JR Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hei på dere. Har et greit stort problem, fargene på skjermen eventuelt skjermkortet (Gainward 8800GTS) er ganske messed up (som dere kan se på vedlegget). Vet ikke hva som har skjedd, men det jeg vet er at det er hverken skjermen eller skjermledningen som er ødelagt. Dette skjedde først for noen uker siden. Da var det ene utgangen på skjermkortet som tok kveld. Skiftet egentlig bare over til den andre utgangen, da det fungerte utmerket og tenkte ikke noe mer på dette. Men nå har altså utgang nr 2 også tatt kveld. Fargene er ikke bare rare i windows, men også oppstart/bios etc. Har formatert og installert alt på nytt bare for å sjekke, men det ble ikke noe bedre av den grunn. Har kontaktet pcutstyr.no angående garantien på dette, men er stygt redd for at den er gått ut. Noen som har noen tips angående hva som kan ha skjedd og eventuelt hvordan det kan fikses? Er det dyrt å levere inn et slikt skjermkort til reparasjon? Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) så da helt fint ut det der:P? enten suser jeg eller så er det noe galt med skjermen din:P for det bildet var helt fint her Endret 17. april 2008 av Rulator Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Vell, vedlegget ditt set helt greit ut på skjermen min, så det har vell noe å gjøre med skjermkortet ditt eller instillingene på skjermen din. Har du prøvd andre skjermer? Ingenting er nødvendigvis ødelagt. Kansje det er forceware eller noe slikt som trenger oppdatering. Men jeg vil tippe på at noen har køddet med fargeinstillingene på skjermen din siden vedlegget ditt ser helt OK ut. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Vell, vedlegget ditt set helt greit ut på skjermen min, så det har vell noe å gjøre med skjermkortet ditt eller instillingene på skjermen din. Har du prøvd andre skjermer?Ingenting er nødvendigvis ødelagt. Kansje det er forceware eller noe slikt som trenger oppdatering. Men jeg vil tippe på at noen har køddet med fargeinstillingene på skjermen din siden vedlegget ditt ser helt OK ut. yes satt å tenkte på det samme, men begynte å lure. Ble sånn finn feilen opplevelse for meg da:P Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Kunne du kansje tatt et bilde av skjermen med fotokamera så vi får se hva du ser? Vet ikke hva som har skjedd, men det jeg vet er at det er hverken skjermen eller skjermledningen som er ødelagt. Tør jeg spørre åssen du vet det? Endret 17. april 2008 av dahwan Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Fult mulig det er kabelen hvis du ser mange rare farger:) hele skjermen min var rosa før:D fucked cable Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hvis du vet det ikke er skjermkabelen eller skjermen (dvs, du har testet dette på annen pc), så er det skjermkortet. men det kan være så enkelt at du innstallerer drivere på nytt! Lenke til kommentar
JR Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Okey, takker for mange svar. Lastet ned bilde på en annen pc og ser selv at det ser bra ut. Men det som er saken er at no har jeg prøvd skjermkortet i en annen pc, og det blir fremdeles helt grusomme farger. Har og prøvd en annen skjerm og en annen skjermledning. Pluss den ene skjermutgangen er det ikke liv i what so ever. For å toppe feilsøkingen satt jeg et identisk skjermkort inn i pcen min, og dette fungerte utmerket. Det eneste jeg har "utsatt" skjermkortet for er at jeg gjerne har koblet fra skjermledningen, og koblet denne inn i TVen min, for å se en film eller en serie der. For meg så virker det ikke som om dette skal være så farlig, men kanskje jeg tar feil? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hææ? Reklamasjonsrett? o,O Eneste løsningene jeg kan se for meg er å oppdatere forceware (software som driver skjermkortet, og som er lagret i skjermkortet) eller å sende kortet til reprasjon. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Om kortet fungerer dårlig i andre maskiner, så er det nok defekt. Om han sender det inn, så får trådstarter nytt kort (om det blir funnet feil). Det gamle kortet blir nok sendt tilbake til produsent og muligens reparert der, men det er ikke dette kunde får tilbake, det hadde tatt for lang tid. Lenke til kommentar
JR Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Men om jeg ikke tar helt feil, så er det bare 1 års garanti på skjermkortet (I følge pcutstyr.no). Jeg kjøpte dette skjermkortet for 1 år og 1mnd siden... Tror ikke det hjelper å oppdatere noe på dette skjermkortet, siden vi har prøvd det i en annen pc. Men om du tror og mener det kan hjelpe så kan jeg jo alltids prøve Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jammen hør etter da mann Det hjelper ikke å prøve kortet på en annen PC når software I KORTET må oppdateres. Det har ingenting å gjøre med noen av PCene du setter kortet i! Lenke til kommentar
JR Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Okey, trodde forceware ble oppdatert når jeg installerte nyeste drivere. Men forceware update finner jeg på nvidia sin side eller? edit: googlet litt rundt på firmware update, og fant denne: http://www.techpowerup.com/vgabios/4162/Ga...640.070329.html Ser den riktig ut? Endret 18. april 2008 av JR Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vet ikke hva det der er jeg, men jeg ville da gjettet på at du finner forceware update på nVidias hjemmeside? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 BIOS på skjermkortet har ikke noe med Forceware å gjøre. Jeg tror forresten ikke at noen BIOS-update vil ordne noe, etter hva som har kommet fram her, ser det ut som at det er noe fysisk feil med kortet. Bildet som blir generert er tydeligvis feilfritt, men når det skal vises på skjermen så er det blitt korrupt underveis. Så det -kan- tyde på en skade ett eller annet sted. Lenke til kommentar
JR Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Var det jeg var redd for. De fleste jeg har snakket med sier at kortet er ødelagt. Håper bare garantien gjelder enda... Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Skjønner ikke hvordan du har klart å ødelegge kortet. Jeg har aldri ødelagt hardware i mitt liv, og jeg er ikke akkurat så forsiktig av meg. Enkelte har vell uflaks, tenker jeg... Uflaks! Lenke til kommentar
JR Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Det skjønner ikke jeg heller. Det er vel en første gang for alt tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå