Thomas. Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hvordan skal jeg gjøre det ? Slik at når jeg trykker knappen skal det komme: "Er du sikker ?" Vis man trykker ok: Fortsett scriptet. Vis man trykker avbryt: Stopp scriptet Her er hele koden min: <?php if(isset($_POST['forlatt'])) { $s = "UPDATE users SET crew = '0' WHERE username = '$cookieusername'"; $w = mysql_query($s); if($w) { if ($boss) { echo "Du har nå lagt ned gjengen!"; } else { ?><script language="JavaScript"> function confirmEnd() { var agree=confirm("Er du sikker ?"); if (agree) return true; else return false; } </script> <?php echo "Du har nå forlatt gjengen!"; } } } ?> <form action="" method="post"> <input type="submit" onClick="return confirmEnd()" name="forlatt" value="<?php if ($boss) { echo "Legg ned gjengen!"; } else { echo "Avslutt Medlemskap"; } ?>" /> </form> Håper dere kan hjelpe Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Hele prinsippet bak PHP, nemlig serverside skripting og printing av data, gjør at du ikke kan hente brukerinput mens skriptet kjøres. Det du derimot kan gjøre, er å dele skriptet inn i flere deler og kjøre de respektive delene til riktig tid. Edit: <?php $step = ( isset ( $_GET['step'] ) ? $_GET['step'] : 0 ); switch ( $step ) { case 0: echo '<p>Dette er steg nr. 1.</p>'; break; case 1: echo '<p>Dette er steg nr. 2.</p>'; break; case 2: echo '<p>Dette er steg nr. 3.</p>'; break; case 3: echo '<p>Dette er steg nr. 4.</p>'; break; case 4: echo '<p>Dette er steg nr. 5.</p>'; break; default: echo '<p>Ukjent steg.</p>'; } echo '<p><a href="?step=' . ( $step - 1 ) . '">< Forrige steg</a> :: <a href="?step=' . ( $step + 1 ) . '">Neste steg ></a></p>'; ?> Endret 17. april 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Hele prinsippet bak PHP, nemlig serverside skripting og printing av data, gjør at du ikke kan hente brukerinput mens skriptet kjøres. Det du derimot kan gjøre, er å dele skriptet inn i flere deler og kjøre de respektive delene til riktig tid. Edit: <?php $step = ( isset ( $_GET['step'] ) ? $_GET['step'] : 0 ); ?> Så jeg skal bruke switch i koden min ? Hva betyr den øverste linja i skriptet ? (se over) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Du skal ikke gjøre noe som helst, å bruke en switch statement til å skille koden er bare et forslag. Den øverste delen tilsvarer for øvrig følgende kode. $step = ( isset ( $_GET['step'] ) ? $_GET['step'] : 0 ); if ( isset ( $_GET['step'] ) ) $step = $_GET['step']; else $step = 0; Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) <script type="text/javascript"> function conformEnd(url, msg) { if ( ! msg ) { msg = 'Vennligst bekreft:\nKlikk OK for å fortsette?'; } if ( confirm( msg ) ) { document.location.href = url; } else { alert ( 'Ok, ingenting skjedd!' ); } } </script> <a href="#" onclick="confirmEnd( 'http://url-if-confirmed.com', 'En alternativ beskjed' );">Tekst som beskriver hva som skjer</a> Noe slikt kanskje. Endret 17. april 2008 av M4rTiN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå