DionysosDale Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har nettop oppgradert maskinen min med følgende deler: Asus P4G8X Deluxe Intel P4 2.4 GHz 533 MHz FSB (kobberkjøler beregnet for 3 GHz og over) 2 x Twinmos PC2700 256 MB DDR SDRAM (i dobble minnekanaler) Sliter litt med å klokke denne maskinen. Klarer ikkje å kjøre stabilt over 2.7 HGz. Det eneste eg har stilt på da, er frekvensen til prosessoren. Multiplikatoren kan eg ikkje stille i det hele tatt. Kan dette være fordi prosessoren er låst? Hva er vCore i CPU'en? Hjelper denne for stabiliteten på prosessoren? Den står nå på 1.550. Hvor mye kan eg øke denne. Har en kobberkjøler med heatpipes som takler 3 GHz og oppover... Hva er max temp eg må holde meg under i max load? Er det noe annet eg bør tenke på når eg jobber med overklokking? Minne, AGP ol? Noe som veit om ein bra generell guide til overklokking og evt. forklaring på alle dei kryptiske innstillingene i BIOS... Dionysos Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Vil si vcore er max 1.7, ja det hjelper for stabiliteten men den blir mye varmere. Du får ikke stilt multiplyeren fordi den er låst, og du kan ikke låse den opp. Jeg vil si at max temp er 50grader under load Lenke til kommentar
Capo Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har nettop oppgradert maskinen min med følgende deler:Asus P4G8X Deluxe Intel P4 2.4 GHz 533 MHz FSB (kobberkjøler beregnet for 3 GHz og over) 2 x Twinmos PC2700 256 MB DDR SDRAM (i dobble minnekanaler) Sliter litt med å klokke denne maskinen. Klarer ikkje å kjøre stabilt over 2.7 HGz. Det eneste eg har stilt på da, er frekvensen til prosessoren. Multiplikatoren kan eg ikkje stille i det hele tatt. Kan dette være fordi prosessoren er låst? Hva er vCore i CPU'en? Hjelper denne for stabiliteten på prosessoren? Den står nå på 1.550. Hvor mye kan eg øke denne. Har en kobberkjøler med heatpipes som takler 3 GHz og oppover... Hva er max temp eg må holde meg under i max load? Er det noe annet eg bør tenke på når eg jobber med overklokking? Minne, AGP ol? Noe som veit om ein bra generell guide til overklokking og evt. forklaring på alle dei kryptiske innstillingene i BIOS... Dionysos Jeg har ikke store peilingen sjøl, egentlig... Men jeg har ett godt tips: Prøv og feil, samt les HK dokumentasjonen og sett deg inn i hva alt er for noe samt meningen med det. Les forumer og søk på ord og uttrykk. Jeg startet med min overklokke-idioti i forrige uke, men har allerede lært meg MYE. Riktignok jobber jeg i bransjen, men det er utrolig mye man allikevel ikke vet:) Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Max temp 50 under load er bare tull... man kan fint ha 60-65c og over uten at det er skadelig. P4 cpu´ene klokker seg automatisk ned når de når ca 72c, dette for å opprettholde stabilitet. Ved enda høyere tempetraturer ( ca 85c) vil maskinen slå seg av. 50c under load er ingenting. det er helt vanlig temp på en 2,8-3,06Ghz med boxed kjøler. Nybegynner guiden (del 1) finner du her.. http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del1/index.html del 2,3 og 4 finner du også på www.overklokking.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå