Snagaaa Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hei. Har søkt Norges idrettshøgskole nå (årsstudium idrett), men vet ikke helt om jeg skal ta det som førstevalg. Jeg skal ta en operasjon i slutten av mai, og jeg må holde meg i ro, så jeg rekker ikke opptaksprøva. Det jeg lurer på er om det er noe vits å utsette operasjonen, om jeg har en sjanse å komme inn, og hvor mye den fysiske formen har å si på opptaket. Jeg kan si jeg er i ganske god form (64,2 i VO2, god i fotball og volleyball, og all idrett egentlig). Jeg går under primær-opptak, og har regnet ut at jeg har litt over 50 i poeng. Det laveste snittet for å komme inn i fjor for primær var 52-noe. Men ei på skola mi sa at man også kunne komme inn på ordinær, og snittet for å komme inn i fjor for det var 48-noe. Hvordan fungerer det at man kan komme inn på ordinær selv om man går under primær-opptak? På forhånd takk. Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Opptaksprøva er ganske hard, og du må være allsidig god på flere ting, som f.eks styrke, dans, turn, utholdenhet, svømming, fotball osv. Men med litt trening går det vel greit. Lenke til kommentar
Snagaaa Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Vel, det var vel ikke hvor hard opptaksprøva er jeg lurte på da. Som sagt er jeg i ganske god form (har gått 1 år på folkehøgskole på idrettslinje, pluss at jeg har vært aktiv i alle år). Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Prøvde bare å være hyggelig å hjelpe deg med svar. Kanskje hvis du kan ordlegge deg litt bedre? Hvis du spør om det er verdt å utsette en operasjon for å gå på NIH så kan jeg ikke svare deg på det, da jeg ikke har gått der. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Når du søker i primæropptaket, er du også med i ordinæropptaket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå