Gå til innhold

AoC: Open Beta 1.Mai - utsatt til kl 22.00 norsk tid.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig er det FunCom som betaler penger til fileplanet for den servicen de kan gi dem.

 

 

tror no heller at det er motsatt. de har vel ikke hatt så store problemer med å lage et torrent system fra sine egene sider.

 

Og som andre sier så tjener nokk fileplanet en del penger på dette.

Lenke til kommentar

Dette her er markedsføring på grunnleggende nivå. Så klart er det Fileplanet som betaler FunCom for at de kan hoste og kreve penger for å dele ut beta-keys! Er jo knallbra reklame for Fileplanet at de kan hoste og kreve penger (i form av medlemsskap) for å dele ut beta-keys til et spill med 500 000 forhånds-intresserte spillere! Det er med liten tvil at jeg sier at FunCom garantert krever sin del av kaka fra Fileplanet-medlemsskapene.

Lenke til kommentar
Nei, tror du virkelig funcom BETALER fileplanet for at fileplanet skal være eksklusiv distributør av det her?

 

Pengene går andre veien, tro meg :). Men vi kommer uansett ikke videre her, la oss diskutere BETAEN nå.

 

"From there, I asked Tharaldsen if there was any financial incentive at all in distributing the beta through Fileplanet and while, as stated above, he told us that the Conan beta was a needed expense to get feedback on the game, he did outline the benefits to choosing Fileplanet beyond their reliable download speed and prior relationship:

 

“We are just a few weeks away from launch, and when moving into the final push beta stage it’s important for any MMO to ensure a final push attention as well. In my experience most all MMOs these days use the last few weeks for a more marketing orientated beta process, and Fileplanet seems to be the #1 gaming site in that regards."

 

Kilde: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?GAME=19...1915&bhcp=1

 

 

 

Ja, jeg trur at FunCom betaler IGN/Fileplanet for en service de kan levere. Noe som jo kommer frem i brevet som Jørgen Tharaldsen skrev for ikke så lenge siden.

 

Det er FunCom som er nødt til å få til en open beta for å være sikker på sin suksess, og ikke IGN/Fileplanet.

 

Som oophus sa.

Lenke til kommentar
Hva som sies til en offentlig side som skriver nyheter rundt onlinespill er bare festtaler og tomprat.

 

Han har nevnt mye som stemmer, men selvfølgelig betaler fileplanet funcom for dette her, det bare prates ikke om på "forbruker-nivå".

Jeg syns du kan skaffe bevis for dette ettersom du er så skråsikker.

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at han snakket om betaprosessen som en helhet i det intervjuet, det er i alle fall mitt inntrykk. Det å ha servere og båndbredde til å la alle closed betatesterne holde på har nok kostet sitt. Akkurat fileplanet saken må dere da klare å legge bak dere, herregud for noe flisespikkeri :p

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Steike Funcom er noen idioter som betaler Fileplanet penger, og legger ut beta-en EKSKLUSIVT til Fileplanet.

De kunne jo lagt ut BETA-en litt mer spredt på andre nedlastningssider, for å være sikker på å få en spredt brukermasse.

 

Stakkars Fileplanet som får alt stresset med å være alene om beta-en.

 

Ingen liker jo å ha noe eksklusivt for seg selv.

 

...

Det "betales" nok begge veier. Funcom betaler for serverplass, og Fileplanet gir de store rabatter hvis de får ha beta-en alene.

Alle vil ha sin bit av kaken. Det er bare sånn verden er. :)

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Steike Funcom er noen idioter som betaler Fileplanet penger, og legger ut beta-en EKSKLUSIVT til Fileplanet.

De kunne jo lagt ut BETA-en litt mer spredt på andre nedlastningssider, for å være sikker på å få en spredt brukermasse.

 

Stakkars Fileplanet som får alt stresset med å være alene om beta-en.

 

Ingen liker jo å ha noe eksklusivt for seg selv.

 

...

Det "betales" nok begge veier. Funcom betaler for serverplass, og Fileplanet gir de store rabatter hvis de får ha beta-en alene.

Alle vil ha sin bit av kaken. Det er bare sånn verden er. :)

 

Du skjønner at det er bare 50.000 keys som skal deles ut og det må skje på ei uke, og 12GB per BETA gjør til ca 600TB, hvem i faen klarer å gjøre det så bra som fileplanet (IGN også)?

 

Det er ikke noe "Myfragmovie.zip" som dem deler ut her, et BETA på hele 12GB, du har aldri lastet ned så stor spill eller BETA, og skal 50K folk begynne å laste det ned samtidig hvordan speed hadde folk hatt da?

Ja, ser allerede at folk syter over farten, når det er bare par tusen som laster ned.

 

Ser ikke ut som at du har lest:

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=69328

 

Det med "hvem som betaler hvem" driter man langt oppi, dette er bare noe de måtte velge for å klare å levere ut BETA til såpass mange på så kort tid.

Lenke til kommentar

Du ER klar over at butikker er villige til å betale mye penger for å være EKSKLUSIVE?

Jeg sier ikke at Funcom får penger av Fileplanet, men at de får gode priser av Fileplanet for å være eksklusive.

Jeg sier heller ikke at det er grunnen til at Funcom velger å kun bruke Fileplanet, for dem bestemmelsen ble nok gjort på andre grunnlag.

 

Men dette er TOTALT URELEVANT for denne saken.

Lenke til kommentar

Registrer deg nå og du får garantert key, da jeg gikk inn på siden nå så kom det ikke opp "keys out" eller hva det sto, men det kom opp "join the beta" siden jeg ikke var logget inn siden jeg allerede har min key.

 

Så jeg vil tro du kan bare komme å ta key nå eller så kan du bare vente på batch hvis jeg tar feil og ta en senere i kveld rundt 21.00-22.00 tiden.

 

Og ja, husk å bli medlem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...