finnes mange andre bra kjølere, men her var det spørsmål om det beste - og da er det TRUE som gjelder.

Vannkjøling er strengt talt lett å montere. Skru på plass radiator og CPU-blokk, pumpe og eventuell tank, koble alt sammen og man er i gang.

Det tar riktignok litt lengre tid og er litt mer intrikat, men det blir iallefall mye mer stillegående om man har gode vifter på radiatoren. :)

Lenke til kommentar

Du glemte å ta med tjuvkopling av psu for å kjøre pumpa mens man fyller vann, selve vannfyllingen, og lufting av systemet + timer med testkjøring. Vil fremdeles påstå att vannkjøling ikke er for alle - jeg har et custom vannsett sjøl og har hatt flere sett opp igjennom åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...