Gå til innhold

BK: Første dyre bilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde også å fjerne kvisten foran gjessene tomsi42. Det var ganske vanskelig.

Det tviler jeg ikke på. Og det e vel neppe noen vits i å fjerne den nå.

Jeg har tatt meg den frihet å laste ned bildet ditt, og croppe det slik jeg ville ha gjort det:

Jeg synes at ikke gjør noe at grenene og kranene er med, da de er passe uskarpe. Himmelen blir for tom ellers.

Tom

Lenke til kommentar
Prøvde også å fjerne kvisten foran gjessene tomsi42. Det var ganske vanskelig.

Det tviler jeg ikke på. Og det e vel neppe noen vits i å fjerne den nå.

Synes kvisten er noe av det som gjør bildet - man lurer på om gjessene står og vokter den. Gjess kan være ganske hissige, og hadde du prøvd å fjerne den hadde de sikkert forsvart den med nebb og klør ;-)

Fint bilde, btw! Du har truffet en fin silhuett-teknikk; nesten helt sort hovedmotiv, men med noen detaljer som kommer frem. Om du var bevisst eller ikke på dette vet jeg ikke, men uansett er det en fin teknikk å være klar over.

Forøvrig likte jeg croppingen til tomsi42 best, tror 4:3 passer dette bildet bedre. Et tips når det gjelder cropping, er å bruke standardstørrelser, 10x13, 10x15, 10x18, 13x18, 15x15, 20x25 etc. Det er to grunner til det: 1) det er en grunn til at disse formatene har blitt klassiske, og det hjelper ofte på "komponering" i ettertid å ha én faktor mindre å tenke på - bildeformatet. Jeg synes det er mye vanskeligere å croppe godt på frihånd. 2) dersom du glimter til og finner ut at du vil ha skrevet ut dette bildet, er det veldig kjekt at bildet er i et standardformat. Det er ikke noe problem å skrive det ut i ukurante formater, men å finne ramme til det etterpå, er ikke alltid så lett. Selvfølgelig kan det la seg gjøre - men det koster gjerne mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...