Gå til innhold

Forslag om et Visual Basic .NET forum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, bra kommentar du hadde der.

Dersom du bruker Visual Basic .NET er det ganske så forskjellig fra Visual Basic 6.0 ja.

Et spørsmål til deg:

Dersom noen poster i VB forumet, hvilken kode (VB6 eller VB.NET) skal jeg svare med?

.Ø.

Lenke til kommentar
Siden hardware.no har et Visual Basic forum er det naturlig at det lages et forum for Visual Basic.NET i tillegg... enig?

Ser jeg absolutt ingen grunner til.

Så hvis vi skal lage en windows kategori så skal vi ha kategorier som "Win2K", "Win98" osv?

Neih. Totalt bortlastet spør du meg :)

Lenke til kommentar

Kom igjen da folkens! Jeg prøver å være saklig her!

1. Dersom noe poster i VB forumet uten å spesifisere om de bruker VB6 eller VB.NET er det vanskelig å vite hvilken kode man skal svare med.

2. Det er STOR forskjell i språkene selv om endel av syntaksen er den samme. (for å ta den litt langt: Det hadde vært litt vanskelig med et felles forum for C++ og Java selv om syntaksen er noe lik)

3. Med to forum er det lettere å filtrere ut det man ikke er interessert i.

4. Generelt ser jeg ingen problemer med et forum til.

5. B|Real: Dersom en kategori for Win2k, Win98, osv hadde gjort det enklere å forholde seg til, så selvsagt bør det gjøres.

.Ø.

Lenke til kommentar

.Ø.

Svaret mitt var ment 100% serriøst, det var ikke det det stod på.

Men "oyvind_b", hvis du syns det er et problem så gjør som enkelte brukere her på forumet og heng "advarsler" på som for eksempel sosohal har i sin signatur: "Tenk deg om før du poster", "Bruk fornuftig topic" osv.

Du kan vel kanksje ha en som sier "Vennligst spessifiser hvilken VB du bruker" eller noe sånn slik at folk ser det og legger merke til det når de poster?

Lenke til kommentar

1. Dersom noe poster i VB forumet uten å spesifisere om de bruker VB6 eller VB.NET er det vanskelig å vite hvilken kode man skal svare med.

.Ø.

Nettopp derfor man skriver om man bruker vb.net eller vb6. Blir det samme når du har et problem i windows. Du må skrive hvilken versjon du bruker. For å ikke snakke om hovedkort, prosessor, programvare, skjermkort etc.

For mange kategorier vil gjøre forumet uoversiktlig, selv om jeg tror at brukerne av sourcecode forumet er litt mer oppegående enn noen av fjortissene på hardware forumet. Og dermed istand til å takle det.

Nå blir det vel bråk.... :)

Lenke til kommentar
Det har vorte oppretta ein ".NET-programmering"-kategori under Programmering. Denne treng ikkje berre gjelde VB.NET, men og Delphi.NET, etc. når desse produkta er klare.

Dette er jo vel og bra, men vi jeg mener vi bør ha et VB.NET forum i tillegg (vi har jo et C# forum). På andre programmeringsrelaterte websider er det vanlig med et forum for det generelle .NET rammeverket (uavhengig av språk), og et forum pr språk i tillegg (vi kan jo vente med Delphi.NET til behovet melder seg).

.Ø.

Lenke til kommentar

Nettopp derfor man skriver om man bruker vb.net eller vb6. Blir det samme når du har et problem i windows. Du må skrive hvilken versjon du bruker. For å ikke snakke om hovedkort, prosessor, programvare, skjermkort etc.

Ja, jeg er enig i at dette hadde løst endel av problemet. En ting er at det er svært sjelden at de som poster i VB forumet skriver hvilket språk de bruker, en annen ting er at man ikke kan filtrere bort det man ikke er interessert i.

For mange kategorier vil gjøre forumet uoversiktlig, selv om jeg tror at brukerne av sourcecode forumet er litt mer oppegående enn noen av fjortissene på hardware forumet. Og dermed istand til å takle det.

Enig. Jeg sa at vi bør lage flere forum dersom det er hensiktsmessig, og det var for såvidt kun ett forum det var snakk om :)

Nå blir det vel bråk.... :)

Det ser jeg ingen grunn til... vi er vel alle enige i dette?

.Ø.

Lenke til kommentar

Men "oyvind_b", hvis du syns det er et problem så gjør som enkelte brukere her på forumet og heng "advarsler" på som for eksempel sosohal har i sin signatur: "Tenk deg om før du poster", "Bruk fornuftig topic" osv.

Men "B|Real", beklager, men jeg tror ikke dette løser problemet. Da er vi jo avhenige av at brukerne leser min signatur før de poster...

Du kan vel kanksje ha en som sier "Vennligst spessifiser hvilken VB du bruker" eller noe sånn slik at folk ser det og legger merke til det når de poster?

Joda, sikkert vel og bra dette, men dette føler jeg blir å ta tak i problemet i feil ende.

I forrige melding skrev du at det var "totalt bortkastet" å lage et VB.NET forum. Hva mener du med det? Hvorfor er det totalt bortkastet?

.Ø.

Lenke til kommentar

Tror nok det er bedre å få litt aktivitet i det forumet som allerede ligger der. Det er jo ikke akkurat vanskelig å skrive "Jeg har et problem med VB .NET" eller " Jeg bruker VB6".....

Eller kanskje vi bare skal kjøre løpet og opprette forum for ASUS, ABIT, MSI, Intel, AMD, TwinMos, Seagate, WD osv, slik at vi kan korte ned lengden på hver enkelt post.. :D

Lenke til kommentar
Tror nok det er bedre å få litt aktivitet i det forumet som allerede ligger der. Det er jo ikke akkurat vanskelig å skrive "Jeg har et problem med VB .NET" eller " Jeg bruker VB6".....

Enig at det ikke er vanskelig. Kan ikke du si til alle brukerene av VB-forumet at de skal gjøre det? :-? (problemet er ikke at det er vanskelig å skrive det, men at det ikke blir gjort)

Eller kanskje vi bare skal kjøre løpet og opprette forum for ASUS, ABIT, MSI, Intel, AMD, TwinMos, Seagate, WD osv, slik at vi kan korte ned lengden på hver enkelt post..  :D

Unødvendig kommentar. Les alle postene i tråden så forstår du hva jeg mener.

.Ø.

Lenke til kommentar

Det er ikke det at jeg ikke skjønner poenget ditt. Jeg tror bare at det fort kan bli litt for omfattende tatt i betraktning at det ikke er så stor aktivitet på forumet (enda).

Dessuten tror jeg fremdeles (som andre har nevnt) at de som bruker .NET er opppegående nok til å opplyse dette. Og hvis ikke, spør. Så går det nok seg til etterhvert tenker jeg.

Så kan du heller ta det opp igjen om det blir et problem. For det kan jeg ikke se at det er idag?

Her kommer nok en unødvendig kommentar (er i det hjørnet idag):

Hva med å pålegge alle brukerne av VB-forumet å ha en sigantur som sier hvilken VB de bruker?

Lenke til kommentar
I forrige melding skrev du at det var "totalt bortkastet" å lage et VB.NET forum. Hva mener du med det? Hvorfor er det totalt bortkastet?

.Ø.

Fordi, med den strenge kravet vi har her til rettposting, der feilosting ikke kommer til å bli akseptert, så vil de nyetablerte brukerene av forumet som oftest ikke vite om plassen der de egentlig skal plassere sitt innlegg og dette vil ta masse resurser fra moderatorene sin side, og den personen vil mest sannsynlig ikke bruke forumet lengere pga han ikke vet om den plassen der man egentlig skal poste og så blir det mange folk som blir irriterte over at det er for mange "newkids" som er her og at moderatorene må gjøre mere, noe som de i utgangspunktet er overbelastet. Nei, jeg syns ikke at man skal ha en kategori for alt, selv om det er vesentlig forskjell på de to programmene.

Men "B|Real", beklager, men jeg tror ikke dette løser problemet. Da er vi jo avhenige av at brukerne leser min signatur før de poster...

Men det er jo det som er poenget. Hvis du poster i den kategorien som er tildelt for VB ofte så vil flere og flere se akkurat din signatur og flere som kanskje ikke er så kjent på forumet kan få seg en liten hint om hva de må ha med når de spør om hjelp. Jeg syns du absolutt burde prøve det.

Lenke til kommentar

Så kan du heller ta det opp igjen om det blir et problem. For det kan jeg ikke se at det er idag?

Jeg tok det opp fordi jeg synes det var et problem på poster jeg vil svare på.

Her kommer nok en unødvendig kommentar (er i det hjørnet idag):

Skøyer'n :)

Hva med å pålegge alle brukerne av VB-forumet å ha en sigantur som sier hvilken VB de bruker?

Hehe, jeg er enig i at dette var en unødvendig kommentar.

.Ø.

Lenke til kommentar

Nei, jeg syns ikke at man skal ha en kategori for alt, selv om det er vesentlig forskjell på de to programmene.

Javel, da er vi rett og slett uenige. :wink:

Men det er jo det som er poenget. Hvis du poster i den kategorien som er tildelt for VB ofte så vil flere og flere se akkurat din signatur og flere som kanskje ikke er så kjent på forumet kan få seg en liten hint om hva de må ha med når de spør om hjelp. Jeg syns du absolutt burde prøve det.

Det er godt mulig dette er lurt, men som sagt så er dette å ta tak i problemet i feil ende.

Vel... vi er uenige og det er greit. Moderator har laget et .NET forum og det er et steg i riktig retning. Tror ikke jeg gidder bruke mer tid på denne tråden nå.

.Ø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...