Gå til innhold

Er religiøse penere enn ateister?

Anbefalte innlegg

Haha, tatt opp igjen etter oppfordring? Unskyld at jeg ler, men jeg er spent på hvordan denne diskusjonen kan holdes seriøs. :)

Vet at dere holder dere seriøse. Vi holder denne åpen for å slippe å stenge den andre. Kanskje burde de stenges begge to, men det er en annen sak, som dere kan ta opp på PM istedet for å kommentere det her i tråden. Noen poster til forsvant.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er folk mer selvhøytidelige angående utseende enn intelligens, tro? Det er ikke så vanskelig å forholde seg sivilisert i den andre tråden, men denne virker nærmest umulig. Nå er det mer forskning og annen data å støtte seg på når det gjelder intelligens kontra religiøsitet også da ... men det blir fort off-topic (i likhet med 90% av denne tråden så langt :p).

Tror de fleste hardbarkede (og synlige) ateister er tilsvarende hardbarkede akademikere, og de er ikke akkurat kjent for å være supermodeller.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Tror de fleste hardbarkede (og synlige) ateister er tilsvarende hardbarkede akademikere, og de er ikke akkurat kjent for å være supermodeller.

Ikke? Har gått på to forskjellige høyskoler og går på blindern nå, og snittet har ligget langt over den videregående skolen jeg gikk på ihvertfall.

Endret av Puppet
Lenke til kommentar

Ikke? Har gått på to forskjellige høyskoler og går på blindern nå, og snittet har ligget langt over den videregående skolen jeg gikk på ihvertfall.

Tenkte mest på inngrodde vitenskapsmenn og spesielt de synlige ateistene vi ser på tv, ellers i media, diverse videoer på nettet, og de som på andre måter gjør seg synlige. Selvfølgelig er det ingen automatikk i det. Folk er nok like forskjellige som alltid, enten de er religiøse eller ikke. Vi får se når enda flere ateister viser seg fram. Angelina Jolie

, forresten. GG. :)

Edit: La til link.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Tror nesten det kan være noe i dette jeg ;)

Husker for mange år siden, uten for filadelfia menighets senter i Drammen en lørdags kveld... Det svermet med mega pene kristne damer der, (de svermet rundt bilen til myr trollet, altså ateisten meg) den ene penere enn den andre og alle så kristne at du hørte hallelulju sangen etter de når de passerte...

:innocent:

Seriøst tror jeg ikke det har så mye med inteligens å gjøre, selv om jeg må si at hvis jeg ser bort fra min kone :) så er de fleste inteligente kvinnene, som naturlig nok da er ateister, ikke spesielt pene nei.. Hmmm

PS: Hvis det er noen av damene her på forumet som tilfeldigvis er kristne, mega pene og befant seg utenfor Filadelfia i Drammen på midten av 80 tallet (inni en rød suzuki jeep) ; Ikke sett skylden på farskapet på meg! Det var mørkt, trangt og det var ikke jeg som ville det! (Med noen av dere!!!!)

:D

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg stod og så på religiøse meg selv i speilet her en dag, og så tenkte jeg "Dæven så pen jeg er", og så kom jeg på noen ateister jeg hadde sett i et tv-program og de så jammen meg ut som noen skikkelige myrtroll alle sammen.

Så jeg lurer på, er det noe genetisk som tilsier at religiøse er penere enn ateister?

Helledussen!

Nei, jeg tror ikke jeg har hørt om vitenskaplige fakta som understøtter den teorien.

:)

Lenke til kommentar

Moderator fortsetter å slette poster som mener at dette ikke er en diskusjon som fortjener livets rett her på forumet. Det kan sies om så mange tråder i denne kategorien. Dette er først og fremst et eksperiment i om folk som selv hevder sin rett til å starte tråder som andre oppfatter som meningsløse og hetsende, kan klare å holde seg saklige når situasjonen er omvendt. Tenk på dette som en investering i takhøyden på forumet.

Moderator er egentlig tvisynt i sakens anledning: På den ene siden er han opptatt av ytringsfriheten, på den andre siden er han opptatt av å heve kvaliteten på forumet. Det er fristende å slette dumme tråder. Men faren er jo åpenbar for at det da ryker en masse tråder som brukere har glede av.

Så hold dere til tema dere. Om dere ikke synes tema er en debatt verdig, så la være å poste, så sovner den helt av seg selv...

Og som alltid, ikke kommenter dette innlegget eller emnets eksistensberettigelse her i tråden, det tar vi på PM. Om dere har synspunkter på "kvalitetssikring av foruminnlegg" hører jeg også gjerne fra dere på PM.

Geir :)

Lenke til kommentar
Genetisk vet jeg ikke men når en ateist føler seg stygg så pleier en å gjøre noe med det. Mens religiøse tenker "Gud elsker meg uansett" og går ut og ser mindre pen ut.

Har ikke sett mange pene i kirka for å si det sånn

Er nå bare gamle mennesker i kirka da+ en og annen unge

Lenke til kommentar

Hvor dum kan folk være, utseende handler ikke om tro eller ikke tro.

Utseende handler om du liker grillpølse eller ikke, jeg elsker Gildes grillpølser, noen liket Slakterns mens andre liker en annen type.

De som ikke liker grillpølser må jo være "stygge"...

Edit: Dette var selvsagt Ironi...

Til Trådstarter:

Du sier du er så pen som kristen, tror du du hadde blitt stygg hvis du ble en ikke-troende?

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
www.google.com

Resultater 1 - 10 av ca. 155 000 for atheist babes. (0,22 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 601 000 for christian babes. (0,05 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 369 000 for pretty atheist girls. (0,15 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 2 360 000 for pretty christian girls. (0,08 sekunder)

Google lyger ikke.

:!:

Nei, google lyver aldri. Ved hjelp av Google og en svært subjektiv leting fant jeg dette:

Kristne

41824577ms2.jpg

(Foto: Jan Kilpatrick, Caneale Waldron, Sharon Kennon. Ladiesforjesus.com)

Ateister

90538952pb8.jpg

(Foto: Ayaan Hirsi Ali, Lalla Ward, Margaret Downey)

Og dermed har jeg ved hjelp av google vist at religiøse ikke nødvendigvis er penere enn ateister. Eller kanskje du nå bare fikk en bekreftelse i stedet, hvem vet. Smak og behag kan være så mangt. :wee:

(Før du evt. spør om hvorfor det tilsynelatende er flere menn enn kvinner som er ateister rundt om i verden så kan du jo ta en titt på denne videoen og kanskje finne noen svar der.)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du skulle hørt på maken!?

Og jeg som har trodd at hun var dypt religiøs.

jaja, det var det selvbedraget.

:innocent:

Lenke til kommentar

Vi prøver å definere pen.

Siden alle har forskjellig smak så er "Pen" et veldig difust definert begrep. Det er en teori om at "pene" mennesker er pene fordi de er mer symetriske og at forholdet mellom avstander i ansiktstrekk og former er gjennomsnitlig det gyldne snitt = 1.618. Foreløpig kan jeg ikke se noen sammenheng mellom anatomiens gemoentri og relgion. Å opnå "penhet" er jo ikke bare medfødt med anatomiens geomentri. Det er her vi må angripe problemet. Finnes det en sammenheng mellom kristne og spise/trene vaner som gjør at kristne er penere ? Hvis noen kan fremlegge statistikk der det vises at Kristne spiser mat som medfører fin form, statistikk som sier at kristne trener regelmesig mer en ikke-kristne ? Jeg tror uansett ikke det finens noen direkte sammenheng mellom kristne og ateister, tror det er en ganske jevn normal fordelig av pene mennesker i alle trosamfunn og grupper. Forutsett at det ikke er ytre påvirkninger som f eks en sekt som har som politikk å "sulte i 4 månder", tviler på at du finner mange kjønnheter der.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
www.google.com

Resultater 1 - 10 av ca. 155 000 for atheist babes. (0,22 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 601 000 for christian babes. (0,05 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 369 000 for pretty atheist girls. (0,15 sekunder)

Resultater 1 - 10 av ca. 2 360 000 for pretty christian girls. (0,08 sekunder)

Google lyger ikke.

:!:

Nei, google lyver aldri. Ved hjelp av Google og en svært subjektiv leting fant jeg dette:

Kristne

41824577ms2.jpg

(Foto: Jan Kilpatrick, Caneale Waldron, Sharon Kennon. Ladiesforjesus.com)

Ateister

90538952pb8.jpg

(Foto: Ayaan Hirsi Ali, Lalla Ward, Margaret Downey)

Og dermed har jeg ved hjelp av google vist at religiøse ikke nødvendigvis er penere enn ateister. Eller kanskje du nå bare fikk en bekreftelse i stedet, hvem vet. Smak og behag kan være så mangt. :wee:

(Før du evt. spør om hvorfor det tilsynelatende er flere menn enn kvinner som er ateister rundt om i verden så kan du jo ta en titt på denne videoen og kanskje finne noen svar der.)

Det der, serriøst, var tidenes verste sammenligning. Sammenligner unge ateister med eldre kristne. Hvor dum går det an å bli? XD

.

Og forresten så var ikke de ateistene der noe særlig pen. Grusom Taste du har :D Hadde ikke takket ja til dem om jeg fikk tilbudet

Endret av ÜBERMENSCH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...