tormi Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Har dette hovedkortet stående i en server. Ønsker å kjøpe det beste minne til dette HK. Den kjører forøvrig i spann med en en intel P4 2,4 ghz prosessor. Har sett på dette minnet men er usikker på om det støttes. Kan noen hjelpe meg her? Om dere har linker til minne dere vil anbefale er jeg evig takknemlig. Ønsker å ha 3 gig med minne - siden det tydeligvis er maks. Forøvrig har jeg følgende å komme med fra CPU-z: Endret 17. april 2008 av tormi Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Nei, det minnet kan du ikke bruke. Du må ha "gammeldags" DDR ikke DDR2. Lenke til kommentar
tormi Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Nei, det minnet kan du ikke bruke. Du må ha "gammeldags" DDR ikke DDR2. Kan du "peke" meg til en netshop med slikt gammeldags minne. Helst 1 gig moduler. Slik jeg skjønner det burde jeg vel kunne kjøpe en hver av denne og denne. Eller 3 brikker av denne her!. Dersom dette er riktig - er det noen som vet om noen steder der hvor man finner slike eller tilsvarende brikker billigere? Endret 17. april 2008 av tormi Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ja, minnet du viser til her er av riktige typen. Hvis du skal kjøre dual channel (for best mulig ytelse) må du ha brikkene parvis, for 3GB blir det da 2x1024MB og 2x512MB. Vil nok også være en fordel at 512MB-brikkene er enkeltsidige (8 chipper) og helst samme type som 1024MB-brikkene. 3x 1024MB går antaglig også, men ytelsen vil ikke bli helt optimal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå