Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk hjemme

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp trådløst nettverk ut ifra min NGT Cisco ruter.

Såvidt jeg har forstått trenger jeg bare en aksesspunkt, og trådløse NICs til hver pc.

Jeg har sett meg ut Zykel Zyair B-1000 Aksesspunkt og Zykel B-100 PCMCIA kort til Laptop`en.

Noen som har erfaringer med disse produktene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zyxel er ett godt merke...

Bruker Zyxel Zyair 100 PMCIA (forrige modell)

Ikke mange kort til den prisen som har utgang til ekstern antenne :)

Fungerer glimrende, eneste er at de har rotet litt med driverene til xp i forhold til programvaren, men ta ikke det som noe stort problem. Fikset nå..

Lenke til kommentar

bra merke, men dyrt. Dlink er mye billigere, lett og sette opp, og jeg har god erfaring med det. Koster rundt 1500 for en router e.l med trådløst aksesspunkt for trådløst og kabel (2 i 1)

Tror det var rundt 1500 eller 2000...

:) Men har du nok av penger er jo det andre merket bedre... :woot:

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som har erfaring med rekkevidden innomhus?

Bor i en betongblokk og ønsker å forbinde to maskiner som står max 50 meter fra hverandre, med ca 8 betongvegger mellom. Går dette uten ekstern antenne?

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Hei!

Noen som har erfaring med rekkevidden innomhus?

Bor i en betongblokk og ønsker å forbinde to maskiner som står max 50 meter fra hverandre, med ca 8 betongvegger mellom. Går dette uten ekstern antenne?

Mvh Øystein

Hvs du har muligheten for å sette antenna på verandaen/ut av vinduet slik at antenna "ser" mottageren så skal det gå fint. Da slipper signalene å gå gjennom alle de 8 veggene (signalskjoldene) Ellers så tror jeg det blir vanskelig å få til selv med kraftige antenner å trenge gjennom 8 betongvegger.

Lenke til kommentar
Zyxel er ett godt merke...

Bruker Zyxel Zyair 100 PMCIA (forrige modell)

Ikke mange kort til den prisen som har utgang til ekstern antenne :)

Fungerer glimrende, eneste er at de har rotet litt med driverene til xp i forhold til programvaren, men ta ikke det som noe stort problem. Fikset nå..

Jeg har samme kortet som deg, skal snart kaste det i veggen eller selge det for en billig slant. Skal ha ZyAir B-100, den nye er fetere uteffekt, på 79mV, den jeg og du har per idag har kun 27mV.

Men jeg kjører XP og har ikke noe pes med driverene, hvis du har lyst på de siste, driverene og Utility så kan du sende meg en priv meld på denne med mail adressa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...