Gå til innhold

Er religiøse penere enn ateister?

Anbefalte innlegg

Jeg stod og så på religiøse meg selv i speilet her en dag, og så tenkte jeg "Dæven så pen jeg er", og så kom jeg på noen ateister jeg hadde sett i et tv-program og de så jammen meg ut som noen skikkelige myrtroll alle sammen.

Så jeg lurer på, er det noe genetisk som tilsier at religiøse er penere enn ateister?

du må nok legge ut et bilde :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.google.com

Resultater 1 - 10 av ca. 155 000 for atheist babes. (0,22 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 601 000 for christian babes. (0,05 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 369 000 for pretty atheist girls. (0,15 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 2 360 000 for pretty christian girls. (0,08 sekunder)

Google lyger ikke.

:!:

Her leses resultatet litt som man selv ønsker, for her blir det søkt på hvert enkelt ord. Det er en forskjell på atheist babes og "atheist babes", hvordan nøyaktig man utformer søket har stor innvirking på resultatet.

Resultater 1 - 10 av ca. 79 for "atheist babes".

Resultater 1 - 10 av ca. 684 for "christian babes"

Resultater 1 - 3 av 3 for "pretty atheist girls"

Resultater 1 - 10 av ca. 119 for "pretty christian girls"

Basert på dette så vil jeg konkludere med at det ikke er så mange pene jenter der ut i det hele tatt. Selv om kristne kommer litt bedre ut av dette med rene nummer, så spørs det hvordan det blir når man regner om i prosent basert på livssyn ;)

Men en ganske merklig tråd, da jeg tviler på at hvilket livssyn man har gir innvirkning på eget useende. Hvis det skulle være noe som må det vel være ting som sier at du ikke skal drikke, røyke og andre ting som har negativ innvirkning på kroppen din. Og at du selvfølgelig passer på å holde deg selv i form osv. Men det finnes vel ett godt representativt antall av alle grupper i de fleste religioner.

Edit: Men en grei motvekt til Religøse personer, lavere intelligens en ateister?

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Ser folk som tenker på noe dumme ut? Mysende ut i luften ute av stand til å kommunisere? Ok.

Religiøse tror at det finnes en Gud. Religiøse som tror er med andre ord stygge.

Ateister tror ikke. Dermed ser ikke de stygge ut.

Teorien din kan motbevises med noen få, velvalgte og vitenskapelige argumenter - lett som bare det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kom bare innom for å se om denne tråden på tross av en meget trang fødsel har begynt og ta en interessant vending.

Det hadde den ikke, nei.

Får prøve å vente litt til.

Lenke til kommentar
Det der, serriøst, var tidenes verste sammenligning. Sammenligner unge ateister med eldre kristne. Hvor dum går det an å bli? XD

.

Og forresten så var ikke de ateistene der noe særlig pen. Grusom Taste du har :D Hadde ikke takket ja til dem om jeg fikk tilbudet

Hehhe, det var det som var meningen. Ikke bare er de hakket yngre, de gir også et mer velstående inntrykk. Som jeg skrev så var det "en svært subjektiv leting", og meningen ved det var å illustrere to viktige poeng ved søking -- man finner det man leter etter, og søkeresultater baserer seg på hvilken informasjon som er tilgjengelig.

Ingen av de nevnte kvinnene er på mitt smakskart. :)

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Uff, trodde først denne tråden var ironisk, men etter å ha lest et par av innleggene dine er jeg ikke så sikker. Hvor i svarte skal Ateister og troende ha forskjellige gener?

Nei, sånn er det bare. Du kan ikke motsi vitenskapen. Google.com har gitt sitt bevis.

Vær så snill, ikke mat trollet!

Lenke til kommentar

For jenter mener jeg at:

Intelligente jenter er penere enn stygge jenter i gjennomsnitt da de bedre kan ta vare på utseendet sitt.

Intelligente jenter har større sansynlighet for å velge akademiske og naturvitenskapelige fag enn andre jenter.

Ergo...

Har jeg bevist absolutt ingen ting. :(

Uansett...

Det er rimelig godt bevist at "gjennomsnittet" er penest; mennesker som ser vanlige ut er altså ikke vanlige, men nær ytterpunkter *på siden* av gjennomsnittet.

Dermed ser jeg egentlig ingen grunn til å tro at utseende skal være spesielt forskjellig da alle mennesker parrer seg nærmest tilfeldig på kryss av religion og kultur.

Å ja -- når relativt like mennesker parrer seg forsterkes alle elementer -- dermed er også blanding viktig for utseende.

Konservative er oftere religiøse og konservative får mer barn med mennesker som er lik seg selv og med mennesker som er av nærere slektsskap.

Nok en indikasjon på at ateisme eller generell nytenkning/ikke-konservativ holdning fører til penere mennesker.

Men i motsetning til intelligens, så kan kvaliteten på utseende vanskelig måles.

For hva det er verdt -- Av de 6 peneste personene jeg har møtt og kommet på bølgelengde med de siste årene har 4 vært ateister, en er jeg uviss på og min kone har nå sluttet å tro på gud.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Gi en intelligent stygg pudding litt sminke, og gi så en nær hjernedød pudding litt sminke.

Intelligens er en faktor som til en viss grad bestemmer hvor godt egnet en person er i stand til å forandre utseendet sitt til det andre mener er bedre.

Gi tusen par eneggede tvillinger (hvor den enes intelligens er svakere enn tvillingen) sminkeskrin, og se resultatet.

Fantasi og skaperkraft er nært beslektet intelligens -- kunstnere og kreative mennesker er oftest mer intelligente enn gjennomsnittet.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Gi en intelligent stygg pudding litt sminke, og gi så en nær hjernedød pudding litt sminke.

Intelligens er en faktor som til en viss grad bestemmer hvor godt egnet en person er i stand til å forandre utseendet sitt til det andre mener er bedre.

Gi tusen par eneggede tvillinger (hvor den enes intelligens er svakere enn tvillingen) sminkeskrin, og se resultatet.

Fantasi og skaperkraft er nært beslektet intelligens -- kunstnere og kreative mennesker er oftest mer intelligente enn gjennomsnittet.

Er det en sammenheng medllom sminke og penhet?

Jeg mener å ha lest at mennesker ubevisst tiltrekkes symmetri (høyre og venstre del av ansiktet er likt, man ser lik ut om man speilvender sidene. At religion påvirker symmetrien, eller at symmetrien påvirker sannsynligheten for å bli religiøs anser jeg som tvilsomt?

Om religiøse skulle vært penere enn ateister mener jeg man bør trekke inn muslimer i burka, damer fra sekten jesu kristi kirke av siste dagers hellige, smiths venner, lestadianere, personer som tror på naturalistiske religioner osv. En titt på disse får ikke spyttsekretproduksjonen min til å løpe løpsk egentlig. Kanskje hvis de er symmetriske ?

Lenke til kommentar

Vel, i klassen min er nok de aller peneste, de aller dummeste også.

Lenke til kommentar

Regner med det er snakk om evnen til å vedlikeholde sitt utseende, enten det er sminke eller såkalt grooming. Andre1983 vil vel framheve en mulig sammenheng mellom intelligens og bevissthet angående grooming av eget utseende. En rimelig antagelse, kanskje. Jeg vet ikke.

Intelligens er ikke akkurat kjent for i første rekke å komme til riktig slutning angående hva som er tiltrekkende. Med andre ord: Intelligens går på logikk, og seksuell tiltrekning er ikke umiddelbart logisk.

Lenke til kommentar
Ka fasken? :dontgetit:

Religiøse og ateistar har like mykje til felles og ikkje til felles som alle andre Homo sapiens sapiens på genenivå. Er nokre genar det er ein diskusjon om har noko samanheng mellom religiøsitet og ikkje religiøsitet, men ingenting er påvist.

Neida, for jeg så noe annet på tv.

Vel, statistikk viser i hvertfall at ateister har høyere IQ enn religiøse. Jo viktigere religion er for en person, jo dummere er han, statistisk. Kan legge ved link til undersøkelsen og grafen om noen minutter. :)

Og nei, religiøse er ikke penere enn ateiser.

EDIT:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=221485

Og grafen.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Den grafen der var ny for meg, men da ere jo greit.

Hvis religiøs = dum og dum = pen, er jo da religiøs = pen. Der har du svaret ditt Bellicus, og gratulerer med det faktum at du har klart å skape en seriøs debatt ut av en bunnløs og ekstremt meningsløs påstand.

Lenke til kommentar

Regner med det er snakk om evnen til å vedlikeholde sitt utseende, enten det er sminke eller såkalt grooming. Andre1983 vil vel framheve en mulig sammenheng mellom intelligens og bevissthet angående grooming av eget utseende. En rimelig antagelse, kanskje. Jeg vet ikke.

Intelligens er ikke akkurat kjent for i første rekke å komme til riktig slutning angående hva som er tiltrekkende. Med andre ord: Intelligens går på logikk, og seksuell tiltrekning er ikke umiddelbart logisk.

Kreativitet er basert på intelligens.

Intelligente mennesker har større sjanse for å klare å forstå/beskrive/gjenskape det som er tiltrekkende, fordi de er flinkere til å forstå mønstre generelt.

Intelligente mennesker ødelegger i mindre grad kroppen sin; de er bedre egnet til å forstå hva faktisk er skadelig og ta vare på seg selv; unngå overdrevet eksponering fra sola, spise sunt og la vær å røyke.

Men så igjen, intelligente mennesker tenker kanskje ikke så mye på utseendet fordi de er mer opptatt av verden rundt seg en de som er mindre intelligente?

Det er umulig å trekke en konklusjon eller resonere seg fram til svaret:

Vi trenger en omfattende undersøkelse med 1000 deltakere i alle årskull over 18 -- eller muligens bare alderen 18, 25 og 35 eventuelt 45 -- hvor deltagerene får målt IQ og får utseendet vurdert.

Lenke til kommentar
Den grafen der var ny for meg, men da ere jo greit.

Hvis religiøs = dum og dum = pen, er jo da religiøs = pen. Der har du svaret ditt Bellicus, og gratulerer med det faktum at du har klart å skape en seriøs debatt ut av en bunnløs og ekstremt meningsløs påstand.

Men nå trekker du den påstanden om at dumme personer faktisk er penere enn smarte personer.

Husk å skille mellom den klassiske nerden og personer med nokså høy IQ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...