jajamensen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 etter instalasjonen av sp1 så har jeg hatt problemer med dataen. enten får jeg blue screen, eller så fryser dataen seg. har avvinstallert sp1, men ikke noe forbedring. What to do? Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 etter instalasjonen av sp1 så har jeg hatt problemer med dataen. enten får jeg blue screen, eller så fryser dataen seg. har avvinstallert sp1, men ikke noe forbedring. What to do? FORMATERING!!! Vista suger balle! Bare vent til xp sp3 kommer da blir det nok hade bra til vista for en liten stund... Vista vil komme ta over men ikke enda! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det første man gjør når man har et problem er å finne ut hva som forårsaker det. Undersøk blåskjermene men Windbg. Nærmere beskrivelse finner du på guiden min for hvordan du kan feilsøke windows (Under Maskinen fungerer ikke kategorien) Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 etter instalasjonen av sp1 så har jeg hatt problemer med dataen. enten får jeg blue screen, eller så fryser dataen seg. har avvinstallert sp1, men ikke noe forbedring. What to do? FORMATERING!!! Vista suger balle! Bare vent til xp sp3 kommer da blir det nok hade bra til vista for en liten stund... Vista vil komme ta over men ikke enda! På hvilket grunnlag kan du si at vista suger? Jeg har hatt vista i snart 1 år uten å formater PC-en. Vista har fungert uten problemer for meg, faktisk bedre enn hva XP gjorde når jeg brukte det. Selv etter at jeg installerte SP1 har faktisk vista blitt enda raskere Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vista er det nye ME. En mellomstasjon som de med vett i skallen hopper over. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vista er det nye ME. En mellomstasjon som de med vett i skallen hopper over. Nok engang, har du noen argumenter for dette? Litt useriøst å bare poppe opp med meningsløse kommentarer/påstander uten å argumentere for dette. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hmm, det skulle vel ikke være behov for så mye argumentasjon for den saken. Det er en grunn til at driftere skyr Vista som pesten. Det er også en grunn til at Microsoft slipper sitt nye operativsystem Windows 7 allerede i 2010. XP er det beste operativsystemet Microsoft noen sinne har laget, Vista har tilført ett pent design og mange feil, komplikasjoner, tungvindte og irriterende løsninger. Ta nettverksbehandling f.eks - hvor innmari irriterende det er å koble Vista til internett, med alle de flotte animasjonene, den trege resposen, de bortgjemte funksjonene du har behov for. I tillegg er Vista elendig på ressurshåndtering. Var det begrunnelse nok? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vista er nok heller bedre enn Windows XP på ressurshåndtering-Vista implementerer jo en rekke nye teknologier som sørger for mere effektiv ressurshåndtering: MMCSS,I/O prioritering, Minne-prioritering,Superfetch og ting som ReadyBoot sørger for mere effektiv fordeling og bruk av de ressursene som finnes på maskinen. Uansett la oss nå ikke krangle om hva som er best av Windows Xp og Vista. Som jeg sa feilsøk med Windbg...guide finner du her. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jada, hvis du hører på fanboys så. http://advice.cio.com/laurianne_mclaughlin...hrow_away_vista http://www.crn.com/software/198702242 http://weekendpundit.blogmosis.com/lastweekend/034373.html http://blogs.pcworld.com/tipsandtweaks/archives/005783.html Du kan jo selv kjøre ett lite søk og se hva du finner, jeg må springe til bussen jeg. Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Les på itavisen.no...søk på vista... Å på en test..husker hvor det sto hen så testet de vista mot xp vista hadde responstid på 0.90ms mens xp hadde en responstid på 0.50 og når sp3 kommer skulle den være på 0.30. In your face vista! Vista vil sikkert bli et bra os en vakker dag. Men slik det ser ut nå..så tviler jeg sterkt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå