Moal Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hallo. Jeg har da 2 PC-er, i dag bestemte den ene seg for og ikke loade i XP og ikke la meg aktivere XP-nøkkeln selv etter å bedt meg gjøre det. Formatering var out of the question, siden jeg har masse skolearbeid og bilder på den ene harddisken (C:) og andre viktige filer. Da bestemte jeg meg for å ta ut harddisken å plassere den i den andre maskinen. Gikk smertefritt, men i det jeg skulle overføre "mine dokumenter"- mappa, så var ikke denne tilgjengelig. Da var på en måte hele poenget borte med hele opplegget, pga det er der alt det viktige ligger. Det er altså der jeg vil ha adgang for å kunne kopiere det over til min eksterne harddisk. Så, er det håp? Har prøvd å fjerne skrivebeskyttelsen via egenskaper, også ved å skrive inn kommandoer i dos/cmd. Disse har jeg prøvd: H:\attrib -R /S /D *.* <-- Kom frem mye, men kom bl.a at "mine Dokumenter"- mappa ikke var tilgjengelig som før. attrib -R H:\Documents and settings\Markus\Mine dokumenter\*.*/S/D <-- da skjedde det ingenting, bare at parameterene var feil. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det er lenge siden jeg holdt på med XP sist, men jeg mener å huske at du må ta eierskap over mappen. For å gjøre det må du slå av enkel fildeing, deretter går du på egenskaper til mappen, deling, også noe avansert overskrifter. Mulig du må legge til din egen bruker i listen og gi full tilgang i tillegg. jeg fant noe her som kan være av interesse: http://support.microsoft.com/kb/308421 Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Kanskje dette kan hjelpe: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=892492&hl= Lenke til kommentar
Moal Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Trur jeg og brodern fikk det til nå ved hjelp av deres innlegg og kompetanse! Fikk kjørt det i sikker modus og overført mappa. Tusen takk. Kommer med mer viss det står nye problemer opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå