Gå til innhold

Hjelp, ventilen er løs!


Gjest Slettet+12348972834

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+12348972834

Jeg skulle fylle luft i dekkene mine, og dro til bensinstasjonen. Da jeg skulle fylle luft i det ene dekket, så klarte jeg å skyve ventilen inn i dekket, slik at den nå er løs.

Jeg klarte heller ikke å fylle luft i dekket skikkelig, siden den var løs, men det er jo bare å få hjelp siden...

Så nå har jeg en sykkel med et bakdhjul fylt med luft, og et framhjul med løs ventil. Gjør det noe at den er løs, eller må jeg dra til en sykkelreperatør nå? Kan jeg ha skadet slangen på noen måte pga dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom problemet bare er at du ikke får pumpet opp fordi ventilen "detter inn" i dekket, så kan det ordnes med litt teknikk på pumpingen :) Slik jeg ser det er ikke en slange skadet dersom man kan pumpe den opp, og den holder på luften.

 

Dersom man sykler med lite luft, kan dette punktere slangen. Dette kan skyldes flere ting. Friksjon kan gjøre at slangen drar seg litt inne i dekket, og det blir belastning på ventilen, som igjen fører til at ventilen den løsner i fra slangen.

Ved sykling på fortauskanter kan dekket hoppe litt, og slangen komme i klem mellom felgkant og dekket, såkalt snakebite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...