Gå til innhold

Valg av skjermkort - 8800GT, 9800GTX eller vente..

FrodeA

Anbefalte innlegg

Hei!

Bygger meg en pc som skal brukes til generell spilling, og så og si alt annet bruk! :p

- Spill

- Medieavspilling (film, streame musikk)

- Surfing

- Programmering

- Photoshop

Vil ha et bra skjermkort helst under 2500,- som yter bra i spill.. Hadde derfor sett meg ut 9800GTX til den fantastiske prisen den har. Men så leste jeg noen tester, der 8800GT var rett oppunder det i ytelse, og disse får man gjerne for opptil en 1000-lapp billigere!! Er det egentlig bare å satse på 8800GT da??

PC-specs ellers:

- Windows XP

- Gigabyte GA-EP35-DS3 hovedkort

- 3GB DDR2 ram

- Intel E8400 cpu

Bør jeg vente til nVidia kommer med noen nye kort?

Endret av frode_aabak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ønsker å vente må du nesten avgjøre selv. Det kommer alltid noe nytt, og med den tankegangen blir det vanskelig å få kjøpt noe. Mao har du behov for nytt skjermkort nå, så kjøp nytt skjermkort nå!

8800GT er et meget fornuftig valg i dagens marked i forhold til pris/ytelse. Ville kjøpt det billigste med 512MB evt MSI OC kortet som koster under 1400 kr.

Ellers fornuftig valg av komponenter. Ser da ingen grunn til ikke å gå for et 4GB sett.

Lenke til kommentar

jeg ser en grunn, jeg skal forstette å ha Windows XP 32-bit, og jeg nekter å gå over til Vista ennå på en stund! :D Alternativet er jo XP 64-bit, men får man det på Norsk?? Kan ikke finne det ihvertfall..

men 8800GT ja.. det blir nok mest sannsynlig til det! blir nok Gainward sitt rimeligste 512, ligger under 1400 det også.. Men du vet ikke om nVidia har planlagt noen nye kort i prisklassen 1500-2500kr med det første??

Endret av frode_aabak
Lenke til kommentar
- 3GB DDR ram

Det mener du vel ikke?

sorry, DDR2 selvfølgelig!! :D tastetrykk som ikke ble registrert.. :p

Perulv: Jo, 3870 får jo nokså god kritikk, men yter det like bra som 8800GT?? skal liksom skjære ut nVida-logoen i siden på kabinettet, så tror ikke det kan bli noe ATI-kort! :p 9800GTX funker i praksis bedre enn 8800GT vel? syntes det var litt merkelig at det ikke var SÅ mye bedre.. :|

Lenke til kommentar

Tre av nVidias siste kort, 9800 GTX, 8800 GT og GTS, ligger ganske likt ytelsesmessig, men prismessig er GT svært vanskelig å slå. Selv ville jeg nok gått for 9800 GTX, og de fleste koster under 2500.

Lenke til kommentar

8800GT ligger et godt stykke bak 9800 GTX, de fleste som sier de er "omtrent like raske" har sammenlignet et uklokket 9800GTX mot et blodklokket GT - og tro meg, 9800 GTX klokker det også ;-)

Og ytelsen mellom 3870/8800 GT kommer an på hvilke spill du spiller - men det blir jo litt dumt med 3870, når du har Nvidia logoen permanent på kassa :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nettop fått meg en Geinward 9800GTX og er forløpige veldige fornøyed. Det er ingen tvil at den yter en god del bedre enn 8800GT. Den har mye bedre HD-enkoder for Blu-ray spillling også.

Slik jeg ser på det, en av de største fordelene med 9800GTX er stock kjøleren. Viften på 8800GT/GTS går nsten konstant på fult og bråker fært, men 9800GTX har mye bedre viftestyring. Viften bråker litt under oppstart, men roer seg fort og spinne på 60%, og da er den nesten lydløs. I tilleg, slipper den varmen ut av kassen. Hvis du skal skaffe deg en slik kjøler på 8800GT, da må du ut med flere hundrings og prisen blir nesten det samme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm.. tar opp igjen denne tråden jeg, kan være nyttig for flere enn meg også! bare etter denne tråden ble opprettet, har det minst kommet 10 nye, der folk spør om så og si det samme; tips til nytt skjermkort! :)

8800GTS 512 virker plutselig litt interessant, ikke så langt som 9800GTX, men nesten like bra ytelse.. etter det jeg har lest i tester. får Club3D på Amentio for 1450,-.. det MÅ være bra pris!?

lurer fælt på hva 9800GT/9900GT havner på i pris..

Endret av »frodo
Lenke til kommentar
Dersom du ser mye video, vil du ha 9800GTX.

ja, blir jo en del Simpsons-episoder som jeg streamer fra pc-en da! :D hehe.. bortsett fra det, ser jeg dvd-filmer på xboxen. men kan jo være greit å ha muligheten til å se en film med god kvalitet fra pc-en da! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...