GeirGrusom Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Et spedbarn tenker ikke på samme måte som du og jeg. Grunnen til at du ikke husker noe fra du var spedbarn, er fordi mennesker kaster irrelevant informasjon, og overnaturlig vesen eller "Høyere vesen" er absolutt irrelevant informasjon når en prøver å lære seg å ikke dø. Dessuten har alle mennesker forhåndsprogrammerte funksjoner for å gjenkjenne mennesker og ansiktsuttrykk, så spedbarn vet faktisk at det er et menneske den ser, og ikke et høyere vesen. Dessuten er vitenskap en metode, ikke en religion. Det er en fremgangsmåte en bruker for å finne, og verifisere fakta. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 nå blandes 2 tråder GeirGrusom.. vitenskapen var i den andre tråden Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Selvfølgelig er relegiøse mennesker mindre utviklet enn alle oss andre. Relegion er siste ledd av vår mentale evolusjon. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Joa, de relgiøse ser gud i alt mulig rart også vel? Et spedbarn ser, men jeg tror ikek de vet hva det er, bare ett høyere vesen Vel... Jeg har ofte lurt på om religion egentlig er savnet av de trygge store hendene som løfter deg og leker med deg og den store varme puppen og de myke klemmene og den gode stemmen til mamma. Siden noe slikt ikke eksisterer for voksne tyr de til religion. Babyer har det det er snakk om, og slipper følgelig å ty til placebo. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Her er en ny artikkel om emnet. Interessant lesning. http://arstechnica.com/science/2013/08/new-meta-analysis-checks-the-correlation-between-intelligence-and-faith/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå