Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

protein shakes, hvilke?

Anbefalte innlegg

Hei!

har tenkt å begynne å kjøpe no fra proteinfabrikken, så lurer jeg på hva? mange venner som driver med det osv. Har 3 treninger/kamp med fotball i uka og etter hvert skal jeg vell begynne på treningsenter. Så derfor lurte jeg på hva jeg skal ta siden jeg er helt blank på det her... Målet når jeg trener er og bli litt tynnere, har et lite lag som bør bort og så klart bli sterkere. Hva bør jeg ta da? Hvordan i forhold med mat og før/etter trening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proteinfabrikken er vel en av de mest overprisede stedene du kan kjøpe tilskudd, så ville heller funnet et annet sted.

Ej-shop.no er f.eks veldig greit. (Et godt pulver der er 90+).

Med det sagt er det smart å finne ut hvor mye du får i deg gjennom kostholdet ditt, og så legge tilskudd til etter dette. Spiser du feil/alt for lite gjennom kosten, vil du ikke få noe igjen for proteinpulver. Blir bortkastede penger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har vell et veldig varierende kosthold, så blir kanskje vansklig men vil ikke si jeg er spiser usunt...pizza noen ganger og salad noen ganger:P Men hvis jeg bare tar protein shake for å få mer ut av treningen og ikke tenker på at pulveret skal gjøre så jeg forbrenner fortere så gjør vell ikke protein shakes meg noe tykkere?

Lenke til kommentar

Et godt kosthold er ikke viktig fordi det heter "kosthold", det er viktig fordi vi trenger næring først og fremst. "mat" som folk kaller det som man finner i butikken, velger jeg å kalle "skitne kosttilskudd". Jeg velger å definere ekte mat det som man finner på bakken under et lag med fukt, nemlig bær. Nå finner man bær i butikken også, men poenget mitt var at 99% av det som er i butikken kan fint kalles kosttilskudd. Kosttilskudd hos en forhandler har sikkert mangler, men i butikken så er det også alltid en mangel eller at et produkt har noe som ikke er sunt for kroppen, om det er transfett eller om det er e-stoffer, eller om det er sprøytestoffer på fruktene så spiller det ingen rolle, det er et sammensatt "giftprodukt" i de fleste tilfeller. Og hovedfokuset på disse produktene er å selge mest mulig. Kosttilskuddprodusentene har iallefall en kultur å ta vare på, så de kan vi stole litt mere på enn en ica butikk.

Men til poenget, et godt kosthold er selvfølgelig viktig, det er viktig for å få i seg næring. Men må si meg enig med det over, at slik som du skriver så virker det som om du virkelig kan trenge å lære deg mere om hvorfor kroppen må ha næring og fra hvilke kilder.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke et proteintilskudd som er "skreddersydd" for de som ønsker å bli tynnere. For å bli tynn må du forbrenne mer kcal enn du tar inn, og det en del kcal i proteintilskudd, men under diett er proteiner viktig for at musklene ikke skal forsvinne når du slanker deg.

Lenke til kommentar

her kunne jeg skrevet 3 sider:P men sier heller som de over! skaff mer kunnskap før du kaster deg i det:P men kjapt, protein shake gjør ikke så du forbrenner fortere, og du blir ikke tykk av protein shakes med mindre du ligger lang flat i sofaen hele dagen og drikker proteinshake på proteinshake. men ha nå virkelig dette i hodet: protein shakes er ikke noe magi middel!

Endret av PumpingIron
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De kaloriene som er i proteinshake, går i mindre grad til fettdepodet i kroppen enn hva karbohydrater og fettprodukter gjør dersom du drikker det etter styrketrening. Grunnen er at proteinene da ikke forbrennes, men brukes istedenfor som byggematerialer i muskelrestitusjonen. Ligger man på sofaen hele dagen, tror jeg kanskje 100kcal med proteiner øker fettdepodet like mye som det 100kcal karbhydrater/fett gjør. Proteiner har faktisk like mange kalorier per 100g som sukker :)

Lenke til kommentar
De kaloriene som er i proteinshake, går i mindre grad til fettdepodet i kroppen enn hva karbohydrater og fettprodukter gjør dersom du drikker det etter styrketrening. Grunnen er at proteinene da ikke forbrennes, men brukes istedenfor som byggematerialer i muskelrestitusjonen. Ligger man på sofaen hele dagen, tror jeg kanskje 100kcal med proteiner øker fettdepodet like mye som det 100kcal karbhydrater/fett gjør. Proteiner har faktisk like mange kalorier per 100g som sukker :)

Det skal da ikke ha noe og si så lenge du tar det med i beregningen av kaloriinntak over 24timer. Og dette ikke overskrider ditt daglige forbruk, har testet dette selv i 2mnd tid med og gå opp og ned i vekt og min erfaring stemmer men det forskningen sier, ligger du i overskudd hvert døgn i en uke, så øker du, omvendt så minsker du fettprosent. Fungerte også fint og sprekke og spise chips endag, tok det bare med i beregningen og delte underskuddet tilsvarende chipsen på flere dager. Vektnedgangen ble som beregnet.

Jeg bruker proteinpulver som mat, blander det i grøt som jeg spiser noen ganger daglig, grunnen er en økonomi som ikke strekker til nok igjennom kosten.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...