Gå til innhold

Katodene fører til at pcen ikke starter opp?

Anbefalte innlegg

Jeg innstalerte nettop mine to blå kald katoder i pcen min, men når jeg startet den opp var bare skjermen helt svart og den lagte en rar lyd.

kan det være katodene som forstyrret noe?

Er det noen som har hatt lignende problem?

Hva bør jeg gjøre for å belyse min fagre datamaskin?

Mvh Alex :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da har du sikkert ikke stor nok strømforsyning.

eneste logisk forklaring....

men det kan være noe helt andre grunner og....

*tenker*

nei dette er det eneste jeg kan tenke er grunnen, og jeg lurer litt på hvorfor du selv ikke klart og tenke på det siden den eneste kontakten katoden har til resten av pc'n er strøm kontakten, og det eneste som da kan være problemet er FOR LITE STRØM.

Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat som hadde samme problem.

PC'en ville ikke starte opp hvis katodene var slått på, og hvis han slo på katodene når PC'n var på så slo PC'n seg av.

Måten han fikset det på var å flytte katodene lenger unna hovedkortet, da den ene katoden stod så nær som 0,5cm før han flyttet de.

Prøv det samme du og la oss høre hvordan det går.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar

heh. bare strømforsyningen som kan være problemet? I think NOT!

Selv om det er det mest sansynlige, så er det ikke en selvfølge at det er den det er noe galt med!

som nevnt over, forsøk å flytt katodene unna di elektroniske komponentene. det kan være at katodene dine genererer mye elektronisk støy, som påvirker pc'en din slik at den ikke vil starte ordentlig.

til deg som skrev at pc'en slo seg av når katodene ble slått av:

når du belaster strømforsyningen mye, presser den ut tilsvarende mengde strøm. når man da igjen slår av noe strømkrevende, som katodene, blir det ofte et øyeblikk hvor strømforsyningen ikke henger helt med, og leverer mer strøm en den skal. dette kan da danne en spenningskurve som blir for høy og får hk'et til å kutte.

håper dette hjelper litt på vei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...