Gå til innhold

Alkohol til russen

Anbefalte innlegg

Nå som russefeiringen snart går av stabelen er det på tide å kjøpe inn litt drikkevarer til festlighetene. Kjip som jeg er så vil jeg kjøpe flere forskjellige sorter sprit å blande drinker. Siden jeg er ganske uerfaren med stor sett all alkohol så trenger jeg litt hjelp med hva jeg skal kjøpe inn.

Jeg kommer til å drikke minimum 6 dager. I tilleg bør jeg ha nok drikke til i hvertfall 6 dager til. Hvor mye drikkevarer vil jeg trenge? Bare å komme med forslag.

Jeg er ca 63 kilo, 182cm på sokkelesten. Har egentlig ikke peiling på hvor mye drikker jeg trenger å kjøpe. Jeg satser på 0,4 liter 40% sprit til hver kveld+5-6 øl. Om jeg kjøper inn for mye drikke har ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først et tips fra meg av egen erfaring:

- Lurt å holde seg til en bestemt drikkevare hele kvelden. Vin, sprit, cider og øl = krøll. Og ja, jeg lærte det på den "harde" måten. :roll: Nå koser jeg meg med bare øl på fest.

Ikke lurt å drikke flere forskjellige spritsorter heller...

Når det gjelder drinker, så vet jeg om en spennende som jeg ikke har smakt enda.

Brasils nasjonaldrink; Caipirinha

Caipirinha.jpg

Lenke til kommentar

Jeg tror ihvertfall ikke du trenger mer pr. dag enn det du skriver. Det spørs jo selvsagt hvor full du satser på å bli, skal du under dørken hver dag (noe som kan bli slitsomt i lengden) må det vel kanskje såpass mye til.

Hvis planen er å blande drinker er det kanskje greit å blande noe som ikke er alt for komplisert, kan jo bli litt stress hvis man er mye på farten. En tidløs klassiker er Rom & Cola.

Cuba Libre:

1 del Havana Club Anejo Blanco

2 deler Cola

Noen dråper lime

Isbiter

Slår aldri feil :)

Lenke til kommentar

Jeg blander drinkene i litt større kvanta, hvis ikke hadde det jo vært ganske upraktisk. Blande flere hundre drinker over russetia, det hadde ikke vært vellykket, i hvertfall ikke sent på kvelden.

Cola og rom er veldig godt. Tror jeg skal kjøpe inn litt rom. Noen som har erfaring med hvilken som er best?

Lenke til kommentar

Skal jeg lage Cuba Libre (Rum & Coke), foretrekker jeg Cubansk Rom. Det er jo tross alt snakk om en drink som har sin opprinnelse på Cuba. Havana Club Anejo Blanco er fin, men mørkere og mer vellagrede sorter Havana Club kan med fordel brukes dersom du ønsker en mer kraftig og fyldig rom-smak på drinken.

Lenke til kommentar

Vodka og apelsinjuice har jeg prøvd før, jeg likte ikke vokasmaken sammen med apelisin. Og når jeg først er i gang kan jeg jo liksågodt blanse litt mer spennende drinker.

Den Havana Club hørtes god ut, det blir sikkert den jeg kjøper.

Tror jeg kjøper en 0,7 med rom, og en liter med Jager. Vodka er ingrediens i mange drinker. Vikingfjord er vel drikkendes? Vanligvis pleier jeg å kjøpe det billigste skvipet de har, men jeg skal prøve å overgå meg selv denne gangen.

Lenke til kommentar

De få gangene jeg driver og blander drinker er det gin som gjelder. Gin og appelsinjuice eller gin og tonic. Får alltid kommentarer på sistnevnte, i følge vennene min er det en drink for 40 år gamle damer, men hva faen; jeg syns hvertfall det er godt. Gin funker egentlig også ganke greit med kun noen dråper lime i.

Ellers er ikke jager og battery så gale.

Lenke til kommentar
Hvor billig er det på ferja i forhold til Svinesund og Norge? Er det forresten noen regler angående alkohol i bagasjen på fly innenriks? Må jo ha med litt til Kongeparken, og her blir det fly :p

tror et brett med Budweiser 5% kostet 200 kr. og en liter tequila var vel litt under 200 kr.

Så lenge du har det i kofferten kan jeg ikke skjønne at det skal være noen regler at all, men i håndbagasjen gjelder vel de samme reglene som på utenriks, at du bare kan ha det du får plass til i en literspose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...