Dryper Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hei! Jeg har windows xp professional ENG SP2 versjon, problemet mitt er at Ikonet som ligger på netverkstilkoblinger er fulstendig borte. det eneste som ligger der er noe som er kalt "1394 Connection" Jeg må få opp dette ikonet fordi jeg må skrifte ip slik at jeg kan være host på WC3 Håper noe hvet hva jeg kan gjøre for å få ikonet opp igjen Takker for svar ! Hilsen dryper Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg regner med du har sjekket under Nettverkstilkoblinger på Kontrollpanel så det første du må gjøre er å sjekke om tjeneste Network Connections kjører. Dette gjør du ved å starte services.msc fra kjør feltet og sjekker at Network Connections-tjenesten har status som Startet. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Jeg regner med du har sjekket under Nettverkstilkoblinger på Kontrollpanel så det første du må gjøre er å sjekke om tjeneste Network Connections kjører. Dette gjør du ved å starte services.msc fra kjør feltet og sjekker at Network Connections-tjenesten har status som Startet. Joda den er oppe å kjører. nettet og alt funker som bare det.. er bare at ikonet ikke er der Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Merkelig---det er denne tjensten som er ansvarlig for at disse tilkoblingene skal vises. Jeg regner med du kan konfigurere tilkoblingen gjennom Netsh da? Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Merkelig---det er denne tjensten som er ansvarlig for at disse tilkoblingene skal vises. Jeg regner med du kan konfigurere tilkoblingen gjennom Netsh da? Ja jeg prøvde det men gikk ikke så bra akkurat.. noen ide hvordan det gjøres.. Windowsen min ligger på Lokal disk D: Meningen er å skifte ip til 192.168.10.107 Endret 18. april 2008 av Dryper Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Du kan endre ip addressen via netsh ved å skrive inn: netsh interface ip set address "Navn på tilkobling" static 192.168.0.10 255.255.255.0 192.168.0.1 1 i cmd.exe Hvor du har ip addresse først så nettmaske og deretter gateway Endret 18. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Du kan endre ip addressen via netsh ved å skrive inn:netsh interface ip set address "Navn på tilkobling" static 192.168.0.10 255.255.255.0 192.168.0.1 1 i cmd.exe Hvor du har ip addresse først så nettmaske og deretter gateway jo jo er jo greit alt det der men hvordan skal jeg finne navnet på tilkoblingen når den ikke er der :S lol Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Husker du ikke det da? Isåfall må du skrive: netsh interface show interface Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Husker du ikke det da? Isåfall må du skrive: netsh interface show interface Den har aldri vært der. men nå trenger jeg den så jeg legger merke til det nå Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Husker du ikke det da? Isåfall må du skrive: netsh interface show interface Den har aldri vært der. men nå trenger jeg den så jeg legger merke til det nå Av en eller annen merkelig grunn heter den "2CBF8196-2403-4A80-BF98-B61CA38BE9E8" lol? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Vanligvis bruker man standardnavene...men du vertfall opp en oversikt over alle aktive nettverkstilkoblinger der. 2CBF8196-2403-4A80-BF98-B61CA38BE9E8 er da vel en såkalt GUID kode? Det er ikke helt normalt? Ser det ut til at nettverkskortet fungerer skikkelig i Enhetsbehandling? Sjekk også at det ikke er noen enheter som ikke har drivere. Endret 18. april 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Vanligvis bruker man standardnavene...men du vertfall opp en oversikt over alle aktive nettverkstilkoblinger der. 2CBF8196-2403-4A80-BF98-B61CA38BE9E8 er da vel en såkalt GUID kode? Det er ikke helt normalt? Ser det ut til at nettverkskortet fungerer skikkelig i Enhetsbehandling? Under Neverkkort står det: 1394 Net adapter NVIDIA nForce Networking Controller ------------------------------------ og så er det noe som jeg ikke helt vet hva er Nvidia network buss enumerator--> Nvidia network buss enumerator ------------------------------------------ Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Når Windows begynner å referere til maskinvare ved sin GUID er det noe som ikke er helt bra. Om du huker av for Vis skjulte enheter i enhetsbehandling---vises det noen enheter med Utropstegn? Ellers kan du prøve å starte tjenesten Network Connections på nytt. Fungerer Windows fint ellers bortsett fra den manglende nettverkstilkoblingen. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Når Windows begynner å referere til maskinvare ved sin GUID er det noe som ikke er helt bra. Om du huker av for Vis skjulte enheter i enhetsbehandling---vises det noen enheter med Utropstegn? Ellers kan du prøve å starte tjenesten Network Connections på nytt. Fungerer Windows fint ellers bortsett fra den manglende nettverkstilkoblingen. 1. Ja det er 3 utropsteign som heter PCI Device.. dette kan neppe ha noe med Netvekskortet å gjøre fordi mitt er jo innebygd i hovedkortet.. Det også noe som heter AV stream som er gult utropsteign på ... Nei jeg har ikke hatt noe problemer med pcen så langt utenom denne feilen her Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Vel enheter som er innebygd i hovedkortet vil jo fremdeles bruke PCI-bussen. Generelt sett bruker ting å fungere mye bedre når alle enheter har fått drivere. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Vel enheter som er innebygd i hovedkortet vil jo fremdeles bruke PCI-bussen. Generelt sett bruker ting å fungere mye bedre når alle enheter har fått drivere. Jada da får jeg ta noe auto update og se om det funker. om ikke formaterer jeg hele bullcrappen lol Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Har nå formatert og gud hendelse så kjapt den går nå Ser ivertfall ikonet nå andre ting kan jeg også legge til om pcen din er varm (50+) så kan det være en fordel å ta vekk støvet fra viftene/kjøleribbene lol Fra 66 til 30 grader på 2 minutt Takker for all hjelp fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå