Gå til innhold

AoC: Open Beta 1.Mai - utsatt til kl 22.00 norsk tid.


Anbefalte innlegg

noen som har peil på om de med tech/general beta er på samme server?

 

 

for når jeg spilte på min account (tech/general) så var det jævlig dødt :S

 

 

Closed beta er på servere i europa mens IGN betaen er på servere i USA.

Masse folk på closed-pvp serveren hvertfall :)

 

 

eh nei.. "very low" server status på alle sammen :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i Closed BETA, og kan bekrefte at Closed BETA og Open BETA deler verken klient eller servere.

 

Open BETA er jo mer enn gimmick enn en BETA Test som Funcom ser spesielt seriøst på (bort sett fra å se hvordan serverne takler en stor mengde med spillere kanskje)

 

Ser ikke helt poenget med Open BETA, bort sett fra å la folk få prøvd spillet. De har sikkert en avtale med FilePlanet / IGN og det er vell hovedsaklig IGN som kjører Open BETA og ikke Funcom selv. Akkurat som med PvP Weekend, hvorfor ellers skulle det vært en cap på level 13 i en BETA? Og hvorfor i allverden skulle Open BETA testere bruke eldre klientversjoner om det faktisk var meninga at dere skulle "BETA teste" spillet?

 

 

Dog syntes jeg det er litt rart av Funcom å la IGN benytte en såpass "gammel" klient, da det fort kan gi et generelt dårlig inntrykk av spillet. Ser jo at mange klagde over dårlig ytelse og ubalanserte klasser i PvP Weekend, syntes det var litt rart at Funcom lot PvP Weekend kjøre på gammel grafikkmotor osv.. da det bare gir folk et dårligere inntrykk av spillet, at det faktisk er lengre unna å være ferdig enn hva status faktisk er i Closed BETA.

 

har koden men hvor lager jeg kontoen til betan? :S

 

Sikkert http://betaregister.ageofconan.com/account/

Lenke til kommentar
Jupp Open Beta er veldig lite representativ for spillet som en helhet.

 

Håper jeg virkelig, for foreløbig sitter jeg med inntrykk av at dette er et bedritent spill.. Gameplay og combat osv er konge...

 

...når det først virker.. Men er jo klin umulig å få spilt noe særlig slik det er nå

Lenke til kommentar

Tror det nok er PC din Smeagoldfish siden jeg har ingen problemer utenom at PvP er ganske umulig å spille noen ganger pga laggen, men det påvirker ikke PvE mye.

 

Er så dritt når spillere plutselig er andre stedet på mapet og du slår men du treffer ikke likevel selv om han er nerme og når du blir stunned og så plutselig er du stuck i stunnen.

 

Men i PvE er alt perfekt.

Lenke til kommentar

jeg hadde faktisk mye mindre spikes i dag, drepte alt som ikke skulle kjøre, pluss kjørte fullscreen. Fikk mer glede, selv om jeg gjerne skulle kunne satt grafikken litt mer opp. Gleder meg til nye deler kommer i postkassen for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Open Beta funker fint her også. Går greit på mitt gamle 1900xt skjermkort.

 

Litt bugs er det jo ennå, men det må man regne med. Spillet flyter nok ikke helt før om et 1/2års tid (slik det er med alle mmo-spill)

 

Interessant! Jeg har selv lave specs på min lap top. Fløt det ok i pvp også? Hvilke specs. har din pc ellers?

Lenke til kommentar
Hva er detta cheetah greiene? :)

"Cheetah is a shader-oriented proprietary render engine re-written from scratch by Funcom featuring a phong per pixel lighting system. This engine allows for improved graphics and ambience. This is coupled with a trapezoidal shadow system, an in-house system developed by Funcom that allows all objects to cast shadows onto everything." - http://aoc.wikia.com/wiki/Cheetah

Lenke til kommentar
Tvilsomt. Spiller du både i closed og open ? Ifølge folk jeg kjenner som er i begger kjører open beta bare på cheetah 1, mens closed har versjon 2,5...

 

Har ikke sjekket noe ingame. Men det er i alle fall den versjonen det står på updateren i både closed og open beta. Mulig det bare er versjonnummeret på updateren (og ikke på sjølve AoC) hehe.

 

Du virker til å ha litt peil på det. Hvordan sjekker jeg versjonen ingame ?

Lenke til kommentar
Du virker til å ha litt peil på det. Hvordan sjekker jeg versjonen ingame ?

I en fil som heter Version i mappen hvor programfilene ligger. AOC closed beta har versjon: ACHA_GeneralBetaCurrent@46150_ReleaseWin32_2008_05_02-21_00_Rev(46150)

 

Mulig at det er lik versjon på de to klientene men bygd ulikt. Dvs den ene med cheetah 1 og den andre med cheetah 2.5

Lenke til kommentar
Du virker til å ha litt peil på det. Hvordan sjekker jeg versjonen ingame ?

I en fil som heter Version i mappen hvor programfilene ligger. AOC closed beta har versjon: ACHA_GeneralBetaCurrent@46150_ReleaseWin32_2008_05_02-21_00_Rev(46150)

 

Mulig at det er lik versjon på de to klientene men bygd ulikt. Dvs den ene med cheetah 1 og den andre med cheetah 2.5

 

Begge kjøres på Cheetah 1, det finnes ikke Cheetah 2,5.

 

Info om Cheetah 2 finner du her: http://www.massively.com/2008/01/14/behind...n-age-of-conan/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...