Gå til innhold

Fargemetning på crt skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg har en 17" Hansol 710P skjerm som har helt horible default fargeinnstillinger. Har nytt Radeon skjermkort så det er ikke der problemet ligger. Problemet er att fargemetningen er helt feil, dette merker man spesilet i 3d spill. F.eks i Battlefield er det helt svart der det er skygger, f.eks inne i hus etc. Brightness og kontrast er på maks.

På OSD innstillingene på skjermen har man muligheter til og justere fargebalansen selv, og jeg har fått det mye mye bedre, men ikke optimalt.

Er det noen programmer som kan hjelpe meg og stille inn skjermen bra selv, evt noen som har tilsvarende skjerm og poste innstillingene deres.

Mine innstilligner er nå:

RB 55

GB FIX

BB 36

RG 50

GG FIX

BG 61

PS! Har prøvd 3deep, men grunnet skjemen er så til de grader mørk får jeg opp advarsel og kan ikke fortsette konfigurasjonen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. har ihvertfall en løsning på problemet, og den heter powerstrip, da får du stillt gamma inne i spill med ctrl+alt+numminus eller ctrl+alt+numpluss, funker ypperlig ;) Det er forresten ikke fargemetning som er problemet ditt, men gamma ;) powerstrip fåes fra www.entechtaiwan.com

Lenke til kommentar

Vel, det kan hjelpe og stille gamma, men da har de lyse partiene en tendens til og bli litt vel lyse. Windows desktopen ser helt grei ut ser du.

Hvis jeg stiller opp fargene så blir de lyse mørke partiene lysere faktisk..men skal teste ut powerstrip, lasker det ned nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...