Gå til innhold

Switch til RGB/DVI og PC-skjerm

Betenkt

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg å kjøpe en PS3 snart og har en Wii. Tenkte jeg skulle ha det på rommet e.l. med en CRT skjerm (e.l.) og et sett høytalere. For å få til dette må jeg jo ha en switch, hva slags?

Tenker det er DVI utgang jeg må ha + en lydutgang. Input må vel være 4x RGB (sånn rød, gul hvit input xP). Trenger foreløpig ikke 4, men alltid kjekt med ekstra. Minst 3 input.

Har lett litt rundt men klarer ikke å finne noe av denne typen. Noen som har et tips? (eller ikke skjønte noen ting? Si fra så skal jeg prøve å omformulere xP)

Ikke nevn HD. Ikke aktuelt enda (trege foreldre xP).

(vær vennlig og flytt hvis jeg har postet feil)

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kaller den 'rød, gul hvit' kabelen for RGB så kan det vel bli misforståelser.

Den gule er kompositt video, rød og hvit er høyre/venstre lydkanal.

Det er som oftest ikke mulig å koble kompositt video til en dataskjerm, det er et TV signal.

Hvis du skal bruke DVI trenger du en omformer, og det koster vel en god del.

Det du trenger er vel en TV med flere SCART innganger.

Lenke til kommentar

Akkurat. Så hva kalles de en slik rød-hvit-gul, sånn vanig som er foran på de fleste skjermer, i alle fall de litt eldre.

Hm, siden det virker som det ikke fungerer med en switch, inegn annen måte heller? Hadde vært utrolig fint å kunne spille PS3 på PC-skjermen. Vet at Xbox har en slik løsning innebygd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...