Kveru Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Jeg må snart til med å utvide nettverket - med minst ett ekstra trådløst aksesspunkt. Det å bruke flere blir nytt, så jeg lurer på: Er det nødvendig/en fordel å bruke samme hardware på senderne? Skal begge senderne settes opp med samme nettverksnavn (men forskjellige kanaler)? Annet som må tas i betraktning i forkant? -Roff Endret 17. april 2008 av Kveru Lenke til kommentar
gaekki Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg må snart til med å utvide nettverket - med minst ett ekstra trådløst aksesspunkt. Det å bruke flere blir nytt, så jeg lurer på:Er det nødvendig/en fordel å bruke samme hardware på senderne? Skal begge senderne settes opp med samme nettverksnavn (men forskjellige kanaler)? Annet som må tas i betraktning i forkant? -Roff Hvis jeg ikke tar feil... så er det fordel å bruke samme hardware på senderne Men det gjør ikke så stort hvis du har forskjellig hardware...Men er jo forskjellige spesifikasjoner på de...men det velger du selv Jeg ville brukt av samme type Det gjør ikke noe om du bruker samme navn bare du bruke forskjellige kanaler så går det nok fint...For nettverkskortene skal jo ta kontakt med det nærmeste trådløse nettverket så da er det fint at den ikke veksler mellom de trådløse aksesspunktene. Men skal ikke si sikkert..men ville tro det skal være slikt Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Om du setter opp samme navn og passord på nettene er det vel en mulighet for at du kan "roame" mellom punktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå