klabbus Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hei, Kjøpte en Xbox core 20.01.2006. Fikk RROD på den etter par mnd. Fikk tilsendt en ny xbox 04.04.2006 (Ny garanti blir regnet ut fra denne datoen) Denne RROD i november 2007. Denne ble reparert og sendt tilbake til meg. Tirsdag denne uka takke DVD-en for seg. Xbox kundeservice sier jeg må betale for reparasjon selv, siden min garanti gikk ut 04.04.2008 (11 dager etter at garantien gikk ut streika DVD-en...) Det vil koste ca 700,- å fikse den, sure penger siden det ikke er min feil at 360 streika. Den er helt umodda. Hvordan er dette ifølge norsk lov? Er forventet levetid på en konsoll kun 2 år? Noen som vet mer om dette? Må jeg bare betale? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Reklamasjon^? Reklamasjon^? på elektronisk shit? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 er vel 3 års garanti på 360 så det skal ikke koste noe Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Reklamer til BUTIKKEN du kjøpte den i du. Blås i garantien. Du har 5 års reklamasjonsrett på en spillkonsoll. Men microsoft kundeservice kjenner ikke til slike ting alltid, så ta det med butikken du handla i. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Og 3 års garantien gjelder bare for ROD. Lenke til kommentar
klabbus Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Xboxen jeg har nå er jo ikke den samme som jeg fikk fra butikken.. Satse på at de ikke har SN på den? Endret 17. april 2008 av klabbus Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 mest sansynlig at de ikke har SN på den, blir for mange enheter å holde styr på. Bare ta med kvitteringen og konsollen med deg til butikken og si at du vil bruke reklamasjons retten din. Hvis de derimot har SN på den så sier du bare at du fikk en ny en fra microsoft siden din forrige streika. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Hei, Kjøpte en Xbox core 20.01.2006. Fikk RROD på den etter par mnd. Fikk tilsendt en ny xbox 04.04.2006 (Ny garanti blir regnet ut fra denne datoen) Denne RROD i november 2007. Denne ble reparert og sendt tilbake til meg. Tirsdag denne uka takke DVD-en for seg. Xbox kundeservice sier jeg må betale for reparasjon selv, siden min garanti gikk ut 04.04.2008 (11 dager etter at garantien gikk ut streika DVD-en...) Det vil koste ca 700,- å fikse den, sure penger siden det ikke er min feil at 360 streika. Den er helt umodda. Hvordan er dette ifølge norsk lov? Er forventet levetid på en konsoll kun 2 år? Noen som vet mer om dette? Må jeg bare betale? Nei, du skal ikke betale noe for repparasjon. Reklamasjonstiden er 5 år på 360, og alt som er ment å vare lenger enn 2 år. Detter er uansett om det er RROD eller noe annet. http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html Kapittel 6 §27 Dette er Norsk forbrukerkjøpslov. Om butikken, som du i utgangspunktet skal hendvende deg til, lager problemer. Ta kontakt med Forbrukerrådet. http://forbrukerportalen.no/Organisasjoner/forbrukerradet Har skrevet dette ganske mange ganger her inne nå... Har "rettet" fra forbrukerkontoret til forbrukerådet. Så alle blir helt fornøyd. Endret 18. april 2008 av JollyRoger57 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Forbrukerkontoret eksisterer ikke, ellers har du rett. Lenke til kommentar
klabbus Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Takk for opplysende svar JollyRoger57 Kontaktet xbox support igjen idag. De bryr seg tydligvis lite om norsk lov. Sitat: "Garantitiden er på to år og reklamasjonstiden på 3 år" "Skjer det noe annet enn RROD med xboxen etter to år må forbruker selv betale dette" Ringte Lefdal og forklarte situasjonen, pratet med en hyggelig dame som sa at dette hørtes ikke ut som noe jeg skulle betale for, og ba meg levere xboxen til nærmeste lefdal\elkjøp. Eneste problemet nå er at jeg sa til xbox support at jeg ville betale reparasjonenmed med visa. De har alt klart å trekke pengene! Mine tidligere møter med xbox support har vært veldig bra, fikk bla et gratis spill andre gang xboxen RROD. Men er ikke like imponert nå. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Du snakker med et firma som kun har fått egne retninglsinjer ovenfra å forholde seg til. De kjenner ikke lokale norske reklamasjonsregler særlig godt. Tråden flyttes til forbrukerrett, der vil du få bedre svar ang hva du gjør for å få igjen pengene, og hvordan du får maskinen reparert kostnadsfritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå