Gå til innhold

Valg av butikk

Anbefalte innlegg

Hei,

har merka at mange ofte pleier å bestille fra de samme nettbutikkene (data, tv osv) flere ganger, og det er jo så mange butikker å velge i. Lurter på hva som gjør at dere handler fra de stedene dere pleier å handle? Kundeserveice, priser, leveringstid, størelsen på butikken, utvalget, betalings/frakt metoder osv er jo ofte ganske varierende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen må man jo naturligvis ta i betraktning (med mindre man driter penger), men hvis man handler for første gang så kan det være lurt å handle fra steder som er anbefalt av andre brukere som har hatt erfaring på godt og vondt. Jeg ville f.eks ha anbefalt komplett.no og multicom.no, siden disse butikkene har jeg hatt kun positive erfaringer med, god service når man trenger den, begge er greie på levering, bra utvalg og behandler kundene sine med respekt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper fra det stedet som er billigst* med mindre det har fått spesielt dårlig omtale.

Med billigst så mener jeg enten billigst på én vare hvis det bare er en vare jeg skal ha, eller billigst totalt sett på det antall varer jeg skal ha. Prisene sjekker jeg via prisguiden.

Hvis mulig så leter jeg etter plasser som kan sende via brevpost for å få billig frakt.

Jeg sjekker også utenlandske steder, særlig for varer som koster under 400 kr i Norge. Da kan det være mulig å finne de til under 200 kr-grensa i utlandet og dermed slippe moms. Når jeg handler fra utlandet så vurderer jeg i hvert enkelt tilfelle hvor stort behov jeg har for norsk reklamasjonsrett.

Noen ganger MÅ jeg handle fra utlandet siden varen jeg ønsker ikke er tilgjengelig i Norge og jeg ikke finner noen gode alternativer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...