gyt6 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) hei skal kjøpe meg audi allroad 2001-2003 mod til en ca 350 000, men lurer fælt på hvilken motortype eg skal gå for. står mellom 2,7 biturbo (250 hk) eller 2,5 tdi (180 hk) hvis det hadde blitt 2,5 tdi hadde eg kjøpt et dtk (diesel tuning kit fra biltuning.no) til 4990 kr og får då ca 221 dieselhester med 455 nm kontra 2,7 biturbo med sine orginalt 350 nm. går selvfølgelig an å sette på en chip og kommer då opp i ca 300 +- hk , men koster 6-9000 kr pluss at den "roter" med div styringsenheter og det har eg egentlig ikke lyst til. dtk roter ikke med noe som helst annet enn optimalisering av signalene til og fra dieselpumpa.den kan monteres og fjernes helt uten noe form for justering.tenker og litt på den psyko veiavgiften til dieselbiler og.....hmmm lyden i bensineren med effektannlegg e jo dritrå (smak og behag hehe): noen tips Takk for innspill Endret 17. april 2008 av gyt6 Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hei skal kjøpe meg audi allroad 2001-2003 mod til en ca 350 000, men lurer fælt på hvilken motortype eg skal gå for. står mellom 2,7 biturbo (250 hk) eller 2,5 tdi (180 hk) hvis det hadde blitt 2,5 tdi hadde eg kjøpt et dtk (diesel tuning kit fra biltuning.no) til 4990 kr og får då ca 221 dieselhester med 455 nm kontra 2,7 biturbo med sine orginalt 350 nm. går selvfølgelig an å sette på en chip og kommer då opp i ca 300 +- hk , men koster 6-9000 kr pluss at den "roter" med div styringsenheter og det har eg egentlig ikke lyst til. dtk roter ikke med noe som helst annet enn optimalisering av signalene til og fra dieselpumpa.den kan monteres og fjernes helt uten noe form for justering.tenker og litt på den psyko veiavgiften til dieselbiler og.....hmmm lyden i bensineren med effektannlegg e jo dritrå (smak og behag hehe): noen tips Takk for innspill Styr langt unna dieselsekerne til VAG, ventilmekanismen er langt fra brukbar, og det koster skjorta å reparere. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg ville helt klart valgt 2,7 foran 2,5. Bi-turboen er rask og responsiv, mens dieselen er stikk motsatt. Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 i see, men hvis eg kjøper sånn dtk som nevnt i min første post og får 221 hk med 455 nm. då skulle etter min menig gruse biturboen med sin 250hk og 350 nm i feks 0-100/150 eller??? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 i see, men hvis eg kjøper sånn dtk som nevnt i min første post og får 221 hk med 455 nm. då skulle etter min menig gruse biturboen med sin 250hk og 350 nm i feks 0-100/150 eller??? Nei, absolutt ikke. de 350nm til 2,7 ligger på et høyere turtall noe som tilsier mere effekt(hk) Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 i see, men hvis eg kjøper sånn dtk som nevnt i min første post og får 221 hk med 455 nm. då skulle etter min menig gruse biturboen med sin 250hk og 350 nm i feks 0-100/150 eller??? Hei. Hadde selv en 2002 mod 2,5 med chip (husker ikke hvilken), hadde vel rundt 225 hk.. dennne trakk kjempe bra når det kom litt turtall. kjøp heller 2,5 og chip istede for 2,7! Var så fornøyd at jeg kjøpte en 3,0 2007 når jeg skiftet Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 2,5TDI på disse bilene er jo kjent for å ha veldig, veldig mye problemer. Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293 Fine slitekanter på kammene der ja Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 2,5TDI på disse bilene er jo kjent for å ha veldig, veldig mye problemer. Opplevde ingen problemer. eneste er at registerreimen var utrolig dyr og skifte iforhold til mange andre biler. men motor gikk knirke fritt de 80 000 km jeg kjørte den .. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 2,5TDI på disse bilene er jo kjent for å ha veldig, veldig mye problemer. Opplevde ingen problemer. eneste er at registerreimen var utrolig dyr og skifte iforhold til mange andre biler. men motor gikk knirke fritt de 80 000 km jeg kjørte den .. Da var du heldig. Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) hjertelig takk for alle tips folkens var borte hos Sandven As idag siden det er de jeg bruker til å importere bil.(fantastisk seriøs bedrift og glimrende kundebehandling btw) og lurte litt på div ang import og å finne bil osv osv, men fekk blankt avslag gitt. de ville ikke importere en allroad i den prisklassen og modell nettopp på grunnlag av de negative sidene som er nevnt hittil og luftfjærsystemet på en sånn "gammel" bil så der gjekk allroaden i vasken. litt kjipt men sånn er det bare. gidder ikke kjøpe meg problemer så då må eg finne på noe annet. kanskje en vanlig A6 med 2,7 biturbo eller er det samme greiene der og med kamaksling og de tingene der??? Endret 18. april 2008 av gyt6 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Du kan jo chippe 2,7 biturbo-motoren. Da får du i alle fall nok effekt. Tatt fra TS-Racing sin hjemmeside: Motor: 2,7T Før chip: 250 HK, 350 NM Etter chip: 320 HK, 470 NM Pris: 9000,- Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 jeg lager en ny tråd pga andrevalget mitt ang å kjøpe bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå