fredstian Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei. Jeg lurer på å kjøpe meg en blitz nå til mitt Canon 30d kamera. Men hva er forskjellen på Sigma EF530 standard og Sigma EF530 Super? Hvordan er det å bruke disse blitzene tatt av kameraet, må man ha kabel mellom blitz og kamera? Eller kan man bruke den innebygde blitzen som master, så den fyrer av Sigma'en? Er relativt ny til bruk av blitz, noen tips til linker med info? På forhånd takk, hilsen Fred-Stian Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Du har internett og Google eller gå direkte til SIGAs siter http://www.sigma-imaging-uk.com/flash/index.htm Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Jeg har prøvd alle tre, men finner ikke ut hva som i praksis blir forskjellen, derfor jeg spør her. Kan jo godt hende noen vet dette uten å lete seg ihjel! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Standard mangler mange funksjoner som trådløs styring. For å få trådløst blitzstyring med TTL automatikk på Canon så trenger du en master i tillegg til kameraet. Enten en annen blitz med master funksjon eller en egen sender. Sigma EF 530 Super kan brukes som slave ved at den trigges av den innebyggede blitzen i kameraet men da uten TTL automatikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå